טיפולי השיניים הנפוצים

טיפולי השיניים הנפוצים

החל מניקוי אבנית ועד השתלת שיניים – בריאות הפה שלנו תלויה בטיפולי שיניים שחלקם חייבים להיות חלק מהשגרה ואחרים נדרשים מדי פעם

טיפולי שיניים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

טיפולי השיניים הנדרשים כדי לשמור על בריאות השיניים שלנו מגוונים. חלקם צריכים להתבצע חלק משגרה, וחלקם רק כאשר מתעוררת בעיה. טוב תעשו אם תוודאו כי אתם מבצעים את הטיפולים האלה בזמן המתאים וכמובן תגיעו לבדיקה שגרתית שיכולה למנוע סיבוכים רבים בהמשך הדרך. כאמור, יש מגוון טיפולי שיניים, חלקם אסתטיים בלבד ואחרים רפואיים לחלוטין. הנה סקירה קצרה.

הלבנת שיניים

בשנים האחרונות אנו רואים המון אנשים שיש להם שיניים לבנות. מרבית האנשים שמתהדרים בשיניים לבנות הם אנשים שעברו הלבנת שיניים. מדובר על אחד מטיפולי השיניים הנפוצים בישראל ובעולם כולו. הסיבה שבגללה ישנה דרישה גבוהה לטיפול הזה היא הרצון ליהנות משיניים מושלמות. במהלך הטיפול מסירים את שכבת הדנטין על מנת להשיג שכבה בצבע לבן. כתוצאה מכך אנו רואים איך השיניים הופכות להיות לבנות בהשוואה למה שהן היו קודם לכן. לא מדובר על טיפול מורכב למדי, אך טוב שהוא יתבצע על ידי רופא שיניים מוסמך. כך תשיגו בדיוק את התוצאה שאותה אתם רוצים להשיג.

השתלת שיניים

התמודדות עם חוסר בשיניים היא התמודדות לא פשוטה בכלל. אנשים מספרים כי הם מתקשים לבצע פעולות שעד לא מזמן היו נראות להם טריוויאליות. השתלת שיניים היא טיפול שבאמצעותו יהיה ניתן להתמודד עם מחסור בשיניים בצורה טובה. במקום להשתמש בשיניים תותבות, תהיה האפשרות להשתמש בשיניים קבועות. השיניים מתקבעות לחלל הפה על ידי שתל שמוברג אל תוך העצם. לאחר השתלת שיניים יהיה ניתן לבצע את כל הפעולות השגרתיות, לאכול ולדבר בדיוק כמו עם השיניים המקוריות. זו הסיבה שבגללה אנו רואים ביקוש אדיר לבצע את הטיפול הזה לעומת טיפולים אחרים. תוכלו להיפרד מהמבוכה ולחזור לחייך.

ניקוי אבנית

בשונה מהטיפולים האחרים, כאן מדובר על טיפול שכל אחד וכל אחת מאיתנו צריכים לעבור. ניקוי אבנית הוא טיפול שמתבצע אצל שיננית שמוסמכת לבצע ניקוי מעמיק. בשונה מהצחצוח הרגיל, כאן מדובר על טיפול מסוג אחר. באמצעות המכשור המתקדם יהיה ניתן להסיר את כל האבנית שהצטברה בחלל הפה. לאחר ניקוי האבנית לא רק שמתקבלות שיניים נקיות, אלא גם לעתים קרובות נעלם ריח רע מהפה. את ניקוי האבנית מוטב לעשות אחת לכמה חודשים, לרוב פעם בחצי שנה. יש כאלה שבגלל הצטברות גדולה של אבנית מוטב להם לבצע את הניקוי פעם אחת בכל שלושה חודשים. כדי להתייעץ עם השיננית על מנת להבין מהי התדירות המומלצת לכם.

טיפול שורש

הנה דוגמה לטיפול לא אסתטי בכלל. מי שזקוק לטיפול שורש, נאלץ לעבור אותו מטעמים רפואיים לחלוטין. טיפול כזה נדרש במגוון מקרים, למשל כאשר יש דלקת במוך השן או נמק במוך השן. לעתים, גם כאשר השן בריאה, יש לבצע טיפול שורש ולאחר מכן שיקום באמצעות כתר.
זהו טיפול כירורגי שמצריך מומחיות, ובדרך כלל נדרשת החלמה ממנו.

1
נגישות