יונדאי סנטה פה 2025 – ה-SUV ההיברידי השתדרג (גם במחיר)

יונדאי סנטה פה 2025 החדשה היא יותר גדולה, יותר מרווחת, יותר משוכללת וגם יותר יקרה. תוכלו לבחור בין שתי גרסאות
יונדאי סנטה פה 2025

יונדאי סנטה פה 2025 החלה להימכר בארץ – רכב SUV היברידי גדול במיוחד, בעיצוב שקשה יהיה להיות אדישים אליו (אם כי לא בטוח שכולם יאהבו). הרכב, פנאי-שטח משפחתי שמציע 7 מושבים, עבר שדרוג בכל היבט כמעט. המידות צמחו (כולל גובה הרכב ותא המטען שצמח), האבזור הבטיחותי שודרג, המפרט והחלל הפנימי aupr do ליושבים בשורה השלישית. וכן, גם המחיר עלה. מדובר בזינוק של 72,000 ש”ח בהשוואה לדגם היוצא.

יונדאי סנטה פה 2025 מגיעה בשתי גרסאות, שהזולה מביניהן עולה 370,000 ש”ח (Elite 4×2) והיקרה כ-400,000 ש”ח (Calligraphy 4×4). למחיר תתווסף אגרת רישוי בסך 5,203 ₪.



חובבי הקטגוריה יצטרכו להכניס את השיקול הזה בעת השוואה למתחרות, ביניהן קיה סורנטו וטויוטה היילנדר (ראו בהמשך טבלת השוואה).

יונדאי סנטה פה 2025

מערכת ההנעה והביצועים

סנטה פה החדשה מצוידת במערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר עם הספק של 160 כ”ס, המשולב עם מנוע חשמלי המפיק 65 כ”ס. ההספק המשולב עומד על 215 כ”ס עם מומנט מרבי של 37.4 קג”מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים.

קישור לפרופיל של פואנטה באינסטגרם

ההאצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומדת על 9.8 שניות בגרסת elite ו-9.6 שניות בגרסה הבכירה – 0.7 שניות יותר מהדגם היוצא.

ממדים

  • אורך: 483 ס”מ (+4.5 ס”מ בהשוואה לדגם הקודם)
  • בסיס גלגלים: 281.5 ס”מ (+5 ס”מ)
  • מרווח רגליים מוגדל בשורה השנייה והשלישית
  • נפח תא המטען: 630 ליטר (+57 ליטרים)

הבדלים עיקריים בין שתי הגרסאות של יונדאי סנטה פה 2025

Elite 4×2 Calligraphy 4×4
הנעה 4×2 (הנעה קדמית) 4×4 (הנעה כפולה HTRAC)
מחיר 370,000 ש”ח 400,000 ש”ח
חישוקי גלגלים “19 “20 מושחרים בעיצוב ייחודי
עיצוב חיצוני עיצוב סטנדרטי שבכה קדמית בעיצוב ייחודי, קישוטי צד שונים וסמלים מושחרים
מערכת שמע רגילה מערכת סאונד יוקרתית של BOSE עם 12 רמקולים
מסך מידע בלוח מחוונים “12.3 דיגיטלי “12.3 דיגיטלי + תצוגת נתונים עילית (HUD)
מושבים מושבי עור חשמליים, חימום ואוורור למושבים הקדמיים (חימום גם בשורה השנייה) מושבי עור נאפה מפוארים עם Relaxation Seats מתכווננים עם הדום
הגה סטנדרטי מתכוונן חשמלית עם חימום
ידית הילוכים ממוקמת בקונסולה המרכזית בורר הילוכים אלקטרוני על מוט ההגה
טעינה אלחוטית לטלפון אחד ל-2 מכשירים
מערכות נהיגה אוטונומיות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, מניעת התנגשות בשטח מת מערכת חנייה אוטומטית עם שליטה מרחוק (RSPA)
מראות חיצוניות קיפול חשמלי מראה מרכזית דיגיטלית (DCM)
פנים הרכב תאורת אווירה רגילה תאורת אווירה  עם 64 צבעים
תקרת הרכב רגילה דיפון גג דמוי זמש יוקרתי

בטיחות

  • FCA 2.0: בלימה אוטונומית בחירום – מזהה הולכי רגל, רכבים, אופנועים ותנועה חוצה בצומת.
  • LKA: מערכת שמירה על נתיב עם תיקוני היגוי אקטיביים.
  • LFA: סיוע אקטיבי לשמירה על מרכז הנתיב, כולל בתנועה איטית.
  • SCC: בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם יכולת זחילה בפקקים.
  • BCA: מערכת מניעת התנגשות בשטח מת, כולל בלימה אוטומטית אם מזוהה רכב מתקרב בזמן שינוי נתיב.
  • RCCA: מערכת אקטיבית למניעת התנגשות ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור.
  • HBA: מעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות נמוכים בהתאם לתנאי הדרך.
  • DAW: מערכת התראה לעייפות נהג המזהה סימני עייפות והיסח דעת.
  • MCB: מערכת בלימה למניעת פגיעות משניות במקרה של תאונה.
  • ISLA: מערכת הגבלת מהירות חכמה עם זיהוי תמרורים.
  • ROA: התראה למניעת שכחת נוסע במושב האחורי, כולל חיישן תנועה.
  • PCA: מניעת התנגשות בעת חנייה קדימה ואחורה עם בלימה אוטומטית.
  • RSPA: מערכת חנייה אוטומטית עם אפשרות להזזת הרכב מרחוק.
  • TPMS: ניטור לחץ אוויר בצמיגים לכל גלגל בנפרד.
  • 10 כריות אוויר: כולל כריות צד בשורה השנייה וכרית מרכזית בין הנהג לנוסע הקדמי.

ציוני בטיחות

  • 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP.
  • הציון הגבוה ביותר במבחני NHTSA האמריקאיים.
  • ציון +TSP במבחני IIHS.

ביונדאי מתגאים בכמה חידושים שמוצעים בדגם הזה לראשונה, כמו היכולת להכניס את הרכב לחניה או להוציא אותו באמצעות שלט הרכב (למקרה שחניתם בצפיפות וקשה לפתוח את הדלת).

כאמור, השינוי בא לידי ביטוי גם בעיצוב הרכב, שמתאפיין בקווים ישרים וחדים ופנסים שיוצרים את האות H. המראה נותן תחושה של עוצמה ואגרסיביות, כאשר העיצוב הזה לא בהכרח יתחבב על כל הלקוחות.

השוואה בין סנטה פה החדשה לרכבי 7 מושבים

מחיר ומפרט: יונדאי טויוטה וקיה

יונדאי סנטה פה 2025 קיה סורנטו 2025 טויוטה היילנדר 2025
מחיר (₪) 370,000 / 400,000 320,000 / 365,000 320,000 / 370,000
סוג הנעה היברידי (1.6 ל’ טורבו + מנוע חשמלי) היברידי (1.6 ל’ טורבו + מנוע חשמלי) או דיזל היברידי (2.5 ל’ + מנוע חשמלי)
הספק משולב (כ”ס) 215 230 (היברידי), 202 (דיזל) 248
תיבת הילוכים 6 הילוכים אוטומטית 6 הילוכים אוטומטית (היברידי), 8 הילוכים (דיזל) eCVT רציפה
האצה 0-100 קמ”ש (שניות) 9.6 / 9.8 8.8 (היברידי), 9.2 (דיזל) 8.3
צריכת דלק (ל’ ל-100 ק”מ) 7 – 7.4 (יצרן) 6.5 (היברידי), 6.8 (דיזל) 6.7
בסיס גלגלים (ס”מ) 281.5 281.5 285
אורך (ס”מ) 483 482 496
רוחב (ס”מ) 190 190 193
גובה (ס”מ) 177 170 175
מרווח גחון (ס”מ) 17.7 17.5 20.3
נפח תא מטען (ליטר, עם שורה 3 מקופלת) 630 616 658
מערכת הנעה כפולה (4×4) ✅ כן (בגרסת Calligraphy) ✅ כן (בחלק מהגרסאות) ✅ כן (בגרסאות הגבוהות)
מערכת בטיחות מתקדמות ✅ 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, חניה אוטומטית מרחוק ✅ 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ✅ 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב
מסך מולטימדיה “12.3 “10.25 “12.3
מערכת שמע BOSE (12 רמקולים) בגרסה הבכירה פרימיום עם 12 רמקולים JBL עם 11 רמקולים
ידית הילוכים אלקטרונית על ההגה בגרסה הבכירה בורר הילוכים סטנדרטי בורר הילוכים אלקטרוני

יונדאי שדרגה את הרכב ומתחה אותו לכיוון הפרימיום בקטגוריה, השאלה היא האסטרטגיה נכונה לאור התחרות.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל…

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 28 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות