רויאל קריביאן נתבעת בייצוגית בארה"ב: "התעלמה מאזהרת ההוריקן, סיכנה את הנוסעים וביטלה השייט ברגע האחרון""

רויאל קריביאן נתבעת בייצוגית בארה"ב: "התעלמה מאזהרת ההוריקן, סיכנה את הנוסעים וביטלה השייט ברגע האחרון""

למרות שידעה שהוריקן הארווי צפוי להגיע לטקסס, החברה לא ביטלה בזמן את ההפלגה והנוסעים הגיעו במיוחד

בקשה לייצוגית נגד ענקית הקרוזים "רויאל קריבייאן" (Royal Carribean) הוגשה בארצות הברית, בטענה שהיא סיכנה את הלקוחות באופן שבו התנהלה לפני הוריקן הארווי שפקד את טקסס.

ההפלגה אמורה הייתה לצאת ב-27 באוגוסט, ובוטלה ברגע האחרון לאחר שהוריקן הארווי פקד את טקסס ב-25 באוגוסט וגרם לשיטפונות ולמותם של 75 אנשים.

התובעים טוענים שרויאל קריבייאן התנהגה באופן רשלני שסיכן את הנוסעים. זאת, משום שהיא אילצה נוסעים שהזמינו שייט על אוניית Liberty of Seas לטוס לטקסס – למרות שהאזור כבר הוכרז כאזור במצב חירום בגלל הוריקן הארווי. למעשה, רויאל קריביאן לא שינתה את מועד ההפלגה למרות שהמצב כבר היה ידוע, ואילצה מאות נוסעים – ביניהם מבוגרים וילדים – להיות במצב של סיכון חיים.

לפי התביעה: "החברה דחקה בנוסעים להגיע ליוסטון והבטיחה כי שלום הנוסעים נמצא בראש מעייניה. החברה עמדה על כך שההפלגה תצא כמתוכנן ואמרה לנוסעים כי אם יבטלו את השייט, הם יישאו במלוא עלות הביטול".

בסופו של דבר, הנוסעים גילו שאחרי שנמסר להם שההפלגה תצא כמתוכנן, קיבלה החברה החלטה לקצר את ההפלגה ולבסוף ביטלה אותה כליל.

התובעים טוענים כי התקשורת הלקויה עם הנוסעים והעובדה שלא ניתנה להם הצעה להחזר כספי בזמן, גרמה להם לאבד זמן וכסף. כך למשל, אחת התובעות היא תושבת קנדה שטסה במיוחד לטקסס ואחר כך נאלצה להתמודד עם הסופה ולנוע בדרכים במשך שישה ימים עד ששבה הביתה.  

החברה מסרה בתגובה שהיא אינה מתייחסת לנושאים שנמצאים בהליך משפטי.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות