מה עושה חברת סלולר שחוששת מנטישת לקוחות לטובת המתחרים? לפלאפון יש שיטה מצוינת לדאוג שלקוחותיה לא ישוחחו עם פרטנר או סלקום – היא פשוט מסננת את השיחות שמגיעות מהן. לכאורה, היא לא מסננת שיחות רק ממתחרותיה, אלא מספקת שירות סינון שיחות שאמור להועיל ללקוחותיה להיפטר מהמטרד של שיחות מכירה מציקות, אלא שהתוצאה היא שהלקוחות לא מקבלים את השיחות הללו גם אם הם רוצים בהן וממתינים להן.
שני לקוחות פלאפון, שהמתינו לאחרונה לשיחות מפרטנר ומסלקום, הופתעו לקבל הודעות בזו הלשון: “לקוח פלאפון, שירות smart call המסנן שיחות מכירה וכו’, סינן עבורך שיחה מהמספר הבא – 052-9980777, המשויך למיטב בדיקתנו לחברת סלקום”, או “לקוח פלאפון, שירות smart call המסנן שיחות מכירה וכו” סינן עבורך שיחה מהמספר הבא – 054-4194054, המשויך למיטב בדיקתנו לחברת פרטנר”.
במילים אחרות, אם אתם לקוחות פלאפון ואתם מחכים לשיחת טלפון מחברת פרטנר או סלקום – ייתכן שלעולם לא תקבלו אותה.
סינון השיחות הזה מערים כמובן קשיים על לקוחות פלאפון – שחלקם התניידו לחברה מהחברות האחרות וצריכים עדיין לנהל מולן תקשורת. כך למשל, לקוחת פרטנר לשעבר שהמתינה לשיחה כדי לסגור כמה קצוות מול החברה, ולא הצליחה לקיים את השיחה משום שחברת פלאפון – באופן שרירותי ומבלי לקבל את אישורה – פשוט סיננה את השיחה מפרטנר.
אותה לקוחה מספרת כי אפילו לא ידעה שיש לה שירות כזה הנקרא סמארט קול – שמסנן שיחות. פלאפון מספקת את השירות ללא תשלום למצטרפים, וכעבור כחצי שנה הוא הופך להיות שירות בתשלום. כמובן, רבים מהלקוחות אינם ערים לקיומו ואינם ערים לעובדה שהוא גם יעלה להם כסף בשלב זה או אחר.
בנוסף, היא מספרת כי למרות שהשירות מבטיח לסנן שיחות מכירה מציקות – היא כן מקבלת שיחות כאלה מחברות ומגופים מסחריים אחרים.
מפלאפון לא נמסרה תגובה.