נוקיה 5.3 - התשובה של נוקיה לצרכנים עם תקציב נמוך לטלפון סלולרי

נוקיה 5.3 – התשובה של נוקיה לצרכנים עם תקציב נמוך לטלפון סלולרי

אם אתם מחפשים סמארטפון זול – נוקיה 5.3 מציע פתרון תמורת כ-800 שקל. היכנסו לכתבה וקראו מה חשבנו על המצלמה שלו ואיך הסוללה

נוקיה 5.3
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בעידן של משבר כלכלי, יותר ויותר צרכנים מחפשים סמארטפון טוב ולא יקר – במיוחד עבור ילדים שגם צריכים ללמוד מהבית. אחת האפשרויות העומדות בפניהם היא נוקיה 5.3, שמחירו כ-850 ש"ח בלבד. מדובר במכשיר סלולר שמבטיח לספק תמורה הולמת עבור מחירו הנמוך. בנוסף, מדובר בסמארטפון עם אנדרואיד נקי (אנדרואיד ONE), נטול התוספות שמגיעות בדרך כלל עם מכשירים של סמסונג או שיאומי. הסמארטפונים של נוקיה מתאפיינים באופן כללי במערכת הפעלה android one המבטיחה:
1. שני עדכוני מערכת הפעלה
2. עדכוני אבטחה שוטפים
3. אפשרות לאחסון תמונות ווידאו באיכות גבוהה ללא הגבלה באמצעות Google Photos.

כאן באתר פואנטה בדקנו את Nokia 5.3 במשך כמה שבועות, כדי לברר אם התמורה אכן הולמת. הנה המסקנות:

נוקיה 5.3 – מסך

נוקיה 5.3 מגיע עם מסך 6.55 אינץ' בטנכולוגיית LCD ברזולוציית 20:9 (HD). הזכוכית היא זכוכית גורילה גלאס 3 והיא לא מספיק עמידה לשריטות. המסך הגדול נוח לצפייה בסך הכול, אך הצבעים מן הסתם פחות עשירים וחדים מהצבעים שאנו רגילים להם בסמארטפונים יקרים יותר. בחלקו העליון של המסך מוטמעת מצלמת הסלפי.

המסך לא כולל זיהוי של טביעת האצבע – המנגנון הזה נמצא מאחור (כמו בטלפונים ישנים יותר).

נוקיה 5.3 – מצלמות

נוקיה 5.3 מגיע עם 4 מצלמות:

  • עדשה ראשית – 13 מגה פיקסל
  • עדשה רחבה – 5 מגה פיקסל
  • עדשת מאקרו – 2 מגה פיקסל
  • עדשת ועומק – 2 מגה פיקסל

המצלמות של המכשיר מספקות תמונות סבירות, אך ממש לא מעולות. מבחינה זו, מדובר בסמארטפון שיתאים לאנשים מבוגרים או לילדים צעירים מאוד, אך פחות לבני נוער שחשוב להם להעלות ולשתף תמונות איכותיות באינסטגרם. בתמונות באור יום הצבעים לא נאמנים ב-100% למציאות. גם הירידה לפרטים מוגבלת. בצילומי תקריב התמונו לא חדות.

 

מצלמות נוקיה 5.3
צילום רגיל בנוקיה 5.3. צילום: דפנה הראל כפיר

 

נוקיה 5.3
צילום בנוקיה 5.3. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמות נוקיה 5.3
צילום תקריב בנוקיה 5.3. צילום: דפנה הראל כפיר

 

ממשק

המכשיר מגיע עם אנדרואיד 10, וכאמור, מדובר בסמארטפון שמגיע עם אנדרואיד נקי (אנדרואיד One). בנוסף, נוקיה מבטיחה שנתיים של עדכוני גרסה למערכת ההפעלה.

חומרה

לא מדובר במכשיר חזק במיוחד. הוא מצויד במעבד סנאפדרגון 665, ויש לו זיכרון עבודה של 4 גיגה. גם נפח האחסון לא גדול – 64 ג'יגה. המכשיר לא מהיר, ולמי שרגיל לתגובה מהירה זה עלול להפריע מעט. כיום, יש כבר סמארטפונים יוקרתיים מאוד שמגיעים עם זיכרון עבודה של 12 GB RAM… אבל הם עולים פי שלושה ופי ארבעה מהמכשיר הזה.

סוללה

לזכות נוקיה אפשר לומר שהסוללה בדגם הזה מוצלחת. בסוף היום. מדובר בסוללה של 4000 מיליאמפר/שעה, שמחזיקה בקלות כל היום את המכשיר ללא טעינה. הטעינה עצמה די איטית (כ-10% ב-10 דקות טעינה). המכשיר לא מציע טעינה מהירה, והמטען הוא של 10 וואט.

בשורה התחתונה

נוקיה 5.3 הוא סמארטפון בינוני במחיר נמוך. מי שמחפש מכשיר מהיר, עם מצלמה מעולה ומנגנון זיהוי טביעת אצבע במסך – לא ימצא זאת כאן. אולם, הוא מספק תמורה הולמת בעבור המחיר וישרת נאמנה צרכנים שמשתמשים בטלפון לצרכים שגרתיים בסיסיים, כמו שיחות, שימוש בוואטס אפ ועוד.

מחיר נוקיה 5.3

850 ש"ח, כולל מטען, כבל USB ואוזניות.

 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות