באיזה צבע לצבוע את הבית ואיך כדאי לעשות את זה?

באיזה צבע לצבוע את הבית ואיך כדאי לעשות את זה?

אם אתם צריכים לצבוע את הבית, ייתכן שאתם מתלבטים באיזה צבע לצבוע והאם לצבוע אותו לבד או להביא צבעי מקצועי. קבלו כמה טיפים

לצבוע את הבית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

צביעת דירה היא פעולה פשוטה שלעתים ניתן לבצע אותה אפילו לבד. משך הזמן הקצר, המחיר הזול והפשטות, מביאים לכך שבישראל קיים ענף צבעים משגשג, ולצד מותגים מוכרים וותיקים, צצים כל הזמן צבעים וחומרי גלם חדשים שבאים לקחת נתח מהעוגה.

למרות הפשטות הרווחת, ברור לכולם שכדי לצבוע דירה באופן הנכון, צריך לבצע את העבודה בדרך הנדרשת ולהיעזר בסוגי צבעים מתאימים.

פגשנו את יוסי הצבעי מאתר 'סילבס צבעים' על מנת לענות על שאלות רווחות שכל מי שעומד לצבוע את דירתו נאלץ להתמודד איתן, החל מהתלבטות באיזה צבע לצבוע את הדירה ועד לכדאיות של הזמנת צבעי.

באיזה צבע לצבוע את הדירה?

מדובר באחת השאלות הנפוצות והבסיסיות שכמעט כל מי שעומד לצבוע את הדירה, מתחבט בה. כדי לעשות סדר, חשוב לחלק את השאלה הזאת לשני חלקים:

  1. הצד הטכני
  2. הצד העיצובי

הצד הטכני משמעותו לבחור את חומר הגלם המתאים ביותר לדירה שלכם. מי מאתנו לא נכנס לרשתות ה'עשה זאת בעצמך' ונתקל בעשרות סוגים של צבעים שונים? כולם אומרים שהם הטובים ביותר, אך בפועל, יש מתאימים יותר ויש כאלה שפחות.

אחד הדברים המפתיעים הוא שצבע יקר לא ההכרח מבטיח לכם איכות גבוהה ביחס לצבע במחיר נמוך יותר, אך יחד עם זאת, לא ניתן לרכוש את חומר הגלם הזול ביותר ולצפות לניסים…

ההמלצה של 'סילבס צבעים' היא להיעזר בצבעים של יצרנים מוכרים עם וותק ומוניטין מוכחים. זה לא אומר שצריך לרוץ ולרכוש איזה צבע חדש שרק עכשיו יצא למדפים (וגם עולה בהתאם), וניתן להגיע לתוצאות מושלמות על צבעים אקריליים איכותיים של חברות מוכרות.

מבחינת הצד העיצובי, החיים שלכם עומדים להיות פשוטים יותר מפני שהטרנד הנוכחי והמאוד הגיוני הוא שימוש בצבע לבן או בגוון קרם בהיר.

זה לא אומר שלא תוכלו לגוון ולהשתמש בשני צבעים שונים או יותר, אלא שכדי לעשות את זה באופן הנכון, מומלץ להיוועץ בבעל מקצוע או מעצב/ת פנים.

צבעים בהירים כמו לבן או קרם, תורמים למראה נקי, התאמה לרהיטים ולאלמנטים השונים בדירה וכמובן שהם משקפים סביבת מגורים מרווחת, כך שלמעשה יש כאן שילוב של שימושיות ונראות באופן המיטבי.

להזמין צבעי או לצבוע לבד?

אחרי שהבנו באיזה צבע כדאי לצבוע את הדירה, הגיעה הזמן לקבוע מי הולך לצבוע? האם אתם מתכוונים להזמין צבעי או שאתם חושבים לצבוע לבד?

גם כאן מדובר בשאלה מאוד רווחת. מצד אחד העניין נראה כייפי וכזה שאפשר לעשות לבד בלי בעיות, אך מצד שני בואו ונזכור שבמקרים רבים מדובר ביותר מצביעת קיר וצריך יד מקצועית כדי שתצבע את הבית בדרך הנדרשת.

בשנים האחרונות קיים טרנד שבו רשתות השיווק והיצרנים מנסים לשכנע את הצרכן שכל אחד יכול לצבוע דירה ומה שצריך זה לרכוש צבע, רולר ולהתחיל ליהנות מהעבודה…

המציאות ב90% מהמקרים שונה לחלוטין, וצביעת דירה יכולה להיות הרבה יותר מאתגרת מכפי שנדמה תחילה.

על מנת להבחין בין מקרים שכדאי לצבוע לבד לבין כאלה שבהם כדאי להזמין צבעי, מומלץ להתמקד בנקודות הבאות:

  1. מה גודל הדירה ומה מצב הקירות? האם נדרשת עבודת תיקונים?
  2. האם יש לכם ניסיון בעבודות צבע דומות? והאם יש לכם את הכוח הפיזי הדרוש לכך?
  3. כמה זמן יש לכם להשלמת העבודה והאם הוא תואם את הערכת הזמן שלכם? (מומלץ לקחת מקדם הגנה).

מדובר ב-3 נקודות פשוטות שאם תענו עליהן בכנות, תוכלו להגיע למסקנה אם כדאי לכם לצבוע לבד.

עניין נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא המחיר. אין ספק שצביעת דירה לבד יכולה להיות חסכונית יותר ביחס להזמנת צבעי אך חשוב להבין שככל שהדירה גדולה וככל שהעבודה מורכבת, כך הפערים והכדאיות הולכים ומצטמצמים.

איך צריך לצבוע את הדירה?

החלטתם לצבוע לבד או להזמין צבעי? חשוב מאוד להבין איך צביעת הדירה צריכה להתבצע מכיוון שישנן טעויות רבות אפילו בקרב בעלי המקצוע.

מומלץ לקרוא את המדריכים שעוסקים בל ההיבטים האפשריים ולזכור שבמקרים רבים בעלי מקצוע מבינים ויודעים מה צריך לעשות אלא שיש כאלה שיעדיפו לסיים מהר גם על חשבון האיכות וחשוב שאתם תדעו איך הצביעה צריכה להתבצע ולבדוק זאת.

בחירת הצבעים

בצעו הערכה של איכות הצבעים על בסיס מה שנכתב בפסקה הראשונה במדריך. אם אתם רוכשים את הצבעים בעצמכם, אתם כבר תדעו במה לבחור, אך אם הזמנתם צבעי, וודאו שהוא משתמש בצבעים לא פחות איכותיים.

סידור והכנה

כל צביעת דירה מתחילה בהכנה שכוללת את פינוי הרהיטים מהחדרים, עטיפה של הרצפה וכיסוי של כל חלק שיכול להתלכלך מהצבע כדוגמת משקופים, מסגרות של חלונות וכו'.

חשוב להקפיד על השלב הזה מפני שאם יתבצע בדרך הנכונה, הצביעה של הדירה תהיה פשוטה, טובה ומהירה יותר.
הערה לעניין זה, יש צבעים שמסדרים את הדירה כחלק מהשירות ובלי תוספת מחיר. אם אתם מזמינים בעל מקצוע, כדאי מן הסתם לבחור בצבעי שכזה.

תיקונים

עוד חלק אפור אך הכרחי הוא התיקון של הסדקים והחורים בקיר. חשוב למלא את החורים והסדקים באופן אחיד במספר שכבות של מילוי.

הסיבה היא שחומרי המילוי נוטים להתכווץ עם הייבוש שלהם, ולכן צריך למלא, להמתין לייבוש ולמלא שנית ואפילו שלישית.
בסיום התהליך ולאחר מילוי וייבוש מלאים, צריך לשייף את התיקונים ולעתים גם להיעזר בצבע יסוד כדי להבטיח היצמדות מושלמת של הצבע וכדי למנוע קילופים.

צביעת הדירה

סיימתם לתקן? הגיע הזמן לעבור לחלק הכיפי. צביעת הדירה צריכה להיות אחידה ומסודרת כך שתדעו בדיוק מה נצבע ובכמה שכבות של צבע.

כדי לצבוע בצורה נכונה תזדקקו לרולר מתאים עם מוט מאריך וכן מברשת אחת לפחות שתסייע לכם להגיע למקומות שאליהם הרולר לא מגיע.

גם כאן חשוב לשים לב שצובעים בשתי שכבות של צבע אקרילי איכותי וממתינים לייבוש מלא בין השכבות.
זאת נקודת תורפה מפני שרבים מנסים לקצר את העבודה ולצבוע בשכבה אחת. סה לא טוב וחשוב להקפיד לצבוע בשתי שכבות ולא פחות.

ניקיון

השלב האחרון בצביעה הוא הניקיון והסידור של הדירה. אם אתם צובעים לבד, תצטרכו להתמודד עם המשימה.
לעומת זאת חשוב לזכור שיש בעלי מקצוע שמסדרים ומנקים כחלק מהשירות שלהם וללא תוספת מחיר. לדוגמא אנו ב'סילבס צבעים' גם מכינים את הדירה בתחילה וגם מסדרים ומנקים אותה בסיום בלי תוספת תשלום.

בסופו של דבר לא כל הצבעים אותו דבר ולא כל הדירות באותו מצב. לכן חשוב לקבל את ההחלטות הנכונות על בסיס הכתוב במדריך, ולא משנה אם אתם צובעים לבד או שהזמנתם צבעי, צריך להבין מה מקבלים ושהצביעה נעשית באופן הנדרש.

1
נגישות