קיצור החופשות: בתי הספר יפעלו במתכונת מיוחדת בפסח ובחנוכה

קיצור החופשות: בתי הספר יפעלו במתכונת מיוחדת בפסח ובחנוכה

מתי תחל לפעול התוכנית ומה גובה התשלום? כל הפרטים – בכתבה

(מתוך מצגת משרדי החינוך והאוצר)
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא ייאמן, אבל הדרישה לקיצור חופשות בבתי הספר נשאה פרי – לפחות חלקי. אחרי מחאה של שנים, חל היום מפנה משמעותי בנושא חופשות הילדים מבתי הספר. החל מפסח הקרוב בתי הספר יפעלו במתכונת מצומצמת בפסח ובחנוכה – כשמדובר במצטבר ב-10 ימים. מדובר בפתרון לילדים עד כיתה ג' ורק עד השעה 13:00.

חלק מההורים יצטרכו לשלם עבור התוכנית, לפי החלוקה הבאה: עד אשכול 4 מדובר בפעילות חינם; באשכולות 5-7 העלות היא 20 שקל ליום ובאשכולות 8-10 העלות היא 30 שקל ליום.

בפסח הקרוב מדובר בתאריכים 25-29 במארס, ובשנה הבאה מדובר בחמישה ימים בחנוכה וחמישה ימים בפסח.

קיצור חופשות = בית הספר של החופש הגדול

בתי הספר יפעלו בימים הללו במתכונת דומה לזו של "בית הספר של החופש הגדול" – כלומר, לא יתקיימו לימודים, אלא תועבר פעילות העשרה ויצירה ע"י צוותים חינוכיים.

המסגרת החינוכית תינתן לילדי הגנים, בגילאי 3 ועד 6, בחינוך הרגיל והחינוך המיוחד, וכן לילדי כיתות א' עד ג' – בכל המגזרים ובכל מסגרות החינוך שבפיקוח משרד החינוך (כולל המוכר שאינו רשמי). 

פוטנציאל המשתתפים בתכנית: בתי ספר (כיתות א'-ג'): 461,018 תלמידים סך הכל; גני ילדים: 494,337 תלמידים סך הכל.

השתתפות הורים ליום פעילות:

  • אשכולות למ"ס 1 עד 4: ללא תשלום.
  • אשכולות למ"ס 5 עד 7: 20 שקלים ליום פעילות.
  • אשכולות למ"ס 8 עד 10: 30 שקלים ליום פעילות.

עלות התכנית ליום הפעלה: כ-40 מיליון שקל; עבור 10 ימי פעילות: כ-400 מיליון שקל.

מה עם תשלומי ההורים?

כזכור, אחד המאבקים שמובילים ההורים בישראל הוא המאבק נגד תשלומי הורים – אותם תשלומים שמוגדרים באופן מטעה "תשלומי רשות", אך בפועל הם תשלומי חובה, מפני שהורה אשר לא משלם אותם גוזר על הילד שלו לא להשתתף בפעילויות בית ספריות.

למרבה האכזבה, במסיבת העיתונאים שכונסה היום בחגיגיות על-ידי שר החינוך בנט ושר האוצר כחלון, לא שמענו בשורות בזירה הזאת, ונראה שהתפיסה שלפיה ההורים צריכים לממן את מערכת החינוך עדיין מושרשרת עמוק במדינת ישראל.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות