חברה שלא מספקת מוצרים מעבר לקו הירוק או למקום אחר חייבת ליידע מראש

חברה שלא מספקת מוצרים מעבר לקו הירוק או למקום אחר חייבת ליידע מראש

בתי עסק לא יוכלו עוד להתנות את אספקת המוצרים למקומות מסוימים בתשלום נוסף – אם לא יידעו באופן ברור את הלקוחות לגבי מדיניותם טרם הקנייה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏בקרב צרכנים המתגוררים באזורים מרוחקים או מעבר לקו הירוק נפוצות תלונות על בעיות באספקת מוצרים. רבים מהם רכשו מוצרים מחברות שונות ורק לאחר הקנייה הסתבר להם שהחברה לא מוכנה לספק את המוצר לכתובתם, או שהאספקה ללאזור זה כרוכה בתוספת תשלום.

הצעת חוק שקידמה חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) עברה את כל כל הקריאות, והיום הודיעה הרשות להגנת הצרכן כי בקרוב ההתנהלות הזאת תיפסק.

בעקבות התקנת תקנות הגנת הצרכן (גילוי פרט מהותי לגבי אספקת נכס או שירות), הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מחייבת מעתה כל בית עסק להציג בפני הצרכן בטרם עשיית העסקה, אם יש מקום שבו הוא אינו מספק שירות הובלה או שירות מטעמו.


ברשות מציינים כי מטרת התיקון היא שהעסק לא יטיל לאחר הקנייה הגבלות שונות לעניין ההובלה או השירות. "סחר הוגן מושתת בין היתר על מניעת הפתעות לא נעימות לאחר ביצוע העסקה", מסביר עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

מה קובעים כללי הצגת מדיניות ההובלה או השירות?

  • בבית העסק – ההצגה תיעשה ע"י הצבת שלט ליד כל קופה במקום בולט לעין. בשלט יפורטו עיקרי מדיניות שירות ההובלה. גודל השלט יהיה לפחות בגודל דף A4 ובראש השלט תופיע כותרת "עיקרי מדיניות שירות הובלה / שירות".
  • בחוזה בכתב / טופס הזמנה – פירוט מדיניות ההובלה או השירות יהיה באותיות וספרות ברורות וקריאות ובמקום בולט לעין.
  • במכר מרחוק – על העוסק לגלות לצרכן בשלב השיווק מרחוק, פירוט מדיניות ההובלה או השירות יהיה באותיות וספרות ברורות וקריאות ובמקום בולט לעין.
  • בשיחת טלפון – יגלה העוסק לצרכן את פירוט מדיניות ההובלה או השירות בשיחה הטלפונית.

התקנות יכנסו לתוקף תוך 3 חודשים מיום פרסומן.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות