איטום גגות, מרפסות וקירות: מה צריך לדעת

נגד גשם: איך לאטום את הגג והחלונות?

רגע לפני החורף, מומלץ לדאוג לאיטום, החל מאיטום הגג ועד איטום חלונות, מרפסות וקירות. לפני שאתם נלחצים, קראו את המדריך

איטום גגות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכןן מקודם)

סימני הרטיבות עדיין על הקירות משנה שעברה? זקוקים לתיקוני איטום קלים? צריכים להחליף יריעות ביטומניות? רגע לפני שהחורף מגיע, כדאי לבדוק את הגג, החלונות, המרפסת והקירות החיצוניים. אם צריך לאטום, חשוב לא להתעכב עם זה ולהזמין בעל מקצוע לפני שיהיה מאוחר מדי.

אוטמים את הגג? התאימו את האיטום לתשתית הבית

זיפות גגות

זוהי שיטה ישנה שנפוצה בבתים משותפים שמעוניינים לחסוך בהוצאות, ומאידך גיסא להקפיד על תחזוקה שנתית. עלות זיפות גג משתנה בהתאם לשטח של הגג ובהתאם לתיקון מקומי או רוחבי של כל הגג. נקודות התורפה העיקרית בגג שנאטם בזפת הוא באזור התושבת של דודי השמש ובאזור פתחי הניקוז (מרזבים). תקלה נפוצה נוספת היא בזפת עצמה, שקופאת בחורף ומפני שהיא אינה חומר גמיש, נוצרים בה סדקים או שהזפת מתנתקת.

יריעות ביטומניות

ניתן להניח יריעות ביטומניות על הגג שנאטם בעבר בשכבת זפת. יריעות ביטומניות היא דרך יקרה יותר לאטום את הגג, אך מקנה עמידות גבוהה יותר לאורך שנים. ישנם שני סוגי יריעות ביטומניות: יריעות בעובי של 4 מ"מ, המשמשות לרוב כשכבה ראשונה שעליה מולחמת שכבה נוספת, ויריעות ביטומניות בעובי של 5 מ"מ המתאימות להיות השכבה העליונה, שכן הן חזקות ועמידות יותר. למרות עמידותן של היריעות הביטומניות, לאורך השנים הן מתייבשות בשמש, ואז עשוי להיווצר צורך בחידוש האיטום.

איטום מרפסות

ברגע שיש רטיבות במרפסת, אין יותר מדי מה לעשות, ובמרבית המקרים הדרך הטובה לטפל בבעיה היא להרים את הריצוף, לאטום את המשטח ולרצף מחדש.

איטום חלונות וקירות חיצוניים

אחת הבעיות הנפוצות בחורף שעשויה לגרום ללא מעט אי נוחות לדיירי הבית היא רטיבות באזור החלונות. פעמים רבות הסיבה היא היווצרות סדקים בין הקיר לבין מסגרת האלומיניום של החלונות. איטום חלונות מוקדם ע"י בעל מקצוע מנוסה בתחום האיטום יכול למנוע הרבה עוגמת נפש וכאבי ראש. לרוב, איטום חלונות יבוצע באמצעות חומרים פוליאוריטנים, שנחשבים לעמידים יותר ובעלי היאחזות טובה יותר לקיר הבטון.

בעיה עיקרית בקירות חיצונים שסובלים מרטיבות היא היווצרות סדקים. זה נפוץ בעיקר בקירות ישנים. אם הכתמים בצבע צהוב, זה מעיד על נזילה. הפתרון הוא מילוי סדקים ואיטום באמצעות התזת סילוקסן.

במידה והכתמים בצבע שחור, זה מעיד על בקטריות ועובש. בעל מקצוע בתחום האיטום יאתר את מקור הבעיה ויציע את הפתרון המיטבי.

רגע לפני בואו של החורף ותקופת הגשמים, זה בדיוק הזמן לבדוק את מצב איטום הגג, החלונות ולבצע את כל התיקונים הנדרשים לפני שתקומו בסלון כולו מוצף מים. אחרי הגשמים תהיו מוגבלים באפשרויות האיטום וגם ככל שמתקרבים לעונת הגשמים, כך המחירים יעלו. לכן מומלץ לדאוג לאיטום גג בטרם עת.

חברת מומנטום בע"מ מתמחה בביצוע שיטות איטום מגוונות. נשמח לעמוד לרשותכם החל משלבי הייעוץ ועד לסיומה המוצלח של העבודה.

1
נגישות