עדשות מגע חודשיות - מה כדאי לדעת עליהן?

עדשות מגע חודשיות – מה כדאי לדעת עליהן?

עדשות מגע חודשיות הן פתרון פופולרי לאנשים שלא אוהבים או לא רוצים להרכיב משקפי ראייה באופן יומיומי. קבלו כמה פרטים שיעזרו לכם להתמצא

עדשות מגע חודשיות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עדשות מגע הן הכרח למי שזקוק לתיקון ראייה אך לא מעוניין להרכיב משקפיים לאורך כל היום. הן נוחות יותר מאשר משקפיים משום שהן מאפשרות למשל להרכיב משקפי שמש (לא אופטיים) וכמובן לא משנות את מראה הפנים כפי שעושים משקפיים. לכן, ברור מדוע עדשות מגע הופכות לחלופה פופולרית יותר ויותר למשקפיים, במיוחד לבעלי אורח חיים פעיל. לרשות הלקוחות עומדת בחירה בין עדשות מגע יומיות לבין עדשות מגע חודשיות – כאשר שני הסוגים מספקים פתרון לבעיית ראייה, אך המחירים שונים וההתנהלות שונה על כל אחד מהם. כך או כך, היתרון בעדשות ברור: הן מגיעות במארז קטן שנכנס לכיס ואפשר גם להחליף בין העדשות למשקפיים בעת הצורך. עם זאת, נדרשת תקופה קצרה של הסתגלות ואימון עד שיודעים כיצד להכניס את העדשה אל העין, כיצד לוודא שהיא מונחת נכון וכיצד להוריד אותה בזהירות תוך שמירה על היגיינה מירבית.

התאמת עדשות דורשת זמן וסבלנות, ולעתים נדרש להתנות בעדשות של כמה חברות עד שמוצאים את העדשות המתאימות.

מהן עדשות חודשיות?

עדשות מגע חודשיות הן דרך נוחה ליהנות מהיתרונות של עדשות מגע מבלי שתצטרך להחליף אותן כל יום. עדשות אלו מגיעות במחסניות ומיועדות לשימוש יומיומי (ללא שינה איתן בלילה) עד 30 יום. הן מתאימות לרוב האנשים, אך לא מיועדות לאנשים עם בעיות עיניים כגון גלאוקומה, ניוון מקולרי או ניוון קרנית.


רוצים גם אתם לפרסם בפואנטה? צרו קשר


העדשות החודשיות עשויות מסיליקון רך ומיועדות להישאר במקומן על ידי התאמה עדינה לצורת העין. יש להם ציפוי אנטי-רפלקטיבי המסייע להפחית סנוור ולשפר את הנראות. חשוב לציין שעדשות אלו מחזיקות מעמד יותר מעדשות יומיות, אך יש להחליפן מדי חודש בזוג חדש.

חשוב לדעת: על אף שהן נקראות עדשות מגע חודשיות, יש צורך בניקוי וחיטוי כל יום ובכל סוף שימוש על מנת שתוכלו להשתמש בהן לאורך כל החודש ולהימנע חלילה מזיהומים בעיניים שיכולים לפגוע בראייה או בקרנית.

איך תדעו אילו עדשות מתאימות לכם?

ישנם סוגים שונים של עדשות מגע

  • עדשות שבועיות
  • עדשות מגע יומיות
  • עדשות מגע מולטיפוקל
  • עדשות מגע חודשיות

הבחירה תתבסס בראש ובראשונה על ההתאמה לעיניים, אבל מעבר לכך, גם על אורח החיים של האדם עצמו ועל התקציב שיש לו. עדשת מגע חודשית מגלמת חיסכון כספי מסוים ביחס לעדשות יומיות, אבל היא דורשת מהמשתמש להקפיד על היגיינה וכמובן להחליף את זוג העדשות מדי חודש.

עדשות מגע מולטיפוקאל מתאימות כמובן למי שזקוק לתיקון קוצר ראייה ורוחק ראייה ורלבנטי רק מגיל מסוים (בדרך כלל אחרי גיל 40). כאן נדרשת התאמה מאוד מדויקת וגם ההסתגלות יכולה להיות מעט ארוכה מהרגיל.

היכן לרכוש אותן?

כאמור, בשנים האחרונות עדשות מגע הפכו ליותר ויותר פופולריות כתחליף למשקפי ראייה. כדאי לדעת שיש תחרות שמיטיבה עם הצרכן, ומי שמעוניין בעדשות חודשיות יכול למצוא לא מעט אפשרויות הזמנה אונליין (אחרי שיש כמובן כבר בדיקה ומספר ידוע ללקוח).

כדאי לעשות השוואת מחירים וגם לבדוק אם ניתן לרכוש באותה הזדמנות חומרי חיטוי וניקוי בהנחה. חשוב לבצע מחקר לפני כל רכישה.

1
נגישות