הלכתם לבקר מישהו בבית חולים? כנראה שתמצאו קנס על המכונית

הלכתם לבקר מישהו בבית חולים? כנראה שתמצאו קנס על המכונית

מחירי החניה בבתי החולים הם בעיה קשה, אך הבעיה הקשה יותר עוד לפנינו

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בין אם אתם מבקרים קרוב משפחה שמאושפז בבי"ח ברזילי באשדוד, בין אם בנהריה ובין אם באסף הרופא – חניה לא תמצאו ואם תמצאו – תשלמו.

מי לא מכיר את התמונה של עשרות מכוניות שחונות בחניה מאולתרת סביב בית חולים הדסה עין כרם, כשעל חלונות הרכב מתנוסס הקנס? 

מה שעוד פחות מעודד הוא שמצוקת החניה צפויה רק להחמיר, וכרגע אין שום תוכנית ממשלתית שמטרתה להתמודד איתה, או לחילופין, לפטור את המבקרים בבתי החולים מתשלום. 

נכון להיום, במשרד הבריאות מגבילים את מחיר החניה ל-20 שקל ל-24 שעות, ועל-פי הנתונים שפורסמו היום בדיון בכנסת, לא מן הנמנע שלא רק שנמשיך לשלם, ייתכן שהמחיר אף יעלה.

זאת, לאור העובדה שסך ההכנסות מהחניה בבתי החולים עומד על 50 מיליון שקל, כאשר הארנונה שהם משלמים עומדת על 70 מיליון. במילים אחרות, המפתח הוא הארנונה.

בכירים מכמה בתי חולים בארץ הגיעו היום לכנסת כדי לתת ביטוי למצוקה ולדרוש תקצוב ממשלתי לפתרון הבעיה. "מבקרים רבים מקבלים דוחות בנוסף לתשלום בכניסה. אפילו לצוות הרפואי אין חנייה והם חונים בשכונות קרובות ברחבי העיר", תיאר המהנדס הראשי של בי"ח ברזילי את המצב שנקלעים אליו מדי יום תושבי אשדוד.

כאמור, דבריו משקפים את בעיית החניה בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום. כך למשל, בבית החולים בנהריה יש 1,300 מקומות חניה על 720 מיטות, ולדברי המנהל, ד"ר מסעוד ברהום, יש צורך מיידי ב-1,000 מקומות חנייה נוספים. שלומית פריבר, פעילה חברתית ממעלות, סיפרה היום בדיון שהתנהל בנושא בכנסת כי אנשים נאלצים לחנות בקניון ולקחת משם אוטובוס. יש כאלה שמוותרים על תורים לבדיקות.

מה שמעניין הוא שבדיון, שהתקיים בוועדה המיוחדת צדק חלוקתי ולשוויון חברתי, האשים יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד, את הממשלה בנושא: "מצוקת החנייה בבתי החולים נובעת, בין השאר, גם מאזלת ידה של הממשלה. החניה בבי"ח זה דבר אלמנטרי, ובמדינת ישראל של 2017  ראוי שכל אדם שבא לביקור בבית חולים יזכה לעשות זאת ללא קושי. הגיעה העת לסיים את סיפור תשלומי החנייה בביה"ח. מצב בתי החולים מבחינה כלכלית לא קל, כמעט כל בתי החולים גירעוניים, ולכן אם רוצים לדרוש מבי"ח להיטיב עם הציבור – אנחנו בתור נבחרים צריכים לדאוג לתקציב לטובת העניין".

חלק מהפתרון, לדברי ח"כ זוהר, הוא שינוי התקן כך שלא יתבסס על חנייה פר מיטה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות