האם נספרסו מתעלמת מכבדי שמיעה?

האם נספרסו מתעלמת מכבדי שמיעה?

נגד החברה הוגשה בקשה לייצוגית בגובה 27,600,000 שקל בגין חוסר נגישות לכבדי שמיעה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נגישות היא מסוג הדברים שחשים בהיעדרו רק כאשר זקוקים לו. עבור הסובלים ממגבלה גופנית או מנכות – כל פעולה יומיומית פשוטה יכולה להיות מורכבת ואפילו בלתי אפשרית, בגלל בעיית נגישות. 

וכך קרה ללקוח שיש בבעלותו מכונת קפה של נספרסו, הסובל ממגבלת שמיעה, שהתקשר בחודש מאי האחרון למוקד החברה וגילה שאינו יכול לשמוע את הנאמר במענה האוטומטי בגלל מוזיקת הרקע.

הלקוח לא התעצל ופנה לנספרסו. גם בנספרסו לא התעצלו והשיבו לו במכתב כי הם מתנצלים וכי הנושא יועבר לטיפול.

אלא שבינואר האחרון, כשהתעוררה פרשת העופרת במכונות הקפה, התקשר הלקוח המודאג שוב אל המוקד כדי לברר אם עליו לנקוט פעולה כלשהי. למרבה אכזבתו, הוא מצא את עצמו באותו מצב משפיל. 

בלית ברירה, הוא החליט לגשת לחנות של נספרסו בכיכר המדינה בתל אביב כדי לקבל מענה אנושי, ושם נתקל שוב בבעיית נגישות – שכן לא מותקן שם הציוד הדרוש כדי לספק שירות לכבדי שמיעה (מיקרופון עבור הנציג ואוזניה עבור הלקוח). למחרת ביקר בסניף נספרסו ברחוב החשמונאים – ונתקל בבעיה דומה. 

הזעם וההשפלה שחש גרמו לו לבקר בכל סניפי נספרסו – והוא גילה כי בכולם לא מותקנת מערכת העזר (החוק מחייב התקנה ב-65% הסניפים). 

לאור זאת, החליט הלקוח, באמצעות עו"ד שלומי אבני, להגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד נספרסו (ת"צ 34969-02-17), שהיא, כידוע, אחד ממותגי הקפה הבינלאומי החזקים בעולם. בתביעה מצוין כי מדובר במערכת שמחירה נע סביב 1,500 שקל בלבד, והיא אמורה להיות מונחת על הדלפק.

כעת, כאמור, הוא תובע מן החברה פיצוי לציבור הנפגעים, בגובה של 27,600,000 שקל.

תגובת נספרסו: "התביעה התקבלה רק אתמול, נלמד אותה ונעביר את תגובתנו לבית המשפט".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות