אחרי ממצאי המתכות בקפה ואזהרת משרד הבריאות: בקשות לייצוגית נגד רולדין, גרג, קפה קפה וסונול

אחרי ממצאי המתכות בקפה ואזהרת משרד הבריאות: בקשות לייצוגית נגד רולדין, גרג, קפה קפה וסונול

זה היה ברור: צרכנים ששתו קפה ברשתות בתי הקפה הגדולות תובעים את הרשתות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

763 מיליון שקל – זה הסכום שדורשים שני תובעים בבקשה להכרה בתביעה ייצוגית, (ת"צ 45364-01-17) נגד רשתות בתי הקפה רולדין, קפה גרג וקפה קפה, בעקבות הודעת משרד הבריאות מהשבוע שעבר, שלפיה נמצאו מתכות כבדות בקפה המוגש ברשתות בתי קפה שונות בארץ.

שני התובעים, המיוצגים ע"י עו"ד אוריאל גניהר, טוענים בתביעה כי הם נוהגים לשתות קפה באופן תדיר בשלוש הרשתות הללו. חמור מכך, התובעת היא אישה הרה – ואזהרת משרד הבריאות התייחסה במיוחד לנשים בהריון, הנמצאות בסיכון מוגבר.

לטענתם, רשתות בתי הקפה הסתירו את המידע החיוני וגם לאחר שהדבר נחשף, לא פרסמו את שמות הסניפים הרלבנטיים להודעת משרד הבריאות.

בקשה אחרת לייצוגית, בגובה 50 מיליון שקל (ת"צ 49018-01-17), הוגשה נגד סונול, אשר מפעילה את חנויות הנוחות So Good, גם כאן בגין פרשת המתכות בקפה.

למעשה, הודעת משרד הבריאות הייתה מעורפלת ומפחידה – משום שמצד אחד הציבור הוזהר שלא לשתות קפה בבתי קפה, בתי מלון ומקמות עבודה – ומצד שני לא נמסרו פרטים מספקים על היקף המכונות שבהן נמצאו ליקויים, ולא נמסר באילו סניפים מדובר. לאחר מכן התברר כי נבדקו בסה"כ 25 מכונות שמתוכן 8 לא היו תקינות – וכן התבררו שמות הדגמים הרלבנטיים: דגמי ביאנקי (יבוא של חברת פאוזה), רנסיליו (יבוא של חברת טמפו), אקספו בר, צימלי, סאן מרקו, גאג'יה, Elektra, לה פאבוני, סאקו, לוקה, פאסקוויני, פאמה ודגם לה פבוריטה (מיוצר בישראל).

אלא שהמידע הזה לא תרם הרבה לצרכן, משום שהמכונות האלה נפוצות ברשתות רבות, בהן רולדין, קפה קפה, גרג ועוד – אך לא בכל סניפיהן.

לכן, אי אפשר שלא לתהות אם האופן שבו פעל משרד הבריאות הוא אופן ההתנהלות הנכון והאחראי, שהרי קריאה לכלל אזרחי ישראל להיזהר משתיית קפה, מבלי לספק תמונה בהירה ומדויקת, יש בה תועלת נמוכה, ובנוסף, היא גורמת נזק אדיר לבתי הקפה.

 

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות