לקוחות לוקר אמבין יקבלו יותר מ-2 מיליון שקל חזרה בזכות פשרה בייצוגית

לקוחות לוקר אמבין יקבלו יותר מ-2 מיליון שקל חזרה בזכות פשרה בייצוגית

אם שכרתם בעבר לוקר מחברת לוקר אמבין – ייתכן שמגיע לכם כסף חזרה. בקשה לייצוגית חשפה שהחברה הרוויחה מיליונים מצרכנים שלא קיבלו חזרה את התשלום על המנעול, וכעת היא תחזיר את הכספים וגם תתקן את תהליך קבלת ההחזר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפני שנה וחצי פרסמתי כאן בפואנטה בקשה לתובענה ייצוגית נגד חברת לוקר אמבין, מאחר שהחברה לא השיבה ללקוחות את התשלום שהיא נוהגת לגבות בעבור מנעול.

הבקשה הוגשה על-ידי שני הורים שהיו לקוחות לוקר אמבין, באמצעות עו"ד אביתר קציר ועו"ד גיורא אבן צור.

מחירו של לוקר בחברת לוקר אמבין עומד (ברוב המקומות) על 180 שקל לשנה, שמתוכם 25 שקלים מוגדרים כתשלום בעבור המנעול, שאותו הלקוח אמור לקבל חזרה כאשר הוא מחזיר את המנעול תקין.

מגישי הבקשה טענו שלא רק שלוקר אמבין לא מחזירה באופן מכוון את הכסף ששולם על המנעול, אלא שיש גם לקוחות שנאלצים לשלם את הסכום הזה מספר פעמים (כאלה שמבצעים את ההזמנה טלפונית ולא באופן דיגיטלי). בנוסף, הם טענו שלוקר אמבין מקשה במכוון על קבלת ההחזר: היא לא מתזכרת את הלקוחות והיא מאלצת אותם להתמודד עם ביורורקטיה למרות שכל פרטיהם מצויים בידיה.



לפני מספר חודשים הושגה פשרה בבקשה הזאת, ואם שכרתם לוקר מחברת לוקר אמבין בשנים האחרונות – יש סיכוי טוב שגם אתם תרוויחו.

שימו לב למספרים שעלו בבדיקת רואה חשבון לצורך השגת הפשרה: בשבע השנים שקדמו להגשת הבקשה, לוקר אמבין לא החזירה את כספי המנעול ל-110,335 שקל לקוחות. בין אותם הלקוחות היו 1,200 איש ששילמו, כאמור, יותר מפעם אחת על המנעול, כך שמדובר בעוד סכום של 34,850 שקל. בשורה התחתונה, ולאחר תוספת הצמדה וריבית, עומד סכום התביעה המירבי על 2,758375 שקל!

במילים אחרות, בשש השנים שלפני הגשת הבקשה (31.10.2016), לוקר אמבין שלשלה לכיסה 2.75 מיליון שקל מכיסי הצרכנים.

הסדר פשרה בייצוגית לוקר אמבין: איך מקבלים החזר על המנעול?

כאמור, לפי ההסדר שאושר, לוקר אמבין תחזיר ליותר מ-100,000 לקוחות את הכסף שהייתה אמורה להחזיר להם מזמן.

כדי לקבל את ההחזר, לוקר אמבין אמורה לפרסם את דבר היכולת לקבל החזר הן בתקשורת והן בבתי הספר באזור שבו ממוקמים הלוקרים.

בנוסף, עליה לפנות לחלק מהלקוחות. לקוחות לוקר אמבין העונים על הקריטריונים, צריכים למלא טופס בקשה באתר החברה. הכסף יועבר ע"י לוקר אמבין ישירות לחשבון הבנק שהם מציינים בטופס הבקשה תוך שוטף + 30 יום.

כסף שלא יוחזר אמור להיתרם לבתי ספר בפריפריה באמצעות התקנת לוקרים חינם למשך מספר שנים.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות