הלחץ עובד: היינץ תשווק קטשופ עם פחות סוכר ומלח

הלחץ עובד: היינץ תשווק קטשופ עם פחות סוכר ומלח

המתיקות במוצר החדש מושגת בחלקה מצמח הסטיביה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פחות סוכר ופחות מלח – זו הבשורה התזונתית בקטשופ החדש של היינץ, כשהחברה מבטיחה שהטעם נותר בדיוק כשהיה. אמנם טרם יצא לי לטעום ולוודא שאכן לא חל שינוי בטעם, אבל עצם המהלך הוא מהלך חשוב, ולא פחות מזה, מעורר תהיות – מדוע עד כה שווק לנו קטשופ שהכיל כמויות כה רבות של מלח וסוכר, אם אפשר לייצר אותו גם בריא יותר? מדובר בהפחתה משמעותית של 50% בכמות הסוכר ו-25% בכמות הנתרן, כאשר המתיקות מושגת באמצעות ממתיקים ממקורות טבעיים. חלק מהסוכר הוחלף בשימוש בצמח הסטיביה. 

מן הסתם, היינץ לא ביצעה את המהלך הזה סתם בשל דאגה פתאומית לבריאות הצרכנים, אלא כדי לתת מענה לשתי מגמות שמתרחשות בד בבד – האחת היא דרישת הצרכנים למזון בריא יותר, והשנייה היא הרפורמה שמוביל משרד הבריאות, שאת פרטיה פרסמתי כאן והיא צפויה לכלול סימונים חיוביים ושליליים על מוצרי מזון בהתאם לערך התזונתי שלהם.

כזכור, כפי שפרסמתי כאן, לאחרונה גם התקבלה החלטה להוציא את הקטשופ מהארוחות במוסדות החינוך. יש להניח שגם זה עודד את היצרנית להציע מוצר בריא יותר, וכעת יש להמתין ולראות אם אסם תלך בעקבותיה.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות