רוצים לבדוק אם גם אתם זכאים לקבל החזרי מס על סך אלפי שקלים? כל הפרטים כאן

רוצים לבדוק אם גם אתם זכאים לקבל החזרי מס על סך אלפי שקלים? כל הפרטים כאן

הרבה מאוד אנשים אפילו לא יודעים שיש להם זכאות לקבל החזר מס – ואולי גם אתם ביניהם. במיוחד בתקופת הקורונה, שווה להכיר את הפרטים

לקבל החזר מס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

לא עוקבים אחרי ניכויי המס שלכם? ייתכן שאתם זכאים לקבל אלפי שקלים החזרי מס. "החזרי מס – זכותך" מסייעת ללקוחות רבים בכל שלבי ההתמודדות מול רשות המיסים, עד לקבלת מלוא כספי ההחזר המגיעים להם ישירות לחשבון הבנק.

אם גם אתם רוצים לבדוק האם אתם זכאים לקבל החזרי מס, ריכזנו כאן פרטים חשובים שאתם חייבים להכיר לפני תחילת התהליך.

תחילה, יש להדגיש כי ניתן לקבל החזרי מס הכנסה לשכירים ולעצמאים כאחד. בניגוד למקובל לחשוב, החזרי המס אינם נחלתם של שכירים בלבד.

בהמשך המאמר נפרט אודות הסיבות המרכזיות בגינן שכירים ועצמאיים נמצאים זכאים לקבל החזר מס, אך עוד קודם לכן חשוב להתחיל בשלב הראשון, בדיקת זכאות החזר מס.

בדיקת זכאות החזר מס ועדת אבחון תבדוק אם נוצרו פערי מס המזכים את כלל הנבדקים בקבלת החזרים. איך עושים את זה? מאוד פשוט. בשנים האחרונות כל שלבי הבדיקה מתבצעים אונליין, כך שכל אחד יכול להשלים את כל שלבי הבדיקה ללא סיוע מקצועי בכל זמן ובכל מקום.

לפני המעבר לאונליין, מי שרצה לברר אודות החזר מס נדרש להתגבר על שלבי בירוקרטיה ארוכים, לעמוד בתורים מעייפים וארוכים ולצרף כמות גדולה של טפסים. חברת "החזרי מס – זכותך", המכירה היטב את כל פרטי סעיפי התקנות, סייעה לעובדים רבים להתמודד מול רשות המיסים עד שנמצאו זכאים להחזר. כיום, תוכלו להשלים את כל שלבי הבדיקה לגמרי בעצמכם.

מתמודדים עם עיכובים? "החזרי מס – זכותך" תדע לסייע

בדיקה אינטרנטית לזכאות לקבלת החזר מס מצריכה מכם מספר תעודת זהות והוספת טפסים בודדים. אם בכל זאת נתקלתם בבעיה כלשהי, "החזרי מס – זכותך" תדע לסייע בהתמודדות עם כל עיכוב או בעיה באופן ישיר מול רשויות המס.

רוב הבעיות בהליך נגרמות בגין חוסר ריכוז בעת מילוי כל הפרטים הנדרשים. בחברת "החזרי מס – זכותך" מסבירים כי ברוב המקרים הם נדרשים להתערב כתוצאה מטעות הקלדה או פספוס טופס חיוני שנדרש לצרף. לכן, חשוב לוודא שאתם מרוכזים, מקלידים נכון ומצרפים את כל הנדרש במדויק.

איך תדעו אם כדאי לכם לבדוק זכאות לקבל החזר מס ועדת אבחון? ראשית יש להדגיש כי הבדיקה אינו כרוכה בתשלום כך שאם יש לכם מעט זמן פנוי, כדאי לבדוק.

שנית, אספנו עבורכם את כל המקרים השכיחים ביותר בגינם לא מעט עובדים זכאים לקבל החזר מס, כך שתדעו להעריך האם קיימים סיכויים גבוהים שגם אתם תימצאו זכאים.

לפני שניגע במקרים הנקודתיים הגורמים לפערי מס ומזכים רבים בהחזר, חשוב שתכירו את האופן שבו רשות המסים מחשבת את סך הניכויים מכל עובד.

הכירו את שיטת החישוב של רשות המיסים

רשות המסים קובעת את סך הניכויים לכל עובד על פי הכנסתו השנתית ולא החודשית, אך בפועל הניכוי מתבצע מדי חודש. המטרה בחילוק החוב השנתי ל-12 תשלומים היא למנוע קושי כלכלי ממשלמי המסים, שהרי תשלום המס כולו בבת אחת עלול לערער את היציבות הכלכלית של משקי הבית בישראל.

לשם כך, על רשות המסים להעריך את סך ההכנסה השנתית של כל עובד, לקבוע את סך ניכויי המס ולחלק את הסכום ל-12 תשלומים כבר מתחילת השנה.

איך מעריכים כמה כל עובד המשק ירוויח במהלך השנה? השיטה פשוטה: הכפלת ההכנסה החודשית בכמות חודשי העבודה. עובד שמרוויח 10,000 שקלים מדי חודש צפוי להרוויח 120,000 שקל בשנה, ובהתאם להערכה הזו נקבע גוב המס שישלם.

פערי מס המזכים בקבלת החזרים – הכירו את הסיבות השכיחות

הבעיה מתחילה כאשר אותו עובד שהיה צפוי להרוויח 120,000 שקל במהלך השנה, הרוויח בפועל 100,000 שקל בלבד. פער זה יוצר פער בניכויי המס ומזכה רבים בקבלת החזר מס.

יש סיבות רבות שגורמות לירידה בסך ההכנסה השנתית הצפויה, העיקריות שבהן הן:

ההכנסה חודשית ירדה

ירידה בהכנסה החודשית יכולה להיגרם משלל סיבות – עברתם למקום עבודה חדש במהלך השנה ואתם מרוויחים פחות? קיים זיכוי לא מבוטל שתימצאו זכאים לקבל החזר מס ועדת אבחון.

ירידה בימי העבודה השנתיים

נפצעתם במהלך שנת העבודה? יצאתם בתקופת מחלה ממושכת? פרצה מגיפת הקורונה שהכניסה את כל המשק לבתים? נראה שגם במקרים אלה תימצאו זכאים לקבל החזר מס, מהסיבה הפשוטה שסך ההכנסה השנתית שלכם ירד.

חוסר התחשבות בנקודות זיכוי

רשות המיסים מעניקה נקודות זיכוי המהוות הטבות מס לאנשים רבים. גרים בפריפריה, בעלי נכות פיזית או נפשית? הורים לילדים עם צרכים מיוחדים? משלמים מזונות? מגיעות לכם הטבות מס שאם לא מימשתם אתם זכאים לקבל החזר מס.

זכאות רטרואקטיבית של 6 שנים אחורה, כולל ריבית

חשוב להדגיש שלא משנה מאיזה סיבה נמצאתם זכאים לקבל החזר מס, אתם זכאים לקבל את מלוא ההחזרים בהתאם לסעיפים שמיד נפרט.

הסיבה המרכזית אשר בגינה עובדים רבים נמצאו בשנה האחרונה זכאים לקבל החזר מס היא החזר מס חל"ת. החזר מס חל"ת הוא החזר שנגרם כתוצאה מירידה בכמות ימי העבודה עקב סגרים.

כפי שהזכרנו מעלה, כל סיבה שפוגעת בסך ההכנסה החודשית מזכה רבים בקבלת החזר מס.

חברת "החזרי מס – זכותך" ריכזה עוד מספר נקודות חשובות אודות שלבי קבלת התשלום לחשבון הבנק.

כאמור, ניתן לקבל החזר מס עד שש שנים אחורה מסיום שנת המס שחלה בה הטעות.

מעבר לכך, על כל שנה אתם זכאים לקבל תוספת ריבית של 4%. אם לדוגמה נמצאתם זכאים לקבלת החזר של 7,000 שקל, תקבלו תוספת של 280 שקל על כל שנה שהכספים נמצאים ברשות המיסים.

נקודה אחרונה היא שכספי ההחזרים מגיעים ישירות לחשבון הבנק שלכם, כך שאם החלפתם חשבון בנק לאחרונה, חשוב לוודא שהוא מעודכן ברשויות המס כדי למנוע תקלות מיותרות.

"החזרי מס – זכותך" מציעה את שירותיה בכל הקשור להחזרי מס, כך שגם אתם תוכלו לקבל את כל המגיע לכם ישירות לחשבון הבנק.

1
נגישות