יס פלאנט משיקה את Screen X: לראות סרט ב-270 מעלות

יס פלאנט משיקה את Screen X: לראות סרט ב-270 מעלות

חיים בסרט? אולם קולנוע שמאפשר צפייה היקפית נפתח במתחם yesPLANET בראשון לציון. כמה יעלה כרטיס?

מסך SCREEN X ביס פלאנט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפני כמה שנים, היו מי שהספידו את אולמות הקולנוע מתוך הנחה שאנשים יעדיפו לשבת בבית ולצפות בסרטים בזמן שנוח להם ועם מי שמתחשק להם, אבל בתי הקולנוע עדיין מלאים ומציעים חוויה שונה ועשירה מזו של צפייה בסרט על מסך הסמארטפון. אחת הדרכים של רשתות הקולנוע להביא את הצופים, למרות שמדובר בבילוי כלל לא זול, היא באמצעות שיפור חוויית הצפייה – וזה בדיוק מה שעומד מאחורי אולם ה-Screen X שהשיקה רשת בתי הקולנוע YES PLANET בראשון לציון, שבו הסרטים מוקרנים ב-270 מעלות.

למעשה, במקום מסך אחד, מדובר בשלושה מסכים: מסך ראשי ועוד שני מסכים, אחד מכל צד, אשר מגיעים עד אמצע האולם ומאפשרים צפייה היקפית. מה שמוקרן על המסכים ההיקפיים שונה ממה שמוקרן על המסך הראשי, כאשר ההתרחשות העיקרית היא על המסך הראשי והתוכן המשלים מוקרן על המסכים המשניים. התחושה המתקבלת אצל הצופים עשויה להיות מבלבלת מעט, בניסיון להצליח לקלוט את כל המידע בבת אחת.

כדי לצפות בסרט באופן הזה, הוא צריך להתאים לכך מבחינה טכנולוגית, כך שממש לא כל הסרטים יכולים להיות מוקרנים באולם הזה. נכון להיום יש 147 אולמות כאלה בעולם, והוקרנו בהם הסרטים "שודדי הקריביים: נקמתו של סלאזר", "קינגסמן 2: מעגל הזהב", "פנתר שחור" "רפסודיה בוהמית" ו"חיות הפלא – הפשעים של גרינדלוולד". הסרט "אקוומן" יוקרן באולם ה-ScreenX ביס פלאנט בראשון לציון ב-27 בדצמבר. בהמשך יורחב המגוון בהדרגה.

פורמט ה-screenX הוא פורמט של חברת CJ 4DPLEX (מבית היוצר של טכנולוגיית ה-4DX), ובשנים הקרובות יוקמו עוד כ-100 אולמות כחלק משיתוף הפעולה העולמי של קבוצת סינוורלד (המחזיקה בבעלות של רשת יס פלאנט בישראל) עם חברת CJ 4DPLEX.

הטכנולוגיה הושקה לראשונה בעולם ב-2012 ברחבי אסיה (קוריאה, יפן וסין). בארץ, העבודה על הקמת הפורמט נמשכה כמספר שבועות, במהלכם התקינו חיפויי קירות מימין ומשמאל למסך ועוד שני מקרנים משני צדדי האולם יחד עם שרתים מיוחדים המסונכרנים למערכת ההקרנה הראשית של האולם, ושולטים על שלושת המקרנים שמזרימים את תוכן ההקרנה בתיאום.

לדברי מוקי גרידינגר, מנכ"ל בתי קולנוע תאטראות בע"מ, שיתוף הפעולה עם חברת CJ 4DPLEX הוא הרבה מעבר להטמעה של אולמות ה-4DX ו-Screen X במקומות שונים ברחבי העולם: "אנחנו שותפי דרך לחזון של חווית קולנוע חדשנית. המחויבות שלנו בראש ובראשונה היא לשמר את חווית הפרימיום הקולנועית".

כאמור, אולם ה-ScreenX ביס פלאנט הוא הראשון מסוגו בארץ. לרשת yesPLANET (יס פלאנט) שישה מתחמים ברחבי הארץ: איילון (רמת גן), חיפה, ראשון לציון, ירושלים, באר שבע וזיכרון יעקב, הכוללים 136 מסכי קולנוע, ביניהם ארבעה DX4, שלושה אולמות IMAX וארבעה מתחמי VIP.

כמה יעלה כרטיס לאולם ScreenX

ההשקעה בבניית האולם נאמדת ב1,250,000 שקל, וכצפוי – גם מחירו של כרטיס לסרט באולם ScreenX גבוה יותר בהשוואה לאולם רגיל, ועומד על 48 שקל לכרטיס.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות