לא רק אמזון וגוגל, גם מרצדס פיתחה הפעלה קולית. כמה עולה A-Class החדשה? - פואנטה

לא רק אמזון וגוגל, גם מרצדס פיתחה הפעלה קולית. כמה עולה A-Class החדשה?

"היי מרצדס, קחי אותי הביתה"… ההפעלה הקולית אמורה להקל על התפעול השוטף ומאפשרת שליחת הודעות לאנשי הקשר, מתן הנחיות הגעה ועוד

מרצדס A Class
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שעוקב מקרוב אחרי ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות, יודע כי אחת המגמות שתופסות תאוצה היא הבינה המלאכותית ושילובה במכשירים שונים, למשל אלקסה של אמזון, רמקול גוגל HOME או העוזרת הקולית סירי של אפל. כעת מגיעה ההפעלה הקולית גם למכוניות – או ליתר דיוק, בשלב זה לדגמים מסוימים של מרצדס.

מדובר בסדרת A Class החדשה – קטגוריית המכוניות הקומפקטיות של מרצדס, שמחירה ההתחלתי הוא כ-230,000 שקל (פירוט המחירים בהמשך). מרצדס מבדלת את עצמה מהמתחרים היוקרתיים בסגמנט הזה באמצעות כמה חידושים טכנולוגיים ומציעה ממשק מגע מקורי בעברית, הפעלה קולית, מסכים של 10.25 אינץ', מערכות בטיחות מתקדמות ומרווח גדול (שטח המכונית בפועל קצת חורג מההגדרה של רכבים קומפקטיים).

איך עובדת ההפעלה הקולית? כדי לבקש מהרכב לבצע כל מיני דברים, הנהג צריך לפנות אליו באחת מ-28 שפות (עברית לא ביניהן), כשהוא חייב להתחיל את המשפט במילים: "היי מרצדס".



כך למשל, הוא יכול לומר: "היי מרצדס, קחי אותי למסעדה", ומיד לקבל מענה (למשל, "אילו מסעדות אתה אוהב?"). כמו בסמארטפונים החדשים או ברמקולים החכמים, גם כאן יש תהליך של למידת הנהג באמצעות בינה מלאכותית, כך שככל שהוא משתמש יותר במערכת, כך היא מתאימה את ההצעות אליו בצורה מדויקת יותר ככל שחולף הזמן.

מערכת ההפעלה מאפשרת הטמעת פרופילים שונים שיתאימו לנהגים שונים בבית – כך שאם אחד מבני הבית אוהב לנהוג בטמפרטורה של 17 מעלות ולשמוע מוזיקה של עומר אדם, היא תתאים את עצמה אליו, וכאשר ייכנס לרכב נהג אחר ויזין פרופיל משלו – המערכת תתאים את עצמה אליו.

מערכת ההפעלה עצמה מופיעה בעברית, כולל סרטוני הדרכה שמוטמעים בה. החיסרון, מבחינת המשתמשים הישראלים, הוא שאי אפשר לתת את הפקודות עצמן בעברית, וכך גם בעייתי יותר לתת פקודה להתקשר לאנשי קשר אשר שמותיהם מופיעים בעברית.

נהיגה סמי אוטונומית

מעבר להפעלה הקולית, שהיא גולת הכותרת של מרצדס A Class החדשה, בקונצרן שילבו בה מערכות בטיחות ונהיגה סמי אוטונומית שעד כה לא שולבו ברכבי הכניסה ההתחלתיים של שוק היוקרה.

הלקוחות יכולים לבחור, בתוספת תשלום, לשלב במכונית מערכת PRE-SAFE, אשר חוזה מראש, על ידי מכ"ם, מצבי תאונה ומבצעת תמרון והתחמקות לטובת מניעת תאונה.

מרצדס A Class החדשה
מרצדס A Class החדשה

אפשרות אחרת שאפשר לקבל בתוספת תשלום היא מערכת ניווט המציגה הכוונה בכביש בעזרת מציאות רבודה, וכן מעבר ועקיפה אוטונומית בין נתיבים (Active Lane Changing Assist), עצירת חירום אוטונומית בחשש לתאונה (Active Emergency Stop Assist), שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים גם כשהרכב כבוי (Active Blind Spot Assist), בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מחירי מרצדס A Class

דגם A180: החל מכ-230,000 שקל.

דגם A200: החל מ- 243,000 שקל.

דגם A250: החל מכ-335,000 שקל.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות