בסוף החודש יונפקו השטרות החדשים של 20 ו-100 שקל. כך הם ייראו

בסוף החודש יונפקו השטרות החדשים של 20 ו-100 שקל. כך הם ייראו

רחל ולאה גולדברג יעטרו את השטרות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי שהתרגלנו לשטרות של 50 ו-200 שקל, בסוף החודש יונפקו השטרות החדשים של 20 ו-100 שקל – שעל שניהם יתנוססו נשים: לאה גולדברג ורחל.

המשמעות היא הוצאה הדרגתית של השטרות הקודמים משימוש.

כל השטרות החדשים שייכים לסדרה ג', והחלפתם תימשך מספר שנים.

ככלל, החלפת שטרות מקובלת במדינות רבות בעולם, וזאת מסיבות שונות, ביניהן מניעת זיופים ובלאי. השטרות בסדרה החדשה עשויים ממצע כותנה משודרג אשר צפוי להאריך את אורך חייהם ועמידותם בתנאי המחזור.

הדמויות בסדרה הן של אישים בולטים בתחומי השירה והספרות, אשר סיפור חייהם, יצירתם ופועלם שזור בסיפור תקומתה הלאומית של מדינת ישראל.

זאת, על מנת להנחיל בקרב הדורות הבאים את יצירתם, פועלם ותרומתם של אישים אלו לתרבות בישראל.

כך, בשטר 20 שקל מופיעה דמותה של רחל המשוררת, בשטר 50 שקל מופיעה דמותו של שאול טשרניחובסקי, בשטר 100 שקל מופיעה דמותה של לאה גולדברג ובשטר 200 שקל מופיעה דמותו של נתן אלתרמן.

הנה הפרטים לגבי השטרות החדשים:

שטרות חדשים

תקופת המעבר היא תקופה רגישה לזיופים. השטרות החדשים מצוידים במספר אמצעים למניעת זיוף ולזיהוי זיוף. 

כך למשל, לצד ערך השטר יש סימן מים בצורת דיוקן זהה לדיוקן שעל השטר. כדי לראות אותו, יש להחזיק את השטר מול האור.

לרוחב השטר, לצד הדיוקן, יש פס שקוף וזוהר משולב. יש להטות את השטר בכיוונים שונים, ולוודא כי על גבי הפס מופיעים ונעלמים לסירוגין סמל המנורה והערך הנקוב.

בנוסף, הדיוקן, חתימת הנגיד, השנה העברית והלועזית, הטקסטים בשלוש השפות, וכן הסימן הייעודי לעיוורים בשולי השטר, מודפסים בדיו בולטת. אפשר לחוש בהם כאשר מעבירים אצבע על פרטים אלה, המודפסים משני צדי השטר.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות