איך אפשר להוציא דרכון פורטוגלי? - פואנטה

איך אפשר להוציא דרכון פורטוגלי?

כדי להוציא דרכון פורטוגלי, יש לעבור תהליך ביורוקרטי הכולל כמה שלבים. מה צריך לדעת כדי לעבור את כל השלבים בהצלחה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אם החלום שלך הוא להוציא דרכון אירופאי ולאפשר לעצמך או לילדיך ליהנות מאותם תנאים של כל אזרחי אירופה, יתכן שהדרך לעשות זאת היא הוצאת דרכון פורטוגלי. בשנת 2015 החליטה ממשלת פורטוגל לאפשר ליהודים, צאצאי יהדות פורטוגל, להגיש בקשה לקבלת אזרחות. לשם כך על אותם אנשים להוכיח את קרבת משפחתם ולעבור תהליך ביורוקרטי מסודר. התהליך מחולק לארבעה שלבים שמעורבים בהם הכנת תיק, מילוי טפסים והבנת המערכת הפורטוגלית.

שלב ראשון – בדיקת זכאות

היום כל אחד אשר יודע כי יש לו שושלת משפחתית שמקורה בפורטוגל, יכול לבדוק אם יש לו זכאות להוציא דרכון פורטוגלי. אנשים אשר יודעים שיש להם מקורות אך אין להם כל מסמך שיוכיח זאת, יצטרכו לפעול בנידון. הדרך הפשוטה לעשות זאת היא לפנות אל חוקרי אילנות יוחסין (גנאולוגים) שימצאו את ההוכחות המתאימות כדי לצאת לדרך.

שלב שני – קבלת אישור מהקהילה היהודית

לאחר איסוף כל המידע הנדרש להוצאת הדרכון הפורטוגלי, יש לפנות אל הקהילה היהודית, להציג את הממצאים ולקבל את האישור שלה. שלב זה הוא יחסית שלב קצר, כיוון שמי שיש בידיו את כל המסמכים הנדרשים וההוכחות המתאימות יאושר להמשך לשלב הבא. מבחינת לוח הזמנים, תוך כחודש ניתן לקבל את האישור (ולעתים אף פחות).


שלב שלישי – קבלת אישור מהממשלה להוצאת דרכון פורטוגלי

האישור מהקהילה היהודית חשוב ומהווה את האפשרות לגשת אל הממשלה. גם בשלב זה יש צורך להציג תיק מלא ולהביא את כל המסמכים, התעודות וכל פרט שמתבקש. חשוב מאד להכין את התיק בצורה מקצועית, למלא את כל הטפסים הנדרשים ולשים לב כי לא נעשות שום טעויות בדרך. הוצאת דרכון פורטוגלי לא חייבת להיות מסובכת, אך נדרשת מקצועיות ומעט סבלנות. יש להגיש את התיק בצורה נכונה ולהיעזר בעורכי דין מקומיים. שלב זה יכול לארוך שמונה חודשים אך יכול להימשך גם שישה עשר חודשים.

שלב רביעי – הנפקת תעודת זהות ודרכון

זהו השלב שכל מי שנכנס אל התהליך רוצה להגיע אליו. לאחר שהממשלה אישרה את הוצאת הדרכון הפורטוגלי, יש לגשת אל הקונסוליה הישראלית ולהפיק תעודת זהות ודרכון. כדאי לדעת כי ההפקה אינה נעשית במקום וכי ייתכן וידרשו לקונסוליה עד שלושה שבועות כדי לארגן את התעודות. על אף שנדרשת סבלנות מעטה, בשלב זה כבר ברור כי הדרכון בדרך ואיתו שלל הזכויות שלהן זכאים תושבי אירופה.

לבד או עם חברה – כיצד נכון לעבור את התהליך

מי שמחליט להוציא דרכון פורטוגלי, צריך לשאול את עצמו אם יש לו את היכולות לצאת לדרך בעצמו. טעויות בדרך, מילוי טפסים בצורה הלא נכונה ופנייה למקורות הלא מתאימים, יכולים להוביל לשלילת הזכאות. לכן, מי שאינו יודע כיצד לפעול ואינו מכיר את המערכת הבירוקרטית, יעשה טוב אם יפנה לחברה מקצועית המתמחה בתחום זה.


תגובות: 0

נגישות