טעמנו: גבינות צהובות טבעוניות של משומשו במתכון חדש

טעמנו: גבינות צהובות טבעוניות של משומשו במתכון חדש

האם הן משתלבות בפיצה ואילו ערכים תזונתיים הן מציעות?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תחליפי גבינה הולכים ונעשים מבוקשים ככל שגדל והולך מספר הטבעונים, ומדובר באתגר לא פשוט. היצרנים צריכים למצוא את המתכון שיאפשר להם להציע מוצר טבעוני, דומה ככל האפשר לגבינה מבחינת המרקם והטעם ובעל ערך תזונתי.

אחת היצרניות הבולטות היא משומשו, שמציעה שורה של גבינות טבעוניות בסגנונות שונים. 

המותג "משומשו" הוקם ע"י קיבוץ גן שמואל וחברת הדר פוד טכנולוגי. החברה מעסיקה כ- 20 עובדים במפעל הממוקם באזור בית שמש ומייצר מגוון גבינות טבעוניות ללא סויה, ללא לקטוז וללא חומרים משמרים, בהן צהובות, מלוחות, מוצרלה, ריקוטה ועוד, כשלאחרונה החלה משומשו לשווק את הגבינות הצהובות במתכון משופר.

מדובר בשלוש גבינות, המיועדות הן לכריכים והן לאפייה ולטוסטים: צהובה 18% במרקם חצי קשה בסגנון קלאסי, צהובה 9% בסגנון עדין מופחתת שומן וצהובה זיתים 18% עם זיתים ירוקים בסגנון ים תיכוני.

לדברי עומר אליאב, מנכ"ל משותף והאחראי על פיתוח המוצרים של משומשו: "הצלחנו לייצר תחליפי גבינות צהובות עם אחוזי שומן מופחתים מיתר התחליפים הקיימים כיום בשוק, במרקם חצי קשה המותאם לחך הישראלי, לצד השקה של גבינות מלוחות שלא היו קיימות על המדף".

פרוסות עם זיתים 18 משומשו

 

פרוסות בסגנון קלאסי 9 משומשו

משפחה טבעונית שטעמה את כל שלוש הגבינות הן בכריכים והן בטוסטים, חזרה עם מסקנות: "שתי הגבינות השמנות יותר, כלומר אלה המכילות 18% שומן, מוצלחות וטעימות הרבה יותר מהגבינה של ה-9%. בנוסף, הגבינה מופחתת השומן גם מקבלת מרקם פחות נעים כאשר היא מותכת".

בני המשפחה הביעו שביעות רצון מהעשרת המגוון בארוחות ובכריכים לבית הספר, אולם ציינו כי היו מעדיפים למצוא בגבינות חלבונים שייתנו מענה לכמות החלבונים שהם מחפשים במערך התזונתי שלהם. 

מה מכילות הגבינות? עיון באריזה מגלה את הרשימה הבאה: מים, עמילני תירס ותפ"א מעובדים, שמן קנולה מזוכך, שמן קוקוס, סיבים תזונתיים (אינולין), סידן ציטראט, מלח שולחן, מייצבים (קסנטן גאם, קרגינן), חומרי טעם וריח, צבע מאכל (בטא קרוטן).

מחיר מומלץ לצרכן: 22-22 שקל לאריזות 200 ו-250 גרם. 

להשיג בחנויות הטבע וברשתות השיווק.  

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות