תכנון ועיצוב משרדים

תכנון ועיצוב משרדים

עיצוב משרדים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

המשרד הוא הפנים של כל עסק. לא משנה אם אתם עוסקים בעריכת דין, עריכת חשבון או במקצועות ההייטק, אתם זקוקים למשרד טוב כדי להעסיק עובדים, לארח אנשי עסקים אחרים ולקוחות ובאופן כללי, להרגיש הרבה יותר טוב עם עצמכם. אז מעבר למקום חדש הוא הזדמנות לתכנן ולעצב את העסק בדיוק כמו שאתם רוצים. אבל כאן נדרשת התערבות מקצועית של אדריכלית מומלצת כדי לקבל משרד איכותי ומעוצב היטב.

אילו שאלות יש לשאול כאשר מעצבים משרד?

תכנון ועיצוב המשרדים הם מלאכת מחשבת לכל דבר ועניין שלא מומלץ לבצע לבד לשם כך כדאי להתייעץ עם אדריכלית מומלצת שתכוון אתכם לעיצוב הנכון. אך לפני הכול, חשוב להביא כמה דברים בחשבון כאשר עושים זאת. לפיכך, לפני שבאים לפגישה עם אדריכלית כדי לעצב את המשרד, חשוב לשאול את עצמנו כמה שאלות:

1. איך ייראה החלל שלכם?

המשרד שלכם צריך להתאים בסופו של דבר למספר העובדים הנמצאים בו במרבית שעות היום. משרד קטן של 4 עובדים, למשל, אינו דורש מחיצות. אך משרד גדול של כ-20 עובדים מצריך חלוקה למחיצות. וכאן יש להחליט על סוג המחיצות שאתם רוצים. לדוגמה, מחיצות זכוכית שקופות מעניקות תחושה של מרחב ויוצרות אווירה נעימה יותר. כדאי גם לנצל כל שטח במשרד בחכמה ולהימנע משטחים "מתים" ובלתי מנוצלים.

2. מה אומרים לכם הצבעים?

לכל צבע שאתם בוחרים יש משמעות. אתם יכולים לצבוע את קירות המשרד בצבעי הלוגו או להתאים את הצבעים לפי תחום העסק. לדוגמה, הצבע הכחול משדר רצינות וקור רוח, ומתאים במיוחד לחברות טכנולוגיות, בעוד הצבע הירוק הוא צבע של בריאות וטבע, ולכן מתאים למקומות העוסקים בתחום כמו רפואה ופארמה.

באופן כללי, כדאי לזכור שצבעים בהירים יוצרים תחושת מרחב בתוך המשרד, בעוד הצבעים הכהים "מקטינים" את השטח.

3. איזה חלק של המשרד אתם מעוניינים להדגיש?

באמצעות עיצוב נכון ניתן להדגיש חלק משמעותי עבורכם במשרד, דוגמת פינת הישיבות שבה אתם עורכים Happy Hour בכל יום חמישי או מקיימים ישיבות חשובות בענייני עסקים. או שאולי זו פינת חמד שאתם מעוניינים לעשות לעובדים, כדי שהם יוכלו ליהנות בהפסקות?

כך או כך, לפינה המיוחדת במשרד מגיע גם עיצוב מיוחד.

4. באיזו תאורה תשתמשו במשרד?

אחד הדברים החשובים שכדאי לתת עליהם את הדעת הוא התאורה של המשרד. מומלץ להקפיד יותר על תאורת אור יום טבעית או תאורה בהירה, שכן תאורה עמומה עלולה להוביל למאמץ יתר של העובדים ולפגוע בבריאות עיניהם. תאורה בהירה אף גורמת למצב רוח טוב יותר.

5. האם הבאנו בחשבון את הדברים הקטנים?

אז לאחר שתכננתם את המשרד באופן כללי ואתם כבר יודעים היכן ימוקמו הרהיטים ואיפה יעברו המחיצות, כדאי להתייחס לעיצובים הקטנים. דוגמה לעיצובים אלה יכולה להיות וילונות מעוצבים, עציצים ואפילו התמונות שאתם חושבים לתלות על הקיר. כי לכל עיצוב, ולו הקטן ביותר במשרד, יש משמעות גדולה.

עובדים עם אדריכלית מומלצת

ראינו רק כמה מבין הנקודות המשמעותיות שכדאי להביא בחשבון כאשר מתכננים את עיצוב המשרדים. תכנון ועיצוב משרדים נכון מבוצע על ידי אדריכלית מנוסה ומקצועית שיודעת להמליץ לכם על דרך פעולה המתאימה לכם. כבר בפגישה הראשונה אתם יכולים לשטוח בפני האדריכלית את החלומות העיצוביים שלכם, והיא תדע להגיד לכם מה בר ביצוע ומה לא.

כמו כן, לאחר התכנון הראשוני, ניתן לראות בהדמיה ממוחשבת איך ייראה המשרד לאחר שיעבור שיפוץ ועיצוב. אז אם אתם מעוניינים להשיג את התוצאות הטובות ביותר, פנו עכשיו לאדריכלית.

1
נגישות