שטראוס השיקה מילקי דל לקטוז ועוד שורת מוצרים פופולריים בגרסה דלת לקטוז

שטראוס השיקה מילקי דל לקטוז ועוד שורת מוצרים פופולריים בגרסה דלת לקטוז

על רקע העלייה בצריכת חלב דל לקטוז משיקה שטראוס מילקי דל לקטוז, דני דל לקטוז, גמדים דלי לקטוז ודנונה דל לקטוז. מה קרה לאחוזי השומן, האם הם יקרים יותר ואיך הטעם? בדקנו

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שטראוס השיקה לאחרונה גרסה דלת לקטוז עבור כמה מהמוצרים היותר פופולריים שלה: מילקי דל לקטוז, גמדים דלי לקטוז, דני שוקולד דל לקטוז וגם יוגורט דנונה דל לקטוז.

התקן הישראלי לחלב דל לקטוז מחייב פחות מ- 1% לקטוז במוצר, והפיתוח חייב התאמה של המתכונים לרכיבים ללא לקטוז או דלי לקטוז (כגון שמנת על פני חלב), כך שהטעם יישאר כמה שיותר דומה למקור וכך גם המרקם.

רוב המוצרים השתנו מעט בטעם, במראה ובמרקם, אך לזכותה של שטראוס ייאמר כי המחירים זהים.

המטרה בפיתוח מוצרים דלי לקטוז היא לתת מענה לפלח לא מצוצמם של צרכנים שנמנע כיום מרכישת מוצרים אלה, בדומה למהלך של שטראוס מלפני כשנה, אז הושקה סדרה עבור הרגישים לגלוטן. "אולי לא נצליח לתת מענה לכולם כי יש צרכנים שאסור להם בכלל לקטוז", אמר אלי איצקין, מנכ"ל שטראוס מחלבות, "אבל יש הרבה מאד צרכנים שמאוד רוצים לאכול מילקי, דנונה או דני ומהיום יוכלו לאכול".



לא במקרה בוחרת שטראוס לפתח מוצרים דלי לקטוז. מדובר בקטגוריה צומחת ומפתחת. קטגוריית החלב דל/נטול לקטוז מגלגלת כ-44 מיליון ₪ בשנה, ומהווה כ-3% משוק החלב בישראל. בקטגוריית החלב הניגר, שטראוס פונה לצרכנים אלה באמצעות המותג יטבתה השייך לה. כעת היא מגיעה גם אל מדפי המעדנים.

לפי נתוני שטראוס, המודעות לרגישות ללקטוז הולכת ועולה בשנים האחרונות והיא חוצת גילאים, אך נוטה להיות עוצמתית יותר בקרב ה-Millennials וילדיהם.

לכן, שטראוס משיקה גרסאות דלות לקטוז של מוצרים המיועדים לילדים – מארז רביעיית מילקי דל לקטוז, דני שוקולד דל לקטוז, דנונה 3% 200 גרם דל לקטוז וכלל סדרת גמדים.

טעמנו: מילקי דל לקטוז, דני דל לקטוז, גמדים דלי לקטוז, יוגורט דנונה דל לקטוז

מילקי דל לקטוז

מילקי דל לקטוז

חובבי המילקי האדוקים יחושו בהבדל בטעם בין מילקי דל לקטוז למילקי רגיל, וגם בהבדל קל במרקם – אך עדיין הצליחו לשמור בשטראוס על מוצר טעים וקרוב למקור.

איך אפשר לייצר מעדן דל לקטוז שמורכב בחלקו משמנת? בשטראוס מציינים כי השמנת אמנם מכילה עד 3.4% לקטוז, אך הפודינג מכיל עד 0.4% – כך שהמעדן מכיל בכללותו פחות מ-1% לקטוז – ועומד בתקן הישראלי.

מבחינת אחוזי השומן בגביע – יש הבדל. מילקי שוקולד רגיל מכיל 6.5% שומן והמילקי דל לקטוז מכיל 7.3% שומן.

מבחינת המחיר – אין הבדל: כ-2.90 שקל לגביע.

גמדים דלי לקטוז

גמדים דלי ל קטוז

לפני כשנתיים הפחיתה שטראוס משמעותית את כמות הסוכר במוצר "גמדים" המיועד לפעוטות, וכיום מכיל כל גביע חצי כפית סוכר. אותה הפחתה נבעה הן מעליית המודעות בקרב ההורים לכמויות הסוכר הגבוהות והמזיקות שיש במוצרים רבים והן מרפורמת סימון המזון שהוביל משרד הבריאות.

התוצאה היא טעם שונה מאוד מזה הזכור להורים מגרסת הגמדים של לפני כמה שנים: מדובר במוצר הרבה פחות מתוק, אך המרקם לא השתנה משמעותית. כעת, היא משיקה גם גרסת דלת לקטוז – כאשר כדי להשיג גמדים דלי לקטוז היה צורך לעשות שינוי במתכון, אך אחוזי השומן נותרו 5% וגם כמות הסוכר לא עלתה.

דני שוקולד דל לקטוז

דני דל לקטוז

טעמו של דני שוקולד עבר גם הוא שינוי עם השנים, וההורים שבינינו אשר זוכרים אותו מילדותם, יגלו שהוא השתנה.

שטראוס הצליחה לשמור על מוצר טעים אך שונה מהמקור. הגרסה דלת הלקטוז מעט בהירה יותר בצבעה, המרקם מעט שונה והמתיקות פחתה. לעומת זאת, אחוזי השומן גבוהים יותר: דני דל לקטוז מכיל 3.2% שומן, לעומת דני שוקולד רגיל שמכיל 1.5% שומן בלבד.

המחיר לא השתנה – כ-2.70 שקלים לגביע.

דנונה bio דל לקטוז

בשטראוס מספרים כי פיתוח דנונה דל לקטוז בוצע בזכות הטכנולוגיה החדשה של המחלבה לפירוק הלקטוז.

במבחן הטעימה המוצר הזה הוא היחיד שפשוט לא מורגש בו שום שינוי לעומת יוגורט דנונה ביו רגיל, וגם המרקם דומה לחלוטין למוצר המקורי.

שיעור השומן זהה ועומד על 3% והמחיר לא השתנה – 3.70 שקלים לגביע.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות