האם ערוצי הילדים החדשים של yes מהווים תחליף ראוי לערוץ הילדים ולוגי?

האם ערוצי הילדים החדשים של yes מהווים תחליף ראוי לערוץ הילדים ולוגי?

המנויים מוחים על הפסקת שידורה של הסדרה Oboy ומאיימים לעבור להוט

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחד הגורמים שבגללם ממשיכים מנויי הוט ו-yes לשלם הרבה מאוד כסף לשתי החברות הללו מדי חודש, הוא הנאמנות לערוצי הילדים. כל אחת מהשתיים מפיקה תוכניות דגל המיועדות לבני נוער ובכל אחת מהשתים שודרו עד לאחרונה ערוץ הילדים וערוץ לוגי. אלא שהפסקת שידורו של ערוץ הילדים ב-yes משנה את המשוואה. yes הורידה גם את ערוץ לוגי – ובמקום שני הערוצים הללו מציעה שני ערוצי ילדים אחרים: ערוץ kidz וערוץ wiz. הצופים מוחים ולא חוסכים במילים קשות בעמוד הפייסבוק של yes – כשעיקר הזעם הוא על הפסקת שידורה של הסדרה Oboy באמצע העונה, שלושה פרקים לפני הסוף.

הסיבה לכל הבלגן הזה היא הסכסוך בין חברת RGE – מפיקת ערוץ הילדים ומפיקת הסדרה Oboy לבין yes. הנושא נמצא בדיון משפטי – ובינתיים yes לא בוחלת בשום ניסוח כדי לתקוף את RGE. חברת הלווין העלתה לעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלה את התגובה הבאה: "לכל מעריצי oboy, ערוץ הילדים לצערנו ממשיך במאמציו למנוע מכל ילדי ישראל לראות את פרקי סיום העונה. אנו מצטערים שהוא עושה זאת על חשבונכם, אבל מבטיחים לכם שנמשיך להיאבק על שידור הפרקים הללו. בדיוק כפי שהצלחנו להשיג היום את שידור שאר הסדרות הבלעדיות שלנו שערוץ הילדים ניסה לקחת. אנחנו חוזרים ומבטיחים לכם שנעשה הכל כדי שערוץ הילדים המיושן הזה, לא יפגע בכם יותר. כי לנו באמת איכפת".

מה מציעה yes כתחליף לשני הערוצים שהורידה? 

את ערוץ הילדים מחליף ערוץ yes KIDZ, מבית סלוצקי, שמשדר סדרות מוכרות והפקות חדשות ומיועד לגילאי 8-14. גאיה שליטא כץ ("החממה") מגישה תוכנית ראיונות, נועה קירל משתתפת בסדרת דרמה מוזיקלית על עצמה והצמד עופר ומאור מגישים תוכנית מערכונים ומתיחות. הערוץ מציע פעילויות ותכנים משלימים בדיגיטל וברשתות החברתיות. הערוץ משדר 24/7 באפיק 90.

ראש גדול

את ערוץ לוגי מחליף ערוץ Wiz מבית היוצר של 'קבוצת הופ'. הערוץ מיועד לגילאי 6-11 ומשדר תכני תעודה, אנימציה, מקור ודרמה בנושאי מדע, מתמטיקה, טבע וסביבה, אומנות ויצירה, תרבויות עולם ועוד. עם זאת, למרות שהתוכן נשמע מבטיח, גולשי עמוד הפייסבוק של yes מתלוננים כי הוא אינו מהווה תחליף ראוי ללוגי.

ב-yes מבטיחים כי במהלך השנה יושק ערוץ ילדים נוסף.

בינתיים, מנויים לא מעטים מאיימים לעבור להוט. בדה מרקר פורסם כי בהוט מדווחים על גידול במספר המצטרפים, ואילו ב-yes מדווחים כי לא נרשמו עזיבות. קשה להאמין לשתי החברות. יש להניח שהאמת עוברת איפשהו באמצע. כרגע כוללת חבילת הבסיס של yes 8 ערוצים ילדים כערוצי בסיס, ביניהם שני הערוצים החדשין, ערוץ דיסני, ערוץ ניקלודיאון zoom והופ, ועוד 6 ערוצים נוספים בתשלום, ביניהם ערוץ ג'וניור, ניק ג'וניור ודיסני ג'וניור.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. ערוץ KIDZ ערוץ WIZ וערץ +A הם לא תחליף ראוי בכלל, ערוץ הילדים ולוגי הם ערוצים שאסור להחליף אותם, צריך להחזיר אותם ל HOT ו YES.

נגישות