4 מכשירי MRI לכל מיליון ישראלים - שיהיה לנו בהצלחה

4 מכשירי MRI לכל מיליון ישראלים – שיהיה לנו בהצלחה

לפי דוח הבריאות של ה-OECD – ההוצאה פרטית בישראל על בריאות היא מהגבוהות ב-OECD, ויש מעט מדי מיטות אשפוז

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מרגישים שאתם מוציאים הרבה יותר מדי על בריאות ומקבלים שירות גרוע מדי – אתם לא טועים. דוח נתוני הבריאות שפרסם הארגון לשנת 2014 מגלה מציאות עגומה שאזרחי ישראל חשים בה יום יום: ההוצאה הפרטית שלהם על בריאות היא מהגבוהות, מיטות האשפוז מהנמוכות ושיעור הביטוחים המשלימים והפרטיים גבוה באופן קיצוני וחריג. בין היתר מגלה הדוח כי בישראל יש 4 מכשירי MRI בלבד לכל מיליון תושבים – מצב עגום מאוד ביחס לרוב-רובן של מדינות ה-OECD. המצב גרוע יותר רק בהונגריה ובמקסיקו, וישראל ממוקמת כמעט אחרונה ברשימה. בספטמבר האחרון הבטיח שר הבריאות ליצמן לקצר את התורים ל-MRI ולהוסיף 9 מכשירים, ואם יעמוד בהבטחתו יחולל שינוי עצום, לאור העובדה שזמן ההמתנה לקבלת תור מגיע לחודשיים, ולעתים נאלצים החולים לנסוע לכל קצוות הארץ כדי לעבור את הבדיקה ב-02:00 לפנות בוקר. למעשה, אם אתם זקוקים לבדיקת MRI, הכי כדאי לכם לגור ביפן. שם יש כמעט 60 מכשירי MRI לכל מיליון תושבים.

הנה כמה מהנתונים שפורסמו בדוח, שממקמים את ישראל במקום מאוד לא טוב מבין 34 המדינות החברות בארגון ומוכיח שאנחנו משלמים הרבה ומקבלים מעט:

• שיעור ההוצאה הפרטית של הישראלים על בריאות הוא מהגבוהים ב-OECD ועומד על 38%, לעומת 27% בלבד ב-OECD. ישראל במקום ה-7 מתחתית הרשימה.

• שיעור המיטות לאשפוז כללי בישראל נמוך יחסית (רביעי לפני אחרון) ועומד על כ-2.3 מיטות לאלף נפש לעומת ממוצע של 3.6.

• שיעור תפוסת מיטות האשפוז הוא השני בגובהו ביותר בארגון – 91.8% בישראל, לעומת 77% בממוצע בקרב המדינות החברות בארגון.

• שיעור מכשירי ה-MRI למיליון תושבים בישראל עלה ל-4.0, ועדיין ישראל נמצאת במקום נמוך לעומת הממוצע ב-OECD, העומד על 14.9. רק לשתי מדינות שיעור נמוך מזה של ישראל.
• שיעור בעלי ביטוח בריאות פרטי ומשלים בקופות החולים בישראל עומד על 85.5%, לעומת ממוצע של 36% במדינות ה-OECD. מדובר בשיעור השני בגודלו מבין מדינות ה-OECD.

• אחוז ההוצאה על בריאות מהתוצר בישראל עלה ל-7.6%, אך הוא עדיין מהנמוכים במדינות ה-OECD. הממוצע הוא 9%, וישראל נמצאת במקום 10 מתחתית הרשימה.

• אחד המדדים הנפוצים בעולם לציון פירמידת הגילאים במדינות שונות הינו יחס התלות המבטא את היחס בין שתי קבוצות הגיל (עד 14 ומ-65 ומעלה) לבין שאר תושבי ישראל (בגילאי 15-64). זהו היחס בין האוכלוסייה בגיל עבודה לבין האוכלוסייה שבאופן כללי זקוקה יותר לרשת הביטחון החברתית. מדד זה מבטא את הנטל הקיים על האוכלוסייה בגיל העבודה. יחס התלות בישראל הוא 63.3%, והוא הגבוה ביותר בקרב המדינות החברות בארגון.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות