מהו מכשיר טנס ואיך הוא יעזור לך לעבור את הלידה יותר בקלות?

מהו מכשיר טנס ואיך הוא יעזור לך לעבור את הלידה יותר בקלות?

מכשיר טנס הוא מכשיר קטן וקומפקטי שיכול לסייע בהקלה על כאבים ומתחים, וזו אחת הסיבות שהופכות אותו ליעיל גם עבור נשים לפני לידה

מכשיר טנס - איך הוא עוזה לנשים בלידה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מעת לעת, כפי שאנחנו יודעים, הגוף שלנו נאלץ להתמודד עם תחושת כאב אשר משפיעה על היכולת שלנו לתפקד בצורה רגילה. התחושה הזאת נובעת מסיבות שונות ויכולה להשפיע עלינו באופן מהותי. לעיתים ההשפעה יכולה להקשות עלינו לבצע דברים שגרתיים ולעיתים היא יכולה להקשות עלינו לבצע דברים מהותיים שאין לנו אפשרות להימנע מהם ועל כן עלינו לדעת כיצד לטפל ולהתמודד עם הכאב.

אחת הדוגמאות לכך, הן תחושות כאב שחוות נשים בעת ההיריון ולפני הלידה. מאחר והגוף ועבר שינויים פיזיולוגיים שונים, לעתים קשה להיות במצב של תפקוד רגיל ויש תחושות כאב לא מוכרות ומאוד לא נעימות. יחד עם תחושות אלו, נוצרות גם תחושות מתח, חרדה ולחץ כתוצאה מהסיטואציה וממה שצפוי, לפחות עד סיום הלידה. כל אלה יכולים להשפיע באופן מהותי על התפקוד, בתקופה בה הגוף צריך לתפקד בצורה אופטימלית.

נשים בהריון, בוודאי בשלבים שלפני הלידה, להבדיל מאנשים, גברים ונשים, במצבים אחרים, צריכות למצוא דרכים ייחודיות להתמודד עם המצב, מאחר והן לא יכולות לצרוך משככי כאבים או תרופות אחרות שיכולות להקל עליהן בימים רגילים, מאחר ויש בהן מרכיבים שיכולים להשפיע על ההיריון בכלל ועל העובר בפרט. לכן הפתרון הטוב ביותר הוא למצוא אמצעים אחרים שיכולים לעזור, אמצעים חיצוניים. למשל, טנס.

מה זה מכשיר טנס?

אחד האמצעים שיכול לעזור לנשים לפני לידה הוא מכשיר טנס. מדובר על מכשיר ייחודי, קטן יחסית, אשר יכול לעזור בשיכוך כאבים ובתהליכי החלמה של רקמות פגומות, על ידי זרמים חשמליים ברמות שונות. כך אפשר להימנע מצריכת כדורים ותרופות.

מדובר על מכשיר מאוד פשוט, נוח וקל לשימוש. זה מכשיר קטן, נייד ולכן אפשר לקחת אותו לכל מקום כולל לבית החולים לפני הלידה. יש בו שורה של כפתורים ואז כל מה שצריך לעשות זה לכוון אותו על הרמה הרלוונטית, להניח על האזור הכואב, ואז בעזרת זרמים חשמליים אפשר להקל על תחושת הכאב ואף לצמצם אותם באופן ניכר.

מדובר במכשיר קטן התלוי על צוואר היולדת בזמן הצירים, ומתחבר לגב באמצעות ארבע אלקטרודות. המכשיר שולח פולסים חשמליים זעירים אל עבר האלקטרודות בגב ואותם פולסים משבשים את מסר הכאב למוח ומגבירים את הפרשת האנדורפינים (משככי הכאב הטבעיים של הגוף).

חשוב להבהיר המכשיר איננו מטפל ומרפא את המצב, אלא עוזר בשיכוך כאב. בדיוק כמו שכדורים אינם מרפאים את הכאב אלא משככים אותו, כך גם מכשיר טנס עושה. עם זאת, תחושת השיכוך נמשכת זמן רב ומאפשרת תפקוד נוח יותר לפני ובזמן הלידה.

איך המכשיר יכול לעזור לנשים בהריון ולפני לידה?

כאמור, נשים במצב זה, לא יכולות לקחת כדורים מחשש שהמרכיבים שלהם יפגעו בהן, לכן הן צריכות לחפש פתרונות אחרים. הן גם לא יכולות לעבור עיסוי מאחר וזה עלול לפגוע בעובר. מכשיר טנס לעומת זאת, הוא מאוד בטוח לשימוש עבורן.

המכשיר יכול להקל על תחושת הכאב בגב, ברכיים, צוואר, רגליים, ובאזורים אחרים בגוף, בהם נשים בהריון מתמודדות עם תחושת כאב חוזרת.

1
נגישות