מקבלי קצבאות ביטוח לאומי יקבלו כרטיס נטען של בנק הדואר

קצבת זקנה בכרטיס נטען של הדואר: פתרון לעשרות אלפי קשישים

לא צריך להגיע לבנק הדואר: אזרחים ותיקים שיש להם חשבון בבנק הדואר יקבלו קצבת זקנה בכרטיס נטען עד הבית. ביום ראשון שעות הפתיחה בדואר יוארכו

תלונות על הדואר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה





קצבאות הזקנה יועברו החודש ליותר מ-50,000 קשישים עד הבית באמצעות כרטיס נטען של בנק הדואר. מדובר בקשישים שיש להם חשבון בבנק הדואר. קצבת זקנה בכרטיס נטען תשולם באמצעות כרטיס של מאסטרקארד, שמתחיל להישלח לקשישים עד הבית ללא עלות החל מהיום. המטרה היא לצמצם את הסיכון לאוכלוסיה המבוגרת, אשר כידוע נמצאת בקבוצת סיכון בכל הנוגע לקורונה. קצבאות הביטוח הלאומי הן כמובן קריטיות, והחשש הוא שלמרות התקנות לשעת חירום  ומחוסר ברירה, אנשים יגיעו לסניפי הדואר כדי לקבל אותן. זאת, במיוחד לפני פסח.

במצב כזה הסיכוי להידבק גדל משמעותית, במיוחד אם נוצרת צפיפות ויש תור בדואר. הפתרון שנמצא הוא פרי שיתוף פעולה בין דואר ישראל, המשרד לשוויון חברתי והביטוח הלאומי.

פואנטה

קצבת זקנה בכרטיס נטען – איך זה עובד?

הכרטיס הנטען הוא כרטיס "משולם מראש" (pre-paid) מבית מאסטרקארד.

  • הכרטיס יגיע לבתי הלקוחות או לבתי האבות במעטפה מאובטחת באמצעות דואר שליחים על בסיס רשימה מוגדרת מראש.
  • הלקוחות יקבלו במקביל מסרונים עם הודעה בנושא.
  • עם קבלת הכרטיסים, הלקוחות יוזמנו להתקשר למוקד בנק הדואר בטלפון 076-8871190 לאימות הפרטים ולאישור העברת התשלום לכרטיס שברשותם.
  • הנפקת הכרטיס, מסירתו וטעינת הקצבה יתבצעו ללא עלות וללא עמלות.
  • הכרטיס מאפשר טעינה עד 20 אלף שקל וכן משיכת מזומן בכל כספומט עד גובה 4,000 שקל ביום.
  • הכרטיס מאפשר ביצוע רכישות בכל בתי העסק בישראל המכבדים כרטיס מסטרקארד וכן בעסקאות טלפון ואינטרנט, שהפכו להכרחיות בימים אילו.
  • תוקף הכרטיס חמש שנים.
  • קבלת הכרטיס היא חינמית וההטענה של הקצבה חינמית.
  • הוצאת מזומן בכספומט של בנקים כרוכה בעמלה בהתאם לעמלות משיכה מכספומטים
  • אין עמלה על עסקאות רכישה

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

קשישים שלא ירצו לקבל קצבת זקה בכרטיס נטען, יוכלו להגיע אל סניפי הדואר. נזכיר כי אוכלוסיית הקשישים מתקשה לתפעל את השירותים הדיגיטליים שאוכלוסייה צעירה יותר משתמשת בהם כל השנה, ובמיוחד כעת בתרופת הקורונה. לכן, היא זקוקה עדיין לשירותים פרונטליים. "בנק הדואר הוא הגורם המרכזי שמשרת בימים אלו באופן פרונטלי קהילה שלמה של קשישים ולקוחות שאינם משתמשים באמצעים דיגיטליים", אומר אבי בלו, מנהל בנק הדואר. "זאת באמצעות מאות סניפי הדואר הפזורים ברחבי הארץ. מתוך הבנת מורכבות המצב, הוחלט לייצר פתרון פשוט שיאפשר לקהילה זו לקבל את הקצבאות במהירות וללא סיכונים מיותרים".

שעות פעילות דואר ישראל – חלוקת קצבאות

כפי שפרסמנו כאן באתר הצרכנות פואנטה, שעות הפעילות בדואר צומצמו (היכנסו לכתבה על שעות פתיחת דואר ישראל). מחר (יום ו') סניפי הדואר יהיו סגורים. חלוקת כלל הקצבאות תתבצע ביום א' הקרוב 29/3. ביום זה יתוגברו סניפי הדואר ויהיו פתוחים עד השעה 18:00.
ניתן לקבל את הקצבאות גם בימים שלאחר מכן.

היה לכם מעניין? אנחנו עובדים קשה כדי לספק מידע מועיל, אתם צריכים רק לעשות לייק ולשתף!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עוד מידע על קורונה בפואנטה

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות