בקרוב אפשר יהיה לקנות תרופות מרשם בכל בית מרקחת

בקרוב אפשר יהיה לקנות תרופות מרשם בכל בית מרקחת

הצעת חוק תהפוך את חיינו לקלים יותר: במקום לרוץ לבתי מרקחת שבהסדר, אפשר יהיה לרכוש תרופות בכל בית מרקחת

תרופות מרשם בבית מרקחת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אין כמעט מי שלא נתקל בסיטואציה שבה הרופא רשם לו תרופה, איך בפועל הוא לא יכול לקנות אותה בבית המרקחת שליד ביתו, משום שאין לו הסדר עם קופת החולים שלו. הצעת חוק שאושרה בקריאה שנייה ושלישית תשנה את המצב ותאפשר לקנות תרופות ללא מרשם בכל בית מרקחת.

לפי ההצעה, כל בית מרקחת יוכל מעתה למכור למטופלים תרופות שנרשמו עבורם במרשם דיגיטלי, גם אם הוא אינו עובד בהסדר עם קופת החולים שהנפיקה את המרשם.

לשם כך, יוכל כל בית מרקחת להתחבר למערכות הממוחשבות של קופות החולים בעלות סבירה ותוך מגבלות להגנה על פרטיות המבוטחים.

חשוב להבהיר, כי המשמעות אינה שאפשר יהיה לרכוש את התרופה במחיר המסובסד של קופת החולים, אלא שבית המרקחת פשוט יוכל לכבד את המרשם – גם אם אין לו הסדר עם הקופה.

בתי המרקחת יחויבו ליידע מבוטחים, במידה וניתן לרכוש את התרופה במחיר זול יותר בבית מרקחת שלו הסדר עם הקופה, הן מילולית על ידי הרוקח והן על ידי הצבת שלט בולט וברור בנושא בשפות עברית, ערבית, אנגלית ורוסית.

תרופות מרשם בבית מרקחת: כך מנצלים את החולים

במהלך הדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ביקשו קופות החולים זמן של שנה להיערך לשינוי. חברי הוועדה הסכימו לאשר תקופת היערכות של חודשיים בלבד, מרגע פרסום החוק ברשומות ועד ליישומו המלא. ח"כ עודד פורר, שהיה מיוזמי הצעת החוק, אמר: "קופות החולים רוצות לדחוף את הלקוחות לבתי המרקחת שלהן, כדי שיקנו בהם על הדרך גם מוצרים נוספים. מעתה הציבור יוכל לרכוש תרופות מרשם בכל בית מרקחת ולכן הצעת החוק לא רק תקל על ציבור המבוטחים, אלא גם תציל מאות ואולי אלפי עסקים קטנים בישראל מקריסה".

הצעת חוק מסדירה את כל התהליך שמאחורי הקלעים. כך למשל, כדי למנוע מצב שבו קופות החולים יגבו מבתי המרקחת עלויות גבוהות על החיבור למערכות המחשוב ובכך ימנעו הלכה למעשה את יישום החוק, קובעת הצעת החוק כי שר הבריאות בהסכמת שר האוצר, רשאים לקבוע סכום מרבי לתשלום כאמור. הוועדה אישרה תנאי נוסף, שלפיו התשלום שיגבו קופות החולים מבתי מרקחת שאינם בהסדר, לא יעלה על זה הנגבה מבתי מרקחת שכן בהסדר עמן.

יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף, אמר בדיון "לא נאפשר לקופות החולים להמשיך ולהגביל את המבוטחים לרכישת התרופות בבתי המרקחת שנוחים להן. מעתה כל אדם יעשה את שיקוליו ויחליט בעצמו איפה ומתי לרכוש".

עם זאת, חשוב לשים לב שהצעת החוק אינה מחייבת את הקופות לתת למבוטחים מחיר מסובסד לתרופות בכל בתי המרקחת, וזאת למרות מחאתם של בעלי בתי מרקחת. בדיון בכנסת אמר פדילה אדיב, בעל בית מרקחת, שבתי המרקחת שאינם בהסדר עם הקופות ייאלצו להמשיך ולמכור למבוטחים את התרופות במחיר מלא ויתקשו להתחרות בבתי המרקחת שלהם יש הסדר.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 2

    1. הרעיון הוא שבית המרקחת יוכל לכבד את המרשם – גם אם אין לו הסדר עם קופת החולים. המשמעות היא שהרוקח יוכל לספק את התרופה, אבל המחיר שלה לא יהיה מסובסד כמו שהוא מסובסד במקרה של הסדר עם קופות החולים. זה משמעותי במקרים שבהם אין פער משמעותי במחיר, והמטופל מאוד זקוק לתרופה למשל

נגישות