השוואת מחירים דשא סינטטי – צרכנות נבונה!

השוואת מחירים דשא סינטטי – צרכנות נבונה!

כאשר רוכשים דשא סינטטי, מומלץ לשים לב לכמה נקודות, החל מסוג הדשא, דרך גובה הדשא ועד כמות הסיבים. היכנסו לפרטים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

דשא סינטטי הפך למוצר חובה בכל גינה ומרפסת ולא סתם הדשא של השכן נראה לכם ירוק יותר -הוא פשוט מלאכותי! איך בוחרים דשא סינטטי איכותי במחיר אטרקטיבי? מה חשוב לבדוק לפני הרכישה? כמה עולה דשא סינטטי זול? ומה התקנים שיש לדשא סינטטי שבלעדיהם אתם פשוט מבצעים רכישה במקום אחר.

דשא סינטטי עדיף על דשא רגיל בעיקר בגלל עלויות ההשקיה הגבוהות, אך יש לו גם יתרונות נוספים כמו היעדר הצורך בטיפול בדשא ובחרקים שנטפלים אליו והורסים אותו, עמידות בפני פגעי מזג האוויר ושמירה על הגוון הירוק של הדשא בכל זמן השימוש בדשא הסינטטי.

לכן, דשא סינטטי חוסך לכם גם עלויות וגם זמן יקצר, ובנוסף הוא גם נעים יותר למגע מאשר דשא רגיל ואין צורך לחשוש מאלרגיות הקשורות לדשא אמיתי.

מחירים של דשא סינטטי – תלוי סוג

תחום הדשא הסינטטי הוא תחום מתפתח ולכן נכנסו לענף זה חברות ויבואנים רבים היוצרים תחרות בענף. את הדשא הסינטטי ניתן לקנות במגוון חנויות כמו חנויות שמוכרות פרקטים ושטיחים, בחנויות פרחים, בחנויות למוצרי בניין ובמשתלות.

מאחר שמדובר בהיצע מאוד רחב הנמצא בחנויות מסוגים רבים, גם מנעד המחירים של סוגי דשא סינטטי הוא רחב. חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע בטרם קניה של דשא סינטטי.

מאחר וקיימים הרבה סוגים שונים – לא כולם מתאימים לגינה שלכם בהכרח, לעיצוב הגינה או לשימוש בדשא. מסיבה זו, לא מומלץ לקנות את הדשא הסינטטי הזול ביותר כי הוא לאו דווקא יהיה הדשא המומלץ ביותר עבורכם, אלא יש להיוועץ עם מומחה בטרם הקניה. זכרו כי קנייה נכונה תמנע מכם זמן וכסף מיותרים בהמשך!

סוגי דשא סינטטי

כאמור, בטרם קניית דשא סינטטי מומלץ מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע שיוכלו לעזור לכם בבחירת הדשא המתאים ביותר עבורכם ועבור הגינה שלכם. המומחה איתו תתייעצו יוכל לייעץ לכם גם לגבי עמידות הדשא ולגבי המחיר.

דשא סינטטי
צילום: דשא קבוע

 

קיימים סוגים שונים של דשא סינטטי: סוואנה, פארק, גרדן וטבע שלכל אחד מהם מראה ייחודי משלו ומפרט משלו. בנוסף, יש גם דגמים מסוגים נוספים שמומלצים מאוד בשל הרכות שלהם וצפיפות הסיבים הגבוהה שלהם כמו עדן ופרש. דשא סינטטי הוא דשא נמכר מאוד בשוק כיוון שהוא מציע מראה של דשא אמיתי והוא עמיד הרבה יותר מאשר דשא רגיל, במיוחד בישראל.

דגמי גרדן וטבע הם דגמי הדשא הסינטטי הנפוצים ביותר בקרב הדגמים הקיימים ומשתמשים באים בעיקר בגינות, בבתים פרטיים, במבנים מסחריים, בפארקים וכ"ו. חשוב מאוד שתבדקו מהו הדגם שמתאים לכם ביותר באמצעות שימוש במומחה שיוכל להמליץ לכם על הדגם המתאים ביותר עבורכם. שימו לב שאם מה שאתם מחפשים הוא דשא סינטטי שייראה טוב גם אחרי שדורכים עליו הרבה, יהיה מומלץ יותר להשתמש בדשא סינטטי מסוג פרש או עדן.
חשוב לזכור שבישראל יש חום קיצוני שיכול לגרום לנזק גדול לדשא סינטטי במידה והוא נבחר באופן לא נכון, לכן צריך לוודא שהדשא מיועד לתקן ולאקלים של ישראל. על מנת לוודא שהדשא מתאים לאקלים הישראלי צריך לבדוק שיש לו את כל התקנים הרלוונטיים.

תקנים ואישורים – שלא יעבדו עליכם

כאמור, דשא סינטטי אמור להיות בעל תקן תקני, כלומר תקן שמותאם ספציפית לישראל. על מנת לקבל אישור של תקן, הדשא צריך לעבור תהליכי ייצור קפדניים תוך כדי שמוודאים שהוא עמיד בפני כל המפגעים שיכולים לפגוע בו בישראל, כמו שחיקה, מזג אוויר וכמובן – חום כבד ואש. בשביל זה יש לוודא שהדשא מגן מפני קרינת UV בדרגה 7, שהוא אינו מכיל מתכות כבדות ושיש בו מעכבי בעירה.

פרמטרים לבחירת דשא סינטטי

מחיר

ברור לכולם שאנחנו מחפשים מוצרים זולים ולקבל את התמורה הטובה עבור כספנו, אך כאשר בוחרים דשא סינטטי חשוב לוודא שהוא עומד בתקנים, אחרת תצטרכו להחליף דשא לעתים תכופות, מה שיעלה לכם בטווח הארוך יותר כסף.
– צפיפות תפרים: ככל שהדשא הסינטטי צפוף יותר, כך הוא יהיה עמיד יותר בפני שחיקה, גם כאשר דורכים עליו הרבה. לכן, דשא סינטטי צפוף יותר נחשב לאיכותי יותר. צפיפות תפרים הנעה בין 16-21 אלף תפרים נחשב לדשא איכותי.

גובה הדשא

הגובה של הדשא יקבע את הנראות שלו. ככל שהדשא קצר יותר הוא ייראה יותר מסודר וככל שהדשא ארוך יותר הוא ייראה יותר פראי. למרות שדשא סינטטי ארוך גם יקר יותר, בדרך כלל הוא זה שמומלץ לשימוש במבנים פרטיים. דשא סינטטי קצר יותר מותאם לרוב למקומות שבהם הולכים עליו הרבה, כמו בגנים ציבוריים.

כמות סיבים

ככל שצפיפות התפרים גבוהה יותר, כך יש כמות סיבים גדולה יותר בדשא. דברים שחשובים לבדוק בנוסף לכמות הסיבים שיש בדשא סינטטי הם המשקל והעובי של הסיבים. על מנת לבדוק זאת עלינו לבדוק את ה-DTEX של הדשא, כאשר ככל שיהיה יותר גבוה כך זה אומר שהדשא איכותי יותר.

לסיכום

חשוב לבחור דשא סינטטי בהתאם לשימוש שלשמו אתם צריכים אותו ובכמות השימוש שתהיה לו. כדי שהדשא שלכם יהיה חזק ועמיד אתם צריכים לבחור בדשא איכותני, ולאו דווקא בדשא הכי זול. אם אתם מחפשים דשא לשימוש זמני תוכלו לבחור בדשא סינטטי לטווח קצר. אם תשתמשו בפרמטרים שרשומים למעלה כדי לבחור בדשא שמתאים לכם, תוכלו להנות ממנו לאורך שנים ולא תאלצו לבזבז כסף מיותר על חידוש של הדשא לעתים תכופות.

1
נגישות