מוצרי החלב בפיקוח יתייקרו, עתירת תנובה נגד שר האוצר כחלון צפויה להתקבל

מוצרי החלב בפיקוח יתייקרו, עתירת תנובה נגד שר האוצר כחלון צפויה להתקבל

היועץ המשפטי לא יגן בבג"ץ על עמדתו של כחלון בעתירת תנובה. כחלון מסרב כבר למעלה משנה לחתום על התייקרות מוצרי החלב בפיקוח, שאושרו ע"י ועדה של משרד האוצר עצמו

שר האוצר משה כחלון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בעיתוי מאוד לא נוח עבור שר האוצר משה כחלון, מוצרי החלב בפיקוח מתייקרים. זאת, למרות ששר האוצר משה כחלון סירב לאשר את עליית המחירים, אשר הוועדה הממונה על מוצרים בפיקוח אישרה כבר לפני זמן רב. מדובר בסיומה של סאגה מתמשכת, שהחלה בכך שוועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות אישרו את ההתייקרות, השר כחלון סירב לחתום ותנובה עתרה לבג"ץ. את סירובו של כחלון, הוא נימק בכך שהוא מתכנן רפורמה מקיפה במשק החלב. כעת, כאשר הכנסת מתפזרת ובקרוב יהיו בחירות, היועץ המשפטי הודיע כי אינו יכול להגן על השר כחלון משום שהסיכויים לרפורמה במשק החלב קטנים. שר האוצר כחלון, מצדו, פרסם סרטון בטוויטר שבו הוא קורא לצרכנים לא לקנות "ממי שמעלה מחירים באופן ציני".

העלייה שאישרה הוועדה עוד בינואר 2018 עומדת על 3.4% – והיא פחותה מזו שתנובה ביקשה, אשר עמדה על 4%. הסיבה לדרישת תנובה לייקר את המחירים, היא עליית מחיר המטרה (מחיר החלב הגולמי). אגב, גם המחיר הזה הוא מחיר שמפוקח על-ידי הממשלה. למרות שהוועדה מורכבת גם מנציג של משרד האוצר – שר האוצר בכבודות ובעצמו לא קיבל את המלצותיה. זאת, בניכגוד לשר החקלאות, אורי אריאל, שאישר את ההתייקרות לאחר 3 חודשים.




כאמור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע לבג"ץ, כי "בהיעדר נימוק שיצדיק את אי קבלת ועדת המחירים, המדינה מסכימה לצו מוחלט", וזאת בשל אי קידום תיקוני חקיקה להסכם החלב שאמור היה למנוע עליית מחירים לצרכן.

מכה שנייה לכחלון – אחרי אישור התייקרות הטבק לגלגול

זו סטירת הלחי השנייה שחוטף השר כחלון תוך פחות משבועיים בנסיבות יחסית דומות. כחלון סירב גם לאשר את השוואת המיסוי של הטבק לגלגול למס על סיגריות על גלגול, כדי למנוע "התייקרות שתפגע בשכבות החלשות". זאת, למרות נתונים שהצביעו על זינוק ברכישת טבק לגלגול ונסיקה בנתח השוק של הסיגריות המגולגלות.

נגד כחלון הוגשה עתירה של האגודה למלחמה בסרטן ושל העמותה למיגור העישון – וגם כאן הוא היה בודד במערכה, כשהוא מתבצר בעמדתו נגד עמדת משרד הבריאות. כצפוי, היועץ המשפטי לא יכול היה להגן על מדיניות זו, והעתירה נגד כחלון התקבלה. כל הפרטים פורסמו בפואנטה בכתבה על התייקרות הטבק לגלגול.

החמאה תחזור למדפים?

כבר חודשיים שהצרכנים חשים מחסור של חמאה, וזאת משום שלמחלבות לא משתלם לייצר אותה. חמאה היא אחד המוצרים שנמצאים בפיקוח מחירים, כאשר חבילת חמאה במשקל 100 גרם נמכרת במחיר מפוקח לצרכן של 3.80 שקלים. יש להניח שכאשר תאושר ההתייקרות, ייפתר גם במחסור בחמאה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות