בקשה לייצוגית נגד טנדי הפקות בגין ההופעה של סיה - פואנטה

בקשה לייצוגית נגד טנדי הפקות בגין ההופעה של סיה

קבוצת הפייסבוק מונה כ-640 חברים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה
"המבקש שילם על צפייה בהופעה, לכל הפחות על מסכים, ובפועל רק שמע את שירי הזמרת – מה שיכול היה לקבל גם בביתו מבלי לשלם" – כך כתוב באחת משתי בקשות לייצוגית נגד חברת טנדי הפקות שהפיקה את המופע של סיה בארץ (ת"צ 36169-08-16). המבקש דורש פיצוי לנפגעים בגובה של כ-26 מיליון שקל, כשטענתו המרכזית היא שחברת ההפקות ידעה מראש מה יהיה אורך ההופעה ואף ידעה שההופעה לא תוקרן על מסכי ענק, כפי שנהוג בהופעות מסוג זה.

אורכה של ההופעה היה 65 דקות בלבד: "זמן קצר בהרבה מאשר הובטח, ואשר היה ניתן לצפות לו מהופעה בסדר גודל כזה בכלל ולאור הופעות קודמות בפארק", נכתב בבקשה. "לא ניתן להביא ולו דוגמה אחת להופעה שנמכרה בהיקף כזה ובמחירים כאלו, שאורכה הסתכם בשעה, אורך מופע שקרוב יותר להופעת חימום מאשר להופעה מרכזית באתר ההופעות הגדול בישראל.

העובדה שבמקום להקרין את המופע על המסכים הוקרנו סרטונים של השירים גרמה אכזבה רבה. לפי התביעה, רק מעטים יכלו לצפות במופע מקרוב, ומטבע הדברים הם ציפו להשלים את החוויה באמצעות המסכים. בנוסף, הרקדנית מאדי שנוהגת ללוות את סיה כלל לא הופיעה על הבמה אך כן נראתה בסרטונים – והיו צופים מי שגילו רק בדיעבד דרך הפייסבוק שאותה רקדנית כלל לא הופיעה במופע שעליו שילמו.

לטענת התובע, מי ששילם כ-800 שקל לכרטיס ב"גולדן רינג" גילה כי כלל לא מדובר באזור מועדף ומוגבה. לא היו כיסאות והזמרת הייתה בחלק האחורי של הבמה, כך שאותם צופים לא ראו טוב יותר מצופים אחרים ושילמו לשווא יותר כסף. עוד נכתב בתביעה שהמופע המקורי אמור היה להתקיים בלייב פארק, בשטח המכיל 10,000 איש (לבקשת הזמרת), אך לאור הביקוש הועבר לפארק הירקון מבלי שהמקום הותאם לכך.

התובע סבור כי אילו הפרטים הללו היו ידועים לרוכשי הכרטיסים מראש, רובם המכריע לא היו קונים כלל כרטיסים. את סכום הפיצוי הוא מחשב על בסיס ההנחה שבמופע נכחו אלפי צופים ששילמו 334-804 שקל לכרטיס.

בבקשה השנייה שהוגשה (34799-08-16) דורשים התובעים להשיב רק את מחצית מסכום הכרטיסים, כולל דמי הטיפול בהם, ומעריכים זאת בכ-8-9 מיליון שקל. גם כאן מתייחסים התובעים לעובדה שההופעה הייתה קצרה – 65 דקות – וכללה 13 שירים בלבד, בעוד שהופעות מסוג זה אורכות בד"כ כשעתיים. לדבריהם, אפילו המופע של ריהאנה (שגם בגינו הוגשה תביעה ייצוגית), נמשך 25% יותר, כלומר שעה ו-20 דקות.

גם כאן מתייחסים לעובדה שהמסכים לא הקרינו את ההופעה אלא קטעי וידיאו מוקלטים. בתביעה מדגישים שחלק מהסרטונים אפילו לא תאמו במדויק את המופע על הבמה. בדומה לתביעה הראשונה, גם כאן טוענים התובעים שההגעה להופעה לא נתנה לצופים שום ערך מוסף מעבר למה שהיו מקבלים לו היו צופים בסיה ביוטיוב בביתם.

מאז סיום ההופעה ועד עתה הצטרפו לדף הפייסבוק שמרכז את הצופים המאוכזבים כ-640 איש (שמו של הדף "התארגנות לתביעה ייצוגית נגד מפיקי ההופעה של סיה בישראל").

תגובת טנדי הפקות: "טרם קיבלנו את התביעה מהתובעים. אנו נלמד את הטענות ונגיב בבית המשפט".

מה קיבלו התובעים נגד מפיקי המופע של ריהאנה?

כזכור, סיה היא לא הראשונה שמאכזבת וחברת ההפקות שלה היא לא הראשונה שנתבעת. צופים מאוכזבים מההופעה של ריהאנה בפארק הירקון, שהחל רק בשעה 22:00 במקום ב-19:30, תבעו את המפיקים, ובפברואר האחרון הושגה פשרה, שלפיה המפיקות יעניקו לחברי הקבוצה זיכוי בגובה 10% ממחיר הכרטיס למופע של ריהאנה או הנחה של 10% למופע עתידי של אמן מהארץ או מחו"ל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות