סאקוני Ride 10: נעלי ריצה קלות וגמישות עם שיכוך מירבי

סאקוני Ride 10: נעלי ריצה קלות וגמישות עם שיכוך מירבי

החזר אנרגיה מצוין ואחיזה טובה – מה עוד מציע דגם RIDE 10 של Saucony?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מותג נעלי הריצה Saucony השיק בחודשים האחרונים את דגם נעלי הריצה RIDE 10.

בדגם RIDE 10 מבטיחה החברה 83% החזרת אנרגיה, נחיתה רכה יותר מרגע הנחיתה על העקב בהשוואה לדגמים קודמים, ריכוך רציף במהלך כל הריצה ותחושה טובה יותר באזור הכרית הקדמית של כף הרגל.

בנוסף, כמו בדגמים של החברות המתחרות, הנעל מציעה מעטפת ללא תפירה, שאמורה לשפר את ההתאמה מבלי להוסיף משקל, ובטנה מנדפת לחות. 

אז מה אומרים הרצים? 

נסיין בעל רגל נייטרלית רץ עם הנעליים למרחקים שונים, ודיווח כי דגם Ride 10 מצליח לשלב משקל נמוך וגמישות, תוך שהנעליים עוטפות את כף הרגל באופן מדויק. לדבריו, הוא מצא שהנעליים מתאימות לו לצרכים שונים ולמרחקים שונים, החל ממרוץ 10 ק"מ ועד ריצת בוקר קלילה יותר. כמי שהתאמן עם דגמים קודמים, ציין הנסיין שהשיפורים באזור הסוליה העליונה מורגשים.

בסאקוני מספרים כי נעשה שימוש בגומי מנופח קל יותר בכ-33% ומרופד יותר לעומת גומי מנופח סטנדרטי, ולדברי הנסיין הדבר מורגש ומשפר את חוויית הריצה. 

אתר Runners World שלח את הדגם למעבדה, ובבדיקה אכן נמצא ששני האזורים של אזור הנחיתה ושל אמצע הסוליה אכן מעט קשיחים יותר בהשוואה לדגמים קודמים, והתוצאה היא שיכוך מירבי מבלי להקריב את התגובתיות של הנעל. 

ככלל, ציינו הרצים שהגמישות היא אחת התכונות המוצלחות ביותר של הנעל, מה שמורגש בכל צעד וצעד.

רוב הרצים שהתנסו בנעל בחודשים האחרונים, ציינו לטובה את החלק הקדמי של הנעל, שמצד אחד עוטף את אזור האצבעות אך מצד שני משאיר להם מספיק מקום לתנועה נוחה. עם זאת, אחד הנסיינים, שהרגל שלו יחסית רחבה, חש שהיא לא מתרחבת מספיק ופחות מתאימה לבעלי רגליים רחבות – וזאת, בהשוואה לדגמים אחרים של סאקוני שהוא נוהג לרוץ איתם בשנים האחרונות.

כאן יש לציין כי לסאקוני יש גם מידות רוחב, ולכן לבעלי רגליים רחבות מומלץ למדוד כמה מידות לפני שהם מחליטים במה לבחור.

לגבי נידוף זיעה, ציין הנסיין – וכך גם הנסיינים האחרים – כי הנעליים מנדפות היטב.

ואיך אפשר שלא להתייחס לעיצוב? מדובר בנעל יפה במיוחד, שמאפשרת למי שמעוניין גם ללכת איתה בגאווה מחוץ למסלול הריצה.

כאמור, סאקוני מציעה כאן מעטפת סרוגה ללא תפירה, ויש לעיצוב הזה השלכות גם על הנוחות. החלק האחורי של הנעל אוחז בעקב היטב. 

החלק החיצוני של הסוליה, בצורת זיגזג, משפר את ההתמודדות עם משטחים רטובים או בוציים.

בשורה התחתונה, מדובר בנעל ריצה גמישה במיוחד, שזכתה מכמה וכמה רצים לשבחים – הן בהשוואה לדגם Ride 9 של סאקוני והן בהשוואה לדגמים מקבילים של היצרניות המתחרות. 

מידות גברים – 40.5-50, מידות נשים- 37-42.

מחיר: 660 שקל בחנויות סאקוני ובחנויות הספורט. 

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות