באיזה מקצוע כדאי להמשיך לתואר שני?

באיזה מקצוע כדאי להמשיך לתואר שני?

מהן הסיבות ללמוד תואר שני במשפטים או בכל מקצוע אחר? החל משכר ועד משרות פנויות – הנה כמה כיוונים

תואר שני במשפטים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

תואר שני טומן בחובו לא מעט יתרונות. הוא מעשיר את הידע ותורם להעמקה בתחום המקצוע. הוא הבסיס למחקר אקדמי, ובלא מעט מקצועות הוא גם גורם משמעותי בפקטור השכר ובקבלה למשרות מסוימות. עם זאת, הוא דורש השקעה לא מועטה, מאמץ וכמובן זמן, אותו רבים מעדיפים לנצל בשוק העבודה ולצבור שנות ניסיון. בכתבה הבאה נציג מספר מקצועות בהם התואר השני בהחלט משתלם, מהיבטים שונים ומגוונים.

 משפטים וניהול – תואר שני יכול רק להועיל

לכאורה אין צורך בתואר שני במשפטים, מכיוון שסיום תואר ראשון הוא תנאי מספק עבור הסמכה כעורך דין (לצד חובות נוספים שאינם אקדמיים). עם זאת, תואר שני במקצוע זה יכול לפתוח לא מעט דלתות. הוא מאפשר התמחות בתחומים ספציפיים יותר של המשפט (בינלאומי, טכנולוגי, מסחרי וכו') וכן יכול לסייע בקבלה לתפקידים ומשרדים נחשבים יותר בענף. תואר שני במשפטים עשוי להיות בעל השפעה חיובית גם בהיבט המשכורת.

גם ענף הניהול אינו דורש לכאורה תואר שני, ומקדש בעיקר את שנות הניסיון במשק. עם זאת, גם כאן תואר שני יכול להועיל. בין אם בהתמקצעות במיומנויות ובענפי הניהול השונים (התמחות בניהול מערכות בריאות למשל) ובין אם בהוספת שורה מכובדת לקורות החיים – התואר השני עשוי לשחק תפקיד מפתח בהתברגות למשרה ניהולית בכירה.

מדעי החברה והרוח – תרומה מקצועית ומחקרית

במקצוע הפסיכולוגיה, אשר משתייך למדעי החברה והרוח, תואר שני הוא חובה מקצועית. לא ניתן לקבל תעודת פסיכולוג ללא סיום תואר שני. למעשה, כל התקדמות בתחום הפסיכולוגי על שלל גווניו – קליני, התפתחותי, שיקומי ועוד- תלויה בקבלת המאסטר.

בתחומים אחרים של מדעי החברה והרוח, כגון כלכלה, תקשורת מדעי המדינה וכו', לתואר השני חשיבות מבחינה מחקרית. למעוניינים להתקדם לעבר קריירת מחקר או הוראה אקדמית, התואר השני הוא תחנת מעבר חשובה מאין כמותה. הן מבחינה פורמלית – הרי לא ניתן להתקדם לדוקטורט לפני שהושג תואר שני בדרך כלל, והן מבחינה פרקטית – התואר השני מספק את הכלים הדרושים על מנת להתמחות בשדה המחקר, ולרכוש את העצמאות והיכולות המצופות מחוקר.

מדעים מדויקים – התברגות במשרות נחשקות

אף על פי שבענף ההייטק אין ביקוש מיוחד לתואר שני, יש לתואר זה לא מעט חשיבות גם בתחום המדעים המדויקים. לבד ממחקר, לא מעט משרות רמות בתעשייה ובמגזר הפרטי דורשות תואר שני כחלק מהגדרת התפקיד. תואר שני בפיזיקה, ביולוגיה או מתמטיקה הוא לא פעם תנאי סף מחייב לקבלה עבורן.

יתרונות לתואר השני ניתן לראות גם בתחום ההנדסה. למרות שאין צורך בתואר שני על מנת לקבל תעודה במקצוע, גם בענף זה הוא יכול לסייע בהתברגות לתפקידים טכניים וניהוליים מורכבים ובכירים יותר. עם זאת, יש לציין שצבירת ותק וניסיון בשוק התעסוקתי שקולה לו לא מעט פעמים מבחינת אפשרות קבלה למשרות.

 תואר שני, מקום ראשון

כפי שמדגימה הכתבה, לתואר שני יתרונות בשדות נרחבים ושונים זה מזה. המוטיבציה לתואר שני יכולה לנבוע מבסיס מחקרי, מקצועי, תעסוקתי או מההיבט של העשרת הידע והפיתוח האישי. בכל מקרה, במקצועות רבים ומגוונים ובנסיבות שונות – הוא משתלם וכדאי בהחלט.

 

1
נגישות