חברי מועדון לקוחות שופרסל: בקרוב תצטרכו להנפיק כרטיס אשראי של כאל במקום לאומי קארד

חברי מועדון לקוחות שופרסל: בקרוב תצטרכו להנפיק כרטיס אשראי של כאל במקום לאומי קארד

האם הלקוחות יעדיפו להפסיק את החברות בשופרסל, להנפיק כרטיס של כאל או להחזיק בשני כרטיסי אשראי?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

550 אלף לקוחות המחזיקים כרטיס אשראי שופרסל-לאומי קארד יצטרכו להיפרד מהכרטיס ולהנפיק כרטיס אשראי של כאל – אם ירצו להמשיך ולהיות חברי מועדון כאשר יפוג תוקף הכרטיס הנוכחי שלהם.

זאת, משום ששופרסל החליטה שלא לחדש את ההסכם עם לאומי קארד, שעליו חתמה לפני 10 שנים.

במקום זאת, תחתום שופרסל על עסקה עם חברת כאל, מה שאומר שכל חברי המועדון שהתרגלו לממש הטבות ופינוקים של לאומי קארד לאחר צבירת נקודות באמצעות קניות בשופרסל ותדלוק בתחנות פז – יצטרכו לשנות הרגלים ולבדוק אילו הטבות יקבלו בכאל.

עדיין לא ברור אם כרטיס המועדון החדש יעניק גם הנחות על דלק. כיום נהנים חברי מועדון שופרסל מהנחה בתחנות הדלק פז, אך אין לדעת אם זה יימשך. 

יש להניח שכתוצאה מהמהלך תפסיד שופרסל חברי מועדון שלא ינפיקו כרטיס של כאל, וגם לאומי קארד תפסיד לא מעט לקוחות שיעדיפו לא להוסיף עוד כרטיס אשראי ויעברו עם מועדון הלקוחות לכאל.

מדובר בטלטלה גדולה, שכן מועדון הלקוחות של שופרסל הוא אחד הגדולים ביותר בארץ. כרטיס האשראי הונפק ליותר מחצי מיליון לקוחות, ו-22% ממכירותיה של שופרסל ב-2,016 (כ-2.5 מיליארד שקל) בוצעו באמצעותו. עוצמתו של הכרטיס הפכה את שופרסל לשחקנית חזקה מאוד בשוק כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים, והיא מחזיקה ב-17% משוק כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים.  

עד היום הופעל המועדון על-ידי שותפות "שופרסל פיננסיים" – שבה היו שותפות שופרסל, לאומי קארד וחברת פז. שופרסל כבר הודיעה לפני מספר חודשים שהיא קונה את חלקה של פז וכעת גם תקנה את חלקה של לאומי קארד.

כזכור (וכפי שפורסם גם בפואנטה), כבר בסוף אוגוסט האחרון הודיעה שופרסל כי אינה בטוחה שתחדש את ההסכם. באותו שלב היו בין שופרסל ללאומי קארד חילוקי דעות, וההודעה היום לא הפתיעה יותר מדי.

בשופרסל לא פירטו את הסיבות להפסקת ההתקשרות, אך בלאומי קארד נידבו מעט יותר פרטים וציינו ש"לאומי קארד בחרה שלא להסכים לתנאים העסקיים החדשים שהציבה שופרסל במהלך המו"מ על הסכם שותפות חדש".

שופרסל מצדה ציינה שלאחר שבחנה את כלל ההצעות שהתקבלו לשיתוף פעולה מצד חברות כרטיסי האשראי השונות, הצעתה של כאל נמצאה ככדאית ביותר עבור החברה: "לאחר למעלה מ-10 שנות שיתוף פעולה פורה ביננו ובין לאומי קארד ולאחר שקיבלנו הצעות מצוינות מכל השחקנים בשוק, אשר כולן שיפרו מהותית את ההסכם הקיים, הוחלט להתקשר עם חברת כאל בשיתוף פעולה, אשר אנו מאמינים יהיה הנכון ביותר עבור שופרסל ולקוחותיה. אנו מודים ללאומי קארד על שיתוף הפעולה המוצלח בשופרסל פיננסיים בשנים אלו", אמרו היום יו"ר שופרסל מר ישראל ברמן ומנכ"ל שופרסל מר איציק אברכהן.

כאמור, בנוגע לכרטיסי אשראי שופרסל הקיימים כיום ומצויים בידי הלקוחות, לאומי קארד תמשיך להפעילם עד תום תוקף הכרטיס.

במקרה של שאלות, ניתן לפנות למוקד הלקוחות של שופרסל בטלפון 1-800-70-40-40 ונציגי השירות של החברה ישמחו להשיב על כל פנייה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות