משרד הכלכלה מעודד את הצרכנים לקנות סמארטפונים מחודשים

משרד הכלכלה מעודד את הצרכנים לקנות סמארטפונים מחודשים

איך משיגים אייפון 6 בהנחה? בחו"ל מקובל לקנות אותו מחודש. האם הישראלים יאמצו זאת?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

איך משיגים אייפון 6 בהנחה? בחו"ל מקובל לקנות אותו מחודש. בארץ זה היה פחות מקובל עד כה, אבל היום הכריז משרד הכלכלה כי הוא מאפשר לייבא סמארטפונים מחודשים באופן רשמי ומסודר. מי שיזמה את המהלך, כך אומרים במשרד הכלכלה, היא לא אחרת מאשר אפל, אשר פנתה אל משרד הכלכלה הישראלי בטענה שהיא משווקת טלפונים מחודשים בכל העולם, ואילו בישראל היא נתקלת בקושי רגולטורי. המשרד בדק את הטענות ומצא כי אכן יש מקום להקל בנהלים.

אז מה בעצם מקבל לקוח שקונה סמארטפון מחודש? מכשיר שהוחזר לחנות, עבר בדיקת תקינות ונארז מחדש. עוד הוא מקבל סוללה חדשה, מטען חדש ואחריות יצרן. לדברי אנוור חלף, אחראי חוקיות הייבוא במשרד הכלכלה, על אריזת המכשיר צריך להיות כתוב "מחודש" (refurbished). אם אין כיתוב כזה, או לחילופין אין מטען חדש וסוללה חדשה, סימן שהמכשיר לא עומד בנהלים שקבע משרד הכלכלה.

ומה המחיר? לדברי חלף, מוקדם לדעת מה יהיה המחיר של המוצר המחודש בהשוואה לחדש, אך מאחר שהיצרנית מוכרת אותו לקמעונאי בכחצי מחיר, מצפים במשרד הכלכלה שהפער בין המוצר החדש לחודש יהיה גבוה. בפועל, ברשת פלאפון נמכר היום אייפון 6 מחודש ב-2,600 שקל ואילו אייפון 6 חדש ב-3,480 שקל – כך שהפער רחוק מלהיות 50%. האם זו עסקה משתלמת? לא בטוח, משום שאייפון 6 הושק לפני כמעט שנתיים (ספטמבר 2014), ומחירו היום מאוד גבוה ביחס לגילו של המכשיר. בסכום של 2,600 שקל אפשר לקנות היום מכשיר חדש וטוב. מצד שני, אם אתם מעוניינים אך ורק באייפון ומחירו של מוצר חדש גבוה מדי בשבילכם – ייתכן שהפתרון הזה יתאים לכם.

המהלך למעשה כבר החיל כפיילוט במארס האחרון: "יובאו לכאן אלפי אייפונים מחודשים וראינו שכולם נמכרו. לכן החלטנו להמשיך עם זה", אומר אנוור חלף. "אנחנו מאמינים שעכשיו יצטרפו גם שאר החברות".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות