מדריך: השכרת רכב בימי קורונה

מדריך: השכרת רכב בימי קורונה

עבור מי שיוצא לחופשה ואין לו רכב או שהאוטו שלו קטן מדי, עומדת האפשרות של השכרת רכב. מה כדאי לוודא מול חברת השכרת רכב בימי קורונה?

השכרת רכב קורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

החשש מהקורונה נמצא אוויר, וגם כאשר אתם מבררים על השכרת רכב – קורונה היא בין הדברים שעשויים להעסיק אתכם. השכרת רכב רלבנטית לסיטואציות רבות, החל מנסיעה לטיול משפחתי בצפון שעבורה אתם רוצים רכב גדול ומפנק ועד יציאה עם חברים לטיול במדבר, שמצריך רכב עם ביצועי שטח. כפי שלא ניתן לעלות לאוטובוס בתקופה זו מבלי לעטות מסכה, כך גם השכרת רכב אינה יכולה להתנהל כבימי שגרה. בכל זאת, מישהו אחר כבר אחז בהגה ובמוט ההילוכים לפניכם… כדאי לדעת שחברות ההשכרה צריכות להקפיד על נהלים ותקנים, כמו חיטוי – וכדאי לא פחות לברר שהדבר מתבצע.

אינטרס דו כיווני

מן הסתם, כמו כולנו, גם אתם מקפידים הקפדה יתרה על היגיינה בתקופה האחרונה. במקרה של השכרת רכב, יש לדבר חשיבות רבה וגם חברות השכרת הרכב שואפות למזער סיכויי הדבקה במקרה שברכב נהג חולה מאומת בקורונה.

רוב חברות ההשכרה לא רק מנקות ידנית את האזורים שבהם אנשים מרבים לגעת (הגה, ידית הילוכים, כפתורי הרדיו וכדומה), אלא הן ממש מבצעות סטריליזציה מלאה, כך שהן מוודאות שהרכב מועבר במצב סטרילי ונקי מחיידקים.

אם אתם בוחרים באפשרות של השכרת רכב, זכרו להקפיד ולשמור על ההנחיות ולוודא שהחברה עושה זאת גם היא.

לא מניחים – מוודאים!

לצד ההיגיון הבריא והעובדות בשטח, הכרחי לוודא שאכן עומדים מול חברת השכרה מקצועית ששומרת על הנהלים ושמיישרת קו עם התו הסגול, ועל כן רגע לפני שבוחרים את הרכב הרצוי, הציפו מספר שאלות.

שאלו כיצד הליך ההשכרה השתנה בעקבות הקורונה, כיצד חברת ההשכרה מוודאת ששוכר הרכב אינו נגוע בקורונה, כיצד המפתח מנוקה וכדומה. בהתאם לאופי התשובות תוכלו להסיק האם עומדים מול חברת השכרה שמקפידה על התנהלות בטוחה.

עוברים על החוזה

ברגע בו תרצו לבצע השכרה בארץ, תצטרכו לחתום על חוזה. רוב החוזים שנוגעים להשכרת הרכב מציינים שיש להחזיר את הרכב במקום מסוים ובתאריך מסוים, וכמובן מתייחסים למועד האחרון שבו ניתן להתחרט.

עם זאת, בתקופה זו שבה כלום לא ברור, מאוד ייתכן שיוטל סגר על העיר שבה רוצים לבקר, שהשוכרים יתבקשו להיכנס לבידוד וכדומה, משמע הרבה יותר קשה במצב הנוכחי להתחייב, ועל כן מראש רצוי לוודא מהי המדיניות של חברת ההשכרה ובהתאם לקבל החלטה מושכלת. פה נמליץ שגם אם אין התייחסות נקודתית בחוזה, תבקשו להכניס סעיף שמאפשר לבטל את ההשכרה עד כיום לפני, וזאת בשל אילוצי קורונה.

הופכים חיסרון ליתרון

לבסוף נציין שבימים אלו כאשר השמיים סה"כ סגורים, אך עדיין רוצים לחגוג יום נישואים, יום הולדת עגול, לצאת לטיול משפחתי וכדומה, יש לקחת בחשבון שניתן לטייל בארץ בתנאים משופרים, משמע במקום לשלם על כרטיס טיסה ועל מלון בחו"ל, מומלץ לבחור יעד אהוב בארץ ולשדרג את החופשה עם הרכב שתמיד רציתם, כך שאפשרי להוציא פחות ובו זמנית להרוויח חוויה שלמה שמציעה הרבה יותר – חומר למחשבה!

מאמר אורח





נגישות