לחץ? מתח? איך זה משפיע על התפקוד הגברי ומה מומלץ לעשות?

לחץ? מתח? איך זה משפיע על התפקוד הגברי ומה מומלץ לעשות?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם בשיתוף פרמה גורי)

גברים רבים סובלים זמנית מאין אונות וירידה בחשק המיני ולא מבינים מדוע. לעיתים זה הגיל, בעיה רפואית (בעיקר מחלת לב, לחץ דם גבוה) או נטילת תרופות מסוימות, אשר תופעות הלוואי שלהן קשורות בירידה בתפקוד המיני.

יש לקחת בחשבון שגם המצב הנפשי משחק תפקיד משמעותי ביחסים האינטימיים. למעשה, מחקרים שונים מצביעים על כך שמתח ולחץ יכולים לגרום לתופעה של אין אונות זמנית. בתפקוד המיני מעורבים תהליכים גופניים אך גם נפשיים, והפרעה באחד מהתהליכים עלולה לגרום לאין אונות, בין אם מדובר בבעיה במערכת העצבים, ובין אם בעיה בשרירים, כלי הדם או ההורמונים. כאשר יש סוגיה רגשית כמו לחץ, מתח או חרדה, המוח מאותת על כך והתגובה הגופנית לא מאחרת לבוא.

לחץ מהווה גורם שכיח לאימפוטנציה הן בקרב גברים צעירים והן בקרב גברים מבוגרים, כשלחץ יכול לנבוע מסיבות שונות – לחץ במערכת היחסים הזוגית, לחץ שקשור לבעיות בעבודה או עניינים כספיים, לחץ מפני עמידה בציפיות של הפרטנר וכדומה.

כיצד להפחית את הלחץ ולשפר את התפקוד המיני הגברי?

ראשית, חשוב לזהות את מקור הלחץ כדי לבדוק אם אפשר לטפל בו. אם מדובר בלחץ שקשור לאקט עצמו, חשוב לבדוק מה ניתן לעשות. למשל, למצוא דרך להירגע. לכל אחד יש דרך אחרת להירגע – למשל באמצעות האזנה למוסיקה רגועה, תרגול יוגה, מדיטציה או דמיון מודרך.

חשוב מאוד לשתף את הפרטנר בבעיה כדי להשיג מקסימום תמיכה ויצירת סביבה רגועה.

סודות לאורח חיים רגוע ופעיל יותר

יש להבין שאורח חיים משפיע על התפקוד המיני וקיים קשר בין עוררות מינית לדפוסי חיים. מחקרים הצביעו על כך שרמה גבוהה של קפאין וצריכת אלכוהול יכולים לפגוע בביצוע, כמו גם עישון או תזונה לקויה. לעומת זאת, תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה יכולה להעלות את זרימת הדם, כך שהגוף יהיה מוכן יותר. במהלך פעילות גופנית יש גם עלייה באנדורפינים שמסייעים בהעלאת מצב הרוח.

שנת לילה טובה אף היא חשובה מאוד לתפקוד ולהתמודדות עם הלחץ. כמו כן, כדאי להעשיר את התזונה בתוספים המבוססים על צמחי מרפא שנקשרים בהטבת הפעילות המינית. תזונה מאוזנת יכולה לעזור גם בנושא של שמירה על משקל תקין שתורם פעמים רבות לדימוי גוף חיובי.

נסו לבחור את אסטרטגיית ניהול הלחץ האפקטיבית ביותר עבורכם והישימה ביותר, תוך שימוש בתוספי תזונה שיכולים לשפר את החשק המיני וכלל הפעילות המינית.

היכנסו לכתבות נוספות אודות אין אונות זמנית ותופעה של חרדת ביצוע באתר פרמה גורי. וירמקס מבית פרמה גורי היא טבליה לגבר עם רכיבים מהטבע וצמחי מרפא סיניים, הידועים בספרות כתורמים למרץ, חיוניות ויכולת, ועשויים לשפר את תחושת הנאה בחיי הזוגיות.

אין באמור כדי להוות המלצה רפואית.





1
נגישות