המחאה נגד גל ההתייקרויות הצליחה, כחלון ורשות החשמל יצמצמו את ייקור החשמל - פואנטה

המחאה נגד גל ההתייקרויות הצליחה, כחלון ורשות החשמל יצמצמו את ייקור החשמל

מצד אחד, מדובר בהצלחה חסרת תקדים למחאה חברתית בישראל. מצד שני, מתסכל להיווכח באטימות של הממשלה ושל החברות המסחריות שתכננו להעלות מחירים בשעה שאפשר אחרת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כל הכבוד לצרכנים הישראלים ולמחאת האפודים הצהובים – שהוכיחו גם לממשלה, גם לחברת אסם, גם לרשות החשמל וגם לעצמם, שגל התייקרויות גורף ומקיף כמו זה שאמור היה להתרחש – לא יכול לעבור בשקט. שר האוצר משה כחלון פרסם היום באמצעות דוברות משרד האוצר הודעה שכותרתה "נבלם גל ההתייקרויות במשק", ובה הוא מונה מספר צעדים – ובראשם צמצום התייקרות תעריפי החשמל.

הפחתת התייקרות החשמל תתאפשר הודות לביטול הבלו.



ההערכה של רשות החשמל היא שתעריפי החשמל יתייקרו ב-4.35%. החלטה סופית תתפרסם בימים הקרובים.
כעת יש להמתין ולראות אם גם העלייה במחירי המים תצומצם בעקבות הפחתת התייקרות החשמל.

כזכור, לאחר שהוכרז חרם צרכנים נגד אסם, הבוקר הודיעה אסם כי לאחר דיונים ליליים עם השר כחלון, היא חוזרת בה מייקור שליש מהמוצרים שאותם התכוונה לייקר ב-2019.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

לפי הודעת משרד האוצר, התאחדות התעשיינים העבירה היום מכתב התחייבות לשר האוצר, שלפיו כלל חברות המזון מבטלות את הכוונה לייקר את מחירי המזון, זאת בעקבות פנייתו של שר האוצר ופעילות משרד האוצר להפחתת עלויות התשומות.

מובילי מחאת האפודים הצהובים: לא נפסיק להיאבק ביוקר המחיה

עם זאת, יש חברות, כמו תנובה ואחרות, שייקרו את מוצריהן כבר לפני מספר חודשים – ונראה שהן יחמקו מכל ההכרזות הללו. היום הכריזו מובילי מחאת האפודים הצהובים על חרם צרכנים נגד תנובה.

בתגובה להודעת שר האוצר, מסרו פעילי מחאת האפודים הצהובים כי ההפגנה במוצאי שבת בשעה 19:30 מול קריית הממשלה לא מתבטלת: "ברור ששר האוצר והחברות נבהלים כאשר הציבור סוף סוף מתעורר, אבל בעיית היוקר המחיה לא התחילה עכשיו בגל ההתייקרויות הנוכחים. המחירים בישראל גבוהים עשרות אחוזים מהרמה הסבירה והראויה. לא נפסיק עד שיוקר המחיה כולו ירד בעשרות אחוזים. הציבור מבין את כוחו, ולכן יצא לרחובות במוצ"ש להפגנת הענק. אם בשבוע האחרון הצלחנו לגרום לחברה אחת להתקפל ולמשרד האוצר להילחץ ולחפש פתרונות, דמיינו מה יקרה אם נמשיך ונעלה הילוך".


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות