5 טיולי אביב בישראל - פואנטה

5 טיולי אביב בישראל

מנחל השופט, דרך נחל עיון ועד נחל הבשור- קבלו 5 רעיונות למסלולי טיול מקסימים שמתאימים לכל המשפחה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

השמש זורחת, הפרחים פורחים והטבע קורא לנו לעשות לו נעים בגב – לא נענה בחיוב? בטח שכן! אם אתם מתכננים טיול שטח משפחתי בקרוב, הטיפ הראשון הוא לבחור רכב טוב! מלבד מצב רוח טוב ומצלמה מעולה, זה המרכיב הכי חשוב בטיולי שטח. העדיפו רכב מרווח ונוח לכל המשפחה וגם כמובן, כזה שעובד טוב בשטח (כמו קרוסאובר). הצטיידתם ברכב? מעולה, בואו נצא לדרך! לפניכם המלצות ל-5 מסלולי טיול שונים ברחבי הארץ.

1. דרום הכרמל: נחל השופט

המים כאן זורמים גם בחורף, אך באביב השילוב בינם לבין הפריחות הקסומות בגווני ורוד וסגול הופך את אזור נחל השופט ליפה מתמיד דווקא באביב! צאו לגבעות הירוקות ותשאפו את כל הטוב הזה עמוק לריאות, כי זהו אחד המסלולים הפופולריים בארץ והוא מתאים במיוחד למשפחות. במהלך המסלול אף תמצאו אזורים סלולים לעגלות.

מה במסלול? נחל השופט מתחיל את זרימתו בסמוך לקיבוץ עין השופט וממשיך כל הדרך לנחל הקישון, מצפון לקיבוץ הזורע. במהלך הטיול תוכלו לצפות בהנאה במרבדי פרחים מכל הסוגים והמינים – החל מכלנית מצויה, רקפת וחרצית מצויה ועד לעיריוני צהוב הפורחים לצד שיחי פטל קדוש. לאורך הנחל יש מסלול מסומן בצבע אדום – תחילתו בסמוך לעין העמק וסיומו בסמוך לקיבוץ הזורע.

2. הרי ירושלים: תל שוכה

תל שוכה מוזכר כבר בתנ"ך, אז שימש כנקודה אסטרטגית בשליטה על אזור עמק האלה הסמוך. היום מבקרים בו מטיילים בכל הגילאים המגיעים לצפות בפריחת התורמוסים היפהפייה המתרחשת בעיקר בחודשים מרץ-אפריל. הנוף מראש התל מיוחד במינו, והמסלול משלב בתוכו טבע מדהים, היסטוריה עתיקה במיוחד וכמובן – תורמוסים לכל רוחב העין!
הגעתם בזמן הפריחה? הרווחתם!

בראש התל עומדים בגאון בחודשים מרץ-אפריל תורמוסים מדהימים. זהו תורמוס ההרים, המבהיק בצבעו הכחול. אך לצד התורמוסים, בראש הגבעה תוכלו 'לפגוש' בזני פרחים נוספים – כלנית מצויה, רקפת, נורית אסיה, דמומית ארץ ישראלית, חרדל לבן, עירית גדולה ועוד ועוד. אם תהיו ממש ברי מזל, ייתכן ותחכה לכם במעלה הגבעה גם דבורנית הקטיפה, הלובשת "מדי" דבורה במטרה למשוך את בני המין השני ולקבל מהם האבקה. מלבד פרחים יפהפיים, בראש התל יש גם תצפית נהדרת על תל עזקה, קיבוץ נתיב הל"ה והרי יהודה.

3. אצבע הגליל: נחל עיון ומפל התנור

אי שם בצפון הארץ, באווירה גלילית פסטורלית להפליא, זורם נחל עיון המפורסם ובו מפל התנור המרכזי עוד יותר. מימיו של המפל צונחים מגובה של 30 מטרים, כל הדרך אל בריכה מרהיבה ביופייה. אם אתם יוצאים בהרכב משפחתי לטיול, ייתכן ותעדיפו לבחור במסלול הקצר והנוח, בו עובר שביל נוח מאוד להליכה שיזמין אתכם ליהנות מהטבע במלוא הדרו.

על המסלול: אורכו של המסלול הוא כ-2 ק"מ. אל שמורת הטבע תוכלו להגיע דרך שתי כניסות – האחת צפונית והשניה דרומית. המסלול המומלץ והנוח יותר מתחיל בכניסה הצפונית וממשיך כל הדרך לכניסה הדרומית (יש להגיע למקום בשני רכבים, כיוון שלא מדובר במסלול מעגלי). במהלך הטיול תגיעו אל מפל התנור המדהים ואפילו להשתכשך במימיו.

4. צפון הנגב: נחל הבשור

זהו אחד הנחלים הגדולים בארץ, מימיו נשפכים לים התיכון. לאורכו תוכלו להיתקל בפינות חמד נעימות במיוחד, בחלקן זורמים מים בכל ימות השנים. במהלך הטיול תוכלו ליהנות מנוף מדהים לנגב המערבי – אותו תוכלו לעשות ברגל או ברכב.
נקודה מושלמת לפיקניק!

פארק אשכול הממוקם בלב נחל הבשור הוא אחד מפינות החמד הנהדרות ביותר באזור. במקום יש מדשאות ענק, מתקני נופש ומעיין מקסים.

5. אזור השרון: נחל אלכסנדר

נחל אלכסנדר ממוקם בלב עמק חפר, לאורכו ימתין לכם בסבלנות אחד המסלולים היפים ביותר בארץ. במהלך המסלול תפגשו בצבים הרכים המתגוררים בנחל, תעברו בחורבת סמארה בה יש נוף מדהים ותפגשו בצמחיית נחלים מדהימה ובחודשי האביב – גם בפריחות עוצרות נשימה. מסלול נהדר לכל המשפחה בכל חודשי השנה, ובאביב בפרט!





נגישות