טעימות לשבועות: עוגת גבינה, שמנת וניל, לחמית תרד וגבינות טבעוניות מפתיעות של משומשו

טעימות לשבועות: עוגת גבינה, שמנת וניל, לחמית תרד וגבינות טבעוניות מפתיעות של משומשו

מה אתם אומרים, לחמית עם תרד זה טעים? והאם הגבינות הטבעוניות של משומשו הן תחליף ראוי לגבינות רגילות? טעמנו כמה מהמוצרים החדשים שהושקו לקראת שבועות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כבר מזמן הפך חג שבועות מחג הביכורים לחג שמזוהה עם חלב ומאכלי חלב, ובחלוף השנים הצליחו יצרניות המזון גם להוסיף לחגיגה גם פסטות, לחמים, קרקרים וכדומה. לכן, אין פלא שהחג הפך למועד פופולרי להשקת מוצרים חדשים – החל מגבינות טבעוניות שמבקשות להפוך את החג לטעים יותר גם עבור מי שלא אוכל מוצרי חלב, ועד קצפת בטעם וניל או עוגת גבינה אפויה מוכנה. הנה הצצה לכמה מהמוצרים החדשים על המדף:

משומשו: סדרת ממרחים טבעוניים בסגנון גבינת שמנת



גבינות טבעוניות
גבינות טבעוניות של משומשו. צילום: גיא צורף

לא תמיד תחליפי גבינה מצליחים להגיע לשילוב מוצלח בין מרקם לטעם, אבל הגבינות הטבעוניות של חברת "משומשו" הן מוצר באמת באמת מוצלח. מדובר בסדרת ממרחים טבעוניים שמצליחים להידמות לגבינות שמנת ומגיעים בכמה טעמים: טבעי, זיתים ושום שמיר. "גבינת" השמנת מכילה 25% שומן, והממרחים האחרים 9% שומן – כאשר כולם מבוססים על רכיבי קוקוס. הם אינם מכילים חומר משמר, סויה ושומן טראנס, וכמות הסידן בהם יחסית גבוהה. המרקם חלק ועדין, נמרח בקלות על לחם, צנים או קרקר ונימוח בפה. הטעם עדין מאוד. מבין ארבעת הממרחים, הממרח בטעם קלאסי מתאפיין בטעם מאוד נייטרלי ועדין. יש מי שיחשבו שהוא אנמי, עבור אחרים הוא יכול להתאים מאוד. הממרחים האחרים, למשל זה עם הזיתים, מתובלים במידה מדויקת וממש מזכירים את "הדבר האמיתי", כמו גבינת שמנת נפוליאון עם זיתים, שום שמיר וכו'.

מוצרי "משומשו" מיוצרים במפעל החדש של החברה בקיבוץ גן-שמואל. סדרת הממרחים משווקת ברשתות המזון ובחנויות הטבע.

מחיר: כ-17 שקל לאריזת 200 גרם.

בונז'ור (אסם): עוגת שמרים גבינה לאפייה ביתית

אמנם אין תחרות לעוגה ביתית, ועדיין מי שמחפש פתרון מהיר לעוגת גבינה יכול למצוא כזה בעוגת השמרים של בונז'ור. העוגה, שהיא חלק מסדרת "בונז'ור ולתנור" של אסם, מגיעה כמובן אפויה, ומה שנותר לעשות הוא למרוח אותה מלמעלה בביצה טרופה. לאחר מכן מכניסים לתנור שחומם מראש ל-160 מעלות (במצב טורבו) ואופים כ-40 דק' עד להשחמה. לזכות אסם אפשר לומר שהטעם מאוד ביתי ומילוי הגבינה נמצא בשפע.

מחיר: כ-20 שקל ל-400 גרם.

תנובה: שמנת להקצפה קרם וניל

 

תנובה מסתערת על שבועות לא רק עם השקת סדרת גבינות הפרימיום "קולקשן" שסוקרו כאן במדור שווה להכיר, אלא גם עם מיתוג מחדש של מותג "השף הלבן" – מוצרים משלימים לאפייה. בין היתר, היא משיקה שמנת להקצפה קרם וניל עם 37% שומן. הקרם שמתקבל יציב וטעים, ומתאים למילוי של מאפים, כשכבת קרם בעוגות או לקינוחי כוסות.

מחיר: כ-8 שקל לאריזת 250 מ"ל.

אסם: לחמית עם תרד ועם סלק

השם הנרדף ללחמית של אסם הוא "קרקר", ולקראת החג משיקה החברה טעמים חדשים: לחמית ירוקה עם תרד ולחמית ורדרדה עם סלק. שני הסוגים נמכרים באותו מארז, ושניהם טעימים גם לבד וגם עם ממרח (בעיקר גבינות שונות). המוצר החדש אינו מכיל צבעי מאכל, אך בדיקה לגבי כמות התרד והסלק במוצר מגלה כמובן שמדובר בכמויות נמוכות, כך שלמי שמחפש כאן מענה לצריכת ירקות יומית יצטרך לחפש אותו במקום אחר. בכל מקרה, מדובר במוצר טעים שכיף לנשנש.

חבל שמדובר באריזה קטנה, המכילה 170 גרם בלבד, לעומת לחמית שיפון למשל, שנמכרת באריזת 230 גרם ולעתים אפילו זולה יותר.

מחיר: כ-10 שקלים לאריזת 170 גרם.





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. הגבינות מלאות שומן ולכן הם לא דבר כל כך בריא. גם לבוא ולדבר על הסידן זה לא מדויק, בגלל שלא הכל נספג בגוף כמו שצריך. אני באופן אישי גם לוקח תוספי מזון כמו דנסיטי, שהוא תוסף סידן שנספג בגוף פי 2 יותר מהתוספים האחרים. אני לוקח גם תוספי מגנזיום ומשתדל להקפיד על התזונה, וגבינות הן לא דבר בריא שאני ממליץ עליו כחלק מאורח חיים בריא ומאוזן.

נגישות