תשלומי הורים: אלפי הורים הצטרפו לפעיל החברתי פיצ'י דובינר ומסרבים לשלם על חינוך חינם

תשלומי הורים: אלפי הורים הצטרפו לפעיל החברתי פיצ'י דובינר ומסרבים לשלם על חינוך חינם

ב-23.11 יתקיים כנס מחאה בהשתתפות חברי כנסת והורים, הכניסה חופשית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

במדינת ישראבלוף משלמים ההורים אלפי שקלים על חינוך חינם.

כן, זו אותה מדינה שבה שוב יש עודפי גבייה של מיליארדים – ושר האוצר מוביל תוכנית ששמה "משפחה נטו", לכאורה כדי להחזיר את כספי המסים אל האזרחים שישלמו אותם, אך במקום להקל על מאות אלפי הורים שמשלמים מס רגרסיבי מדי שנה, הוא מעדיף להוריד מכס על בקבוקים ומוצצים. 

וזו אותה מדינה שגובה תשלומים שהיא מכנה "תשלומי רשות", בעוד שאותם תשלומים הם בפועל תשלומי חובה עבור מי שרוצה שילדיו ייצאו לטיולים ולפעילויות שיוזם בית הספר.

אז במקביל למהלך שמוביל פורום ועדי ההורים היישוביים, אשר קרא להנהגות ההורים שלא לאשר את תשלומי ההורים, הולכת ומתגברת מגמה נוספת – יוזמה פרטית שהולכת ומתחזקת, בהובלת הפעיל החברתי פיצ'י דובינר.

דובינר פתח קבוצת פייסבוק ששמה "תשלומי הורים", והיום היא כבר מונה יותר מ-5,000 איש. המטרה היא להפסיק את הפרטת החינוך בישראל: "כשהתחלתי עם המחאה, לפני כמה שנים, הסתכלו עליי כאילו אני משוגע. היום יש כבר עוד הרבה כמוני, שמסרבים לשלם על חינוך חינם. מה שחשוב לי זה שאנשים יבינו – תשלומי ההורים לא רק מהווים נטל כלכלי כבד על ההורים, אלא מייצרים כאן פערים חברתיים לדורות קדימה – בין אותם ילדים שלומדים בבתי ספר שבהם ההורים מממנים פעילויות איכותיות ויקרות לבין בתי ספר בהם אין להורים כסף".

דובינר, אדם אנרגטי וחדור אמונה, ארגן כנס שיתקיים ב-23 בנובמבר במושב שדי חמד, וישתתפו בו יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) ואחרים.

המטרה היא לא רק לשמור את השיח הציבורי שסוף סוף התעורר בחודשים האחרונים, אלא אף להוביל מהלכים לאורך השנה, כך שלא יקרה שוב המצב שקרה בשנתיים האחרונות, שבו ועדת החינוך אישרה את התשלומים בדקה ה-90, לאחר שמשרדי החינוך והאוצר לא טרחו למצוא מקורות תקציבים חלופיים.

"כשמטפלים בנושא הזה בקיץ, אומרים שזה מאוחר מדי, וכשמטפלחם בו בחורף – אומרים שזה לא הזמן. אז עכשיו הזמן, ואין שום סיבה לחכות", אומר דובינר.

אז מה יכולים בינתיים ההורים לעשות?

  • להימנע מתשלומים – או לפחות מחלקם.
  • להצטרף לעמוד הפייסבוק ולהביע תמיכה.
  • להשתתף בכנס "תשלומי הורים – לא בבית ספרנו" שיתקיים ב-23.11 בשדה חמד – הכניסה חינם.
  • חשוב כן לשלם את תשלומי השאלת הספרים – מפני שהם יאפשרו את המשך הפרויקט החשוב הזה, שחוסך להורים מדי שנה מאות ואלפי שקלים על ספרי לימוד.

בנוסף, מי שמתלבט לגבי האפשרויות העומדות בפני בית הספר במקרה שהוא בוחר שלא לשלם את תשלומי ההורים – יכול לקבל פרטים בכתבה שפרסמתי לאחרונה.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות