ניסינו: אימון כושר כנגד משקל הגוף אצל סתיו בסן

ניסינו: אימון כושר כנגד משקל הגוף אצל סתיו בסן

מאמן הכושר סתיו בסן משלב עקרונות מכמה סוגי אימונים אל תוך אימון כנגד משקל הגוף, שמתגלה כיעיל ומאתגר ומתאים גם לנשים בהריון וגם לגיל השלישי

סתיו בסן - אימון כנגד משקל הגוף
סתיו בסן - אימון כנגד משקל הגוף
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת יעל הראל, מאמנת כושר, סטודיו שייפ-איט

יש כל מיני אימונים שמבטיחים למתאמנים לבנות כושר ולחזק את הגוף, החל מגרירת צמיגים, דרך הטחת כדורי כוח כבדים על הרצפה ועד דחיפת משקלים כבדים… אך האם זו הדרך לבנות כושר ולחזק את הגוף? לאו דווקא.
אימונים רבים, דוגמת פילאטיס רצפה, יוגה ואומנויות לחימה, מבוססים על תרגילים כנגד משקל גוף בלבד, כשיש דגש רב על תנועתיות וגמישות.

לעתים קרובות, דווקא אימונים אלה הם שמחזקים אותנו הרבה יותר, וזה סגנון האימון שמציע מאמן הכושר סתיו בסן: אימוני Bodyweight workout, המתבססים על תכנים מעולם הפילאטיס, ה-Movement, היוגה וה-street workout.



שאלה: אז למה בעצם כדאי לעבוד כנגד משקל גוף? מה הייחוד ומה היתרון של אימון כזה?

בסן: "באימון כנגד משקל גוף אנו בעצם מתנתקים מכל האביזרים הנלווים וממכשירי הכושר השונים, ונשארים נאמנים למינימליזם", מסביר בסן, "מצב זה מחייב יצירתיות, דיוק ומחשבה, ובמקביל מאפשר חופש תנועתי מוחלט המייצר חוויה של תנועה אמיתית.

סתיו בסן
מאמן הכושר סתיו בסן. צילום: נועה קדמי

"בנוסף, באימון כנגד משקל גוף, כל הגוף משתתף בכל תרגיל, התנועה חופשית ונותנת מקום לכל מישורי התנועה.
היתרון הגדול הוא איזון מושלם בין פלגי הגוף השונים, שמירה על טווחי תנועה גדולים, שליטה גופנית ברמה גבוהה יותר ופיתוח מיומנויות גופניות גבוהות בהרבה מאימון רגיל בחדר הכושר (שבו הרי הגוף "מתאזן" על מכשירים והרבה פחות שרירים מייצבים נדרשים לעבוד.

"דבר חשוב נוסף הוא הפונקציונאליות של אימון מסוג זה. בחיי היומיום אנו מתמודדים עם גופנו בפעולות שגרתיות ובסופו של דבר אמורים ״לשאת״ אותו לאורך כל חיינו. על כן, האימון הנכון ביותר עבורנו הוא אימון אשר יפתח מיומנויות תנועה שבהכרח יבואו לידי ביטוי בכל פעולה בחיי היום-יום, החל מקימה מהמיטה ועד לישיבה נכונה במשרד".

אימון מאתגר שמצריך הקשבה עצמית

כדי להבין מה בסופו שלדבר מסתתר מאחורי הניסוחים המשכנעים של בסן, הגענו לאימון ניסיון – והנה המסקנות:

אימון כנגד משקל גוף הינו אימון מאתגר, שייקח אתכם למקום שלו אבל מאוד "דורש", האימון מצריך טווחי תנועה גדולים וכן הקשבה עצמית לגוף, וכולל עבודה נרחבת כל שרירי הגוף.

ביצעתי את השיעור בשבוע 24 להריון ועם זאת, הצלחתי לבצע את מרבית התרגילים, מה גם שסתיו עשה התאמות לתרגילים שלא התאימו.

יתרון נוסף שלא צוין עדיין, הוא התרומה המרובה לחיזוק מסת העצם באימון מסוג זה, כידוע, ככך שנעמיס על העצם יותר, כך היא תיבנה טוב יותר ולכן,יכולה להתאים גם לגיל השלישי.

אימון מגוון שיונק תרגלים מעולמות תנועה שונים ואפילו יכול להעלות את הדופק, כך שאם חשבתם שמדובר באימון כוח אנאירובי זה לא לגמרי נכון. תמצאו את עצמכם מזיעים ואף מתנשפים בחלקו.

למי מתאים אימון כנגד משקל הגוף?

לדברי סתיו, האימון מתאים לכל הגילאים ולכל הרמות, שכן השיטה שלו מציעה פתרונות ואפשרויות תנועה לכל סוגי האוכלוסייה ומותאמת אישית לכל מתאמן ולצרכיו האישיים בתהליך האימון.

שאלה: האם ישנם מתאמנים שזה פחות מתאים להם?
בסן: "האימון מומלץ לכל אדם. ילדים, מבוגרים, מתאמנים מתחילים ומתקדמים. כמובן שיש לתת התייחסות אישית ולהתאים באופן אישי את תכני האימון לכל אחד ואחד.

מחירי אימונים כנגד משקל הגוף

אימון אצל סתיו בסן במכון Energym הרצליה (אנרג'ים) – 200 שקל.
אימון בסטודיו בכרכור: 180 שקל.
משך כל אימון: כ-60 דקות.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות