הניסוי המדהים של רשת הנעליים payless חשף כמה קל למכור קרח לאסקימואים - פואנטה

כמה אנחנו פראיירים? הניסוי המדהים של רשת הנעליים payless חשף כמה קל למכור קרח לאסקימואים

צרכנים אוהבים להרגיש שהם מקבלים תמורה בעד הכסף, ומוכנים לשלם ביוקר על מוצר יוקרתי. אבל האם אפשר לקבוע שמוצר הוא באמת יוקרתי? שימו לב לתרגיל הנעליים של רשת payless

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אף אחד לא אוהב לצאת פראייר ולשלם ביוקר על מוצר שאפשר לשלם עליו הרבה פחות, אבל בואו נודה בזה, כאשר אנחנו קונים מותגים נחשבים ביוקר רק בשביל הלוגו, זה בעצם מה שקורה, וזה גם בדיוק מה שהוכיח ניסוי מרתק של רשת הנעליים האמריקנית המוזלת Payless. הרשת הזמינה משפיענים לפתיחת חנות יוקרתית של מותג שלא היה נברא: PALESSI, ושם מכרה להם במאות דולרים נעליים שבפועל נמכרות בחנויות של רשת Payless ב-20-60 דולר.

ראיון בתוכנית "ערב ערב" על תרגיל הנעליים
החנות היוקרתית נפתחה בקליפורניה במתחם שלפני כן הייתה בו חנות של המותג ארמני. השם PALESSI נבחר במכוון משום שהוא מהיא עמו ניחוח יוקרתי איטלקי, והחנות עוצבה באופן שהולם מותג יקר, עם פסלים מוזהבים ושלט זהוב בכניסה.


תרגיל הנעליים: 640 דולר לנעל ששווה 20 דולר

בלי להתבלבל, על הנעליים הודבקו מחירים של מאות דולרים, והידוענים שהוזמנו רכשו אותן בהתלהבות וסיפרו למראיינים שהסתובבו במקום כי מדובר בנעליים איכותיות, כאלה שיוצרו מחומרי גלם מעולים ועוד.

את כל ההפקה הזאת ארגן משרד הפרסום של הרשת, ובסופו של האירוע גילו לאותם משפיענים את האמת, החזירו להם את הכסף ואף נתנו להם את הנעליים חינם.

אלא שהסרטונים שצולמו ישמשו את הרשת לצורכי פרסומת, שבה הם נראים רוכשים נעליים ב-645 דולר בשעה שמחירה האמיתי של הנעל הוא 20 דולר. וזה בדיוק העניין. רבים מהצרכנים מוכנים לשלם מחירים תלושים מהמציאות רק עבור מותג, כאשר בפועל, לעתים קרובות אין שום קשר בין מחירו של המוצר לבין איכותו.

לעתים קרובות, ובמיוחד כשמדובר באופנה, חולצה שנמכרת בעלי אקספרס ב-5 דולר נתפרת באותו מפעל בסין שבו נמכרת חולצה של מותג יוקרתי.

בסופו של דבר, כל צרכן צריך לשאול את עצמו עד כמה הוא מוכן לשלם עבור מותג סכומי עתק, ועד כמה הוא יוכל ליהנות ממוצר דומה במחיר הרבה יותר נמוך.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות