הסוללות המתלקחות של גלקסי נוט 7 (Galaxy Note 7) - תביעות נגד samsung

התלקחות נוט 7: ג'יפ נשרף, אדם שנכווה תובע את סמסונג

גם בסין כבר יש דיווחים, ומסתמן שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של Nathan Lydia Dornacher‎‏
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי ההתפוצצויות מגיעות התביעות – אמריקני שנכווה כוויות קשות ברגלו כתוצאה מהתפוצצות של סמסונג גלקסי נוט 7 (Samsung Galaxy Note 7) בכיסו תובע את החברה. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, נגרמו לו כוויות בדרגה בינונית. כמה ימים לפני כן התפוצץ נוט 7 בידיו של ילד בן 6 מברוקלין ניו יורק, ובפלורידה התפוצץ גלקסי נוט 7 בתוך ג'יפ ושרף אותו כליל. למרבה המזל, הבעלים לא היה ברכב. לדבריו, המכשיר התפוצץ חמישה ימים בלבד לאחר שרכש אותו. בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב שמאחר שהוא לא צופה בטלוויזיה, הוא בכלל לא ידע על השערורייה סביב התלקחויות מכשירי הנוט ואף לא שמע על הריקול או על ההמלצה להימנע משימוש במכשיר.

אלה הם רק שלושה מקרים מתוך 92 מקרי התלקחויות שדווחו מאז השקת נוט 7 ב-19 באוגוסט. ב-26 מקרים נגרמו למשתמשים כוויות. במקרים האחרים נגרם נזק לרכוש, אך גם כאן לא מדובר בעניין של מה בכך: במקרה אחד נגרם נזק בשווי של 1,400 דולר לחדר בבית מלון ובמקרה אחר טען אדם שהפיצוץ גרם לדליקה בביתו. למעשה מיליון מכשירים נמכרו מרגע ההשקה ועד להודעת הריקול, כך שיש להניח שתביעות נוספות בדרך. כבר לפני שבוע וחצי פרסמה המועצה האמריקנית לבטיחות הנחיה לבעלי נוט 7 לא להשתמש בו ולא לטעון אותו, אבל עבור עשרות צרכנים זה כבר היה מאוחר מדי, ומסתבר שיש גם צרכנים שכלל לא מודעים להנחיה הזאת.

סמסונג אמנם הודיעה על ריקול לנוט 7 – אבל הזמינה את הלקוחות להגיע לחנויות רק החל מ-21 בספטמבר. ייתכן שרק אז יהיו לה במלאי מכשירים מקבילים תקינים, אך בפועל התוצאה היא שיש אנשים שמסתובבים עם סוג של פצצה מתקתקת בכיס.

כל המקרים הללו אירעו בארה"ב, והיום דווח בסוכנות הידיעות AP על שני מקרים של התלקחות נוט 7 בסין. בינתיים, חברות תעופה רבות אוסרות על שימוש בנוט 7 בטיסות, וכך גם מנחה רשות התעופה האמריקנית. ההשקות במדינות רבות בעולם, וגם בישראל, נדחו.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות