בג"ץ קבע: המרכולים בתל אביב יהיו פתוחים בשבת

בג"ץ קבע: המרכולים בתל אביב יהיו פתוחים בשבת

השופטות מתחו ביקורת חריפה על הימנעותה של הממשלה מקבלת החלטה בנושא

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי שנתיים וחצי של סחבת בשאלה אם לאפשר למרכולים בתל אביב להיות פתוחים בשבת, החליט היום בג"ץ שהם יוכלו להמשיך לפעול במתכונת שבה עבדו עד כה.

מדובר בעצם בהחלטה שמשאירה את חוק העזר שקיבלה עיריית תל אביב בשנת 2014 על כנו. חוק עזר זה התיר פתיחת עסקים מסוימים בשבת בשלושה מתחמים (נמל תל אביב, נמל יפו ומתחם התחנה), ואיפשר פתיחת סופרמרקטים בשבת לפי אזורים ובכפוף למגבלות שונות. 

העותרים, שהם בעיקר בעלי מכולות, עתרו לבג"ץ בטענה שהדבר פוגע בהם מבחינה מסחרית.

הרכב בג"ץ, בראשות נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, קבע היום כי חוק העזר שיזמה עיריית תל אביב בנוגע לפתיחת עסקים מסויימים בשבת יישארו על כנם ולא יבוטלו.

ממשלת ישראל, לעומת זאת, נמנעה במשך כל הזמן הרב שחלף מלנקוט עמדה. שרי הפנים פשוט לא חתמו על התיקון בזה אחרי זה – החל מגדעון סער, דרך סילבן שלום ועד אריה דרעי. 

התנהלות זו של הממשלה ספגה היום ביקורת נוקבת משלוש השופטות בהרכב שדן בעתירה – הנשיאה מרים נאור, השופטת אסתר חיות והשופטת דפנה ברק ארז.

לדברי השופטת, בעצם ההימנעות מקבלת החלטה נגרם נזק לצדדים הנוגעים בדבר, ולמרות שמדובר בנושא מורכב שקשה להכריע בו – אין לממשלה זכות לחמוק מאחריות ולהימנע מלקבל החלטה.

בתגובה אמר השר אורי אריאל (הבית היהודי): "פסיקה מנותקת מרצון הציבור לשמור על צביונה של השבת. על הממשלה והכנסת לפעול לחקיקה שתסדיר את צביונה היהודי של השבת".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות