5 פציעות ספורט שכיחות ברגליים

5 פציעות ספורט שכיחות ברגליים

פציעות ספורט ברגליים הן פציעות שכיחות. החל מנקע בקרסול ועד קרעים ברצועות, לכל פציעה יש טיפולים שחשוב להכיר כדי למנוע נזק מתמשך

פציעות ספורט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הרגליים שלנו עומדות בעומס רב מאוד בכל מקרה, כשהן נושאות את משקל הגוף שלנו במלואו לאורך כל שעות הערות. אצל מי שמקפיד על אימון גופני, העומס הזה גדול פי כמה וכמה. כמעט בכל סוג של אימון אנחנו מפעילים הרבה מאוד עומס על הגפיים התחתונות שלנו. כתוצאה מכך, רבים מאיתנו סובלים מפציעות ספורט שונות ברגליים. ריכזנו עבורכם את 5 פציעות הספורט השכיחות ביותר שחשוב מאוד שתכירו.

הרגליים הן אולי החלק הפגיע ביותר לפציעות ספורט

פציעות ספורט זהו מונח שמאגד בתוכו סוגים שונים ורבים של פציעות. המכנה המשותף של כולן הוא שהגורם להן הוא מאמץ גופני כזה או אחר שבוצע על ידי האדם, בין אם המאמץ הזה גרם באופן ישיר לפציעה ובין אם הוא הוביל לשחיקה הדרגתית שהפכה לפציעה של ממש. פציעות אלה, שמשפיעות על מיליוני מתאמנים ברחבי העולם בכל רגע נתון, נובעות ברובן מביצוע לא נכון או משגרה לא נכונה של אימונים, וכן מתאונות שונות. בהקשר זה, חשוב שתכירו את פציעות הספורט השכיחות והמשמעותיות ביותר שיכולות להתרחש בפלג הגוף התחתון שלנו – ואולי גם תדעו כיצד למנוע אותן.

5 פציעות הספורט השכיחות שחשוב שתכירו

1. קרסול נקוע

נקע בקרסול הוא אולי פציעת הספורט השכיחה ביותר ברגליים. נקע הוא למעשה יציאה מהמקום של רצועה בעקבות עומס שגבוה מהעמידות של אותה הרצועה. נקע קל יכול להיות פשוט מתיחה של הרצועה, ואילו נקע קשה יכול להיות קריעה מלאה שלה. במרבית המקרים, נקעים בקרסול נגרמים מנחיתה לא נכונה על הרגל – בדרך כלל כלפי פנים. הדבר יכול לקרות במהלך ריצה, שינוי כיוון או נחיתה מקפיצה. טכניקת ריצה וקפיצה היא חשובה מאוד לנסות ולמנוע נקעים כאלה ככל הניתן.

2. שברי מאמץ

שברי מאמץ הם שברים דקים ועדינים, שמתפתחים לאורך העצם הארוכה של הרגל שלנו כתוצאה משחיקה. שברים אלה בדרך כלל מובילים לכאבים טורדניים שלא משביתים אותנו באופן מוחלט, אבל מגבילים אותנו למשך זמן ממושך. שימוש בנעליים נכונות ומדרסים אם יש בהם צורך, כמו גם צריכה בריאה ומספת של סידן – יכולים לסייע במניעה של שברים אלה.

3. דלקות פרקים

פעילות ממושכת ועומס רב שמופעל על מפרקים, יכולים בהחלט להוביל לדלקת חריפה של מפרק. דוגמה טובה לכך היא בורסיטיס – דלקת של הנוזל המפרקי באזור הקרוי בורסה בברך. פציעה זו מאפיינת ענפי ספורט בהם מופעל עומס רב על הברכיים, כמו כדורסל וטריאתלון.

4. פציעות בגיד אכילס

אחת הפציעות הקשות ביותר, ששכיחותה לא מאוד גבוהה, אך חומרתה גדולה, היא קרע של גיד האכילס. הגיד הגדול הזה, שמחבר את שרירי הרגל האחוריים לעצם העקב ולכף הרגל, נפגע כאשר ישנו עומס פתאומי גדול ורב על השרירים האחוריים. הדבר קורה בדרך כלל בענפי ספורט בהם יש צורך בספרינטים ויציאות מהירות מעמידה לריצה, כמו כדורסל וטניס. בעולם הכדורסל מדובר בפציעה הידועה בתור "מחסלת הקריירות" של כדורסלנים גדולים רבים.

5. קרעים ברצועות הברך

רצועות הברך, הקדמיות והצולבות, הן אלה שתפקידן להעניק למפרק החשוב הזה גמישות ועמידות. עם זאת, כאשר ישנו שינוי תנועה מהיר ופתאומי, שמפעיל עומס גבוה מכפי שהרצועות יכולות לשאת, הן עלולות להיקרע באופן חלקי או שלם. ענפי ספורט בהם הדבר קורה לעתים קרובות הם כדורגל, טניס, כדורסל וענפי ספורט חורף. גם כאן, אין תחליף לטכניקה נכונה וביצוע זהיר לפי סרגל מאמצים.

פציעות ספורט ברגליים הן אף פעם לא חוויה נעימה, אבל למרבה המזל מדובר בחוויה שבהחלט ניתן למנוע. הקפדה על שגרה נכונה של אימון, תזונה ועבודה לפי סרגל מאמצים נכון – תוכל למנוע את מרבית פציעות הספורט השגרתיות.

1
נגישות