גופי התאורה שיחממו לכם את החורף

גופי התאורה שיחממו לכם את החורף

בחירה של גופי תאורה היא בחירה שמשפיעה לא רק על עוצמת האור בבית, אלא על העיצוב ועל האווירה. היכנסו לכתבה וקבלו טיפים שיעזרו לכם לבחור

גופי תאורה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

העונה הקרה בשיאה וזה הזמן לחמם את האווירה בבית עם גופי תאורה המותאמים לחורף. כאשר הטמפרטורות יורדות כך גם מצב הרוח עשוי לדעוך.

על מנת להימנע מתופעה של "דכדוך חורפי" ולהכניס פנימה אנרגיות חיוביות, כדאי להצטייד בגופי תאורה אשר יתמזגו בהרמוניה עם המרחב ויגרשו את האפילה.

מהם הטרנדים המובילים? אילו מנורות כדאי לקנות לחורף ואיך להאיר את סביבת המגורים בדרך הטובה ביותר?

אור עוצמתי למאבק בחשיכה

גופי תאורה בקרני תכלת
צילום: קרני תכלת

בעונת החורף מחשיך מוקדם יותר וכשהעננים מרפדים את השמיים ומפחיתים את הפצת קרני האור לכל עבר, כדאי לוודא שהנורות יעבדו בספקטרום מלא וידמו ככל שניתן את אור השמש הטבעי. אפשר להשתמש בשלוש השכבות הבסיסיות של תאורה שביחד יוצרים אור עוצמתי: תאורה היקפית באמצעות מנורת תקרה דומיננטית או מנורות תקרה שמגבות זו את זו, אור לצרכי הדגשה שיכוון להארת פינות חשוכות יותר במרחב ותאורת מבטא להדגשת אלמנטים ייחודיים בחלל המוסיפים נגיעה ססגונית ונופך קסום כמו ספרייה עשירה בספרים, יצירת אמנות התלויה על הקיר, תבליטים בדלתות הארון וכדומה.

מומלץ להשתמש לצרכי הארה בנורות מסוג LED בין אם מדובר בגוף כמו מנורת תליה או במנורת תקרה, היות ולנורה מסוג זה יתרונות רבים, כגון עמידות וחסכוניות בחשמל (שצריכתו עולה בעקבות כל פתרונות החימום בהם נהוג להשתמש בחורף), לצד תאורה נעימה.

כמובן שחשוב מאוד לבחור גופים עמידים בפני מים במידה ואלה מנורות שיוצבו בשטחים עם פוטנציאל גבוה לרטיבות כמו במרפסת או בחצר או ליד חלונות שעשויים להירטב.

סודות הדימר

אין ספק שלכבוד החורף כאשר האור בחלל משתנה משעה לשעה, רצוי להתקין דימר למנורות שתבחרו. דימרים משכללים את ערכת התאורה ומאפשרים לשלוט בהארה בהתאמה אישית לפי חללים פונקציונאליים בהם תזדקקו אולי ליותר אור או בהתאם לשעות היום בעונה.

גופי תאורה
גופי תאורה. צילום: קרני תכלת

 

יש לדים המסוגלים גם לשנות צבעים להגברת האנרגיה. לעיתים גם תרצו אור חזק (לקריאה למשל) ולעיתים אור חלש יותר ולא מסנוור (לצפייה בטלוויזיה). באמצעות דימר אפשר ליצור תרחישי תאורה וליהנות גם מתאורה אינטימית שיכולה להתאים מאוד לרגעים של התכרבלות בפוך, לצד הקמין.

צהוב או אנרגטי – מפיחים חיים בעונה הקרה

הגוון של האור אף הוא משמעותי ומשחק תפקיד בבחירת גופי תאורה לרבות מנורה עומדת, שמתפקדת בתור פריט דקורטיבי ופרקטי בחדר. תאורה צהובה חמימה יותר מתאורה לבנה ולכן אור צהוב יתאים מאוד להוספת נגיעה של חמימות לחדרים כמו חדר השינה והסלון.

גופי תאורה מעוצבים - קרני תכלת
גופי תאורה מעוצבים. צילום: קרני תכלת

בנוסף, חשבו איך תוכלו להקפיץ את האנרגיות בבית באמצעות גופי תאורה בעלי מראה ססגוני וחם יותר בצבעים דומיננטיים כמו תכלת או כתום שמפיחים שמחת חיים בחדר, אדום נועז, חומרי גלם כמו עץ, במבוק, הדפסי נייר אורז, אהילי בד קפלים להפקת תאורה רכה, גופים דמויי עששיות בניחוח עתיק של פעם כמו של רחוב אירופאי קלאסי, שנדליר עם קריסטלים שנראים כמו פתיתי שלג רוקדים ועוד.

לקטלוג מנורות היכנסו לאתר קרני תכלת גופי תאורה בינלאומיים – המציעים מבחר פתרונות לגופי תאורה תלויים, עומדים, צמודים, שקועי קיר לפנים הבית ולגינה.

1
נגישות