LG G6: מסך גדול וחד, עמידות למים וטעינה מהירה

LG G6: מסך גדול וחד, עמידות למים וטעינה מהירה

אפשרות למסך מפוצל והיעדר אפשרות לטעינה אלחוטית. מה עוד מציע המכשיר, שמחירו 3,400 שקל?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

LG היא אחת החברות הראשונות בשוק המשיקה את סמארטפון הדגל שלה בישראל לשנת 2017 (גלקסי S8 של סמסונג צפוי להגיע לארץ ב-25 לאפריל). הפעם LG מביאה מספר בשורות מעניינות למכשיר שלה, ההופכות אותו לפחות בנקודת זמן זו, למכשיר הטוב ביותר שניתן לרכוש. עכשיו אני גם אסביר למה. מחירו של המכשיר: 3,400 שקל.

 מסך

מה שמייחד את ה-G6 הוא המסך המרשים שלו. מדבר בצג בגודל 5.7 אינץ' המוגדר בדרך כלל כפאבלט, אבל הוא יושב על גוף של 5.3 אינץ' (כמו ה-G5). התוצאה היא מכשיר עם מסך ענק אבל בגוף קטן, הדבר הזה מתאפשר בזכות שוליים דקים במיוחד – 80% מגוף המכשיר הוא המסך. מלבד השוליים אשר הפכו לדקיקים יותר, גם החלקים העליונים והתחתונים עברו דיאטה. פעם ראשונה שמחזיקים את ה- G6 ביד, התחושה היא של סמארטפון עתידני, כאשר החוויה הזו מתאפשרת בזכות טכנולוגיית FullVision QHD, המספקת רזולוציה מדהימה עם צבעים עשירים, חדות גבוהה ורמת תאורה אחורית לא רעה בכלל (וגם ראות טובה באור שמש ישיר). המסך תומך בטכנולוגיית HDR, מדובר בתקן המשפר את טווח הצבעים, החדות והבהירות. כמובן שצריך תוכן תומך (למשל, מאפליקציית אמזון פריים וידיאו).

ה-G6 מגיע ביחס מידה של 18:9 ולא כמו בסמארטפונים אחרים – 16:9. היחס הזה מציע מרחב צפייה גדול יותר המותאם לסרטונים או משחקים וגם ליכולות אחרות במסך (עליהן ארחיב בהמשך). מצד שני, אפליקציות שלא מותאמות ליחס הזה, מקבלות שוליים מעצבנים (ניתן לפתור את זה באמצעות תוכנה פנימית בממשק), למשל, ביו טיוב תצוגת הסרט קטנה בהשוואה למסך עצמו, בגלל השוליים. החסרון במסך ארוך, הוא שהרבה פעמים מצאתי את עצמי מעט מתאמץ למתוח את האצבע בשביל להגיע לחלקים העליונים של המסך.

ממשק

LG ציידה את ה-G6 במערכת ההפעלה של גוגל – אנדרואיד – נוגט (7.0), עליה מולבש הממשק – UX 6.0. זה מאפשר לחלק את המסך לשתי קוביות ולעבוד עם שתי אפליקציות במקביל. כמובן שיש כאן אפשרות להדלקת וכיבוי המסך באמצעות הקשה כפולה עם האצבע. ה-G6 גם כולל מצב Always On, המציג את השעה, חיווי על אחוז סוללה נותר והתראות שונות. התצוגה הזו מופיעה כל הזמן, גם שהמסך כבוי. כך ניתן במבט חטוף לבדוק אם הגיע המייל, מבלי להדליק את המסך ולבזבז את הסוללה. חיווי ה-Always On הוא בצבעים מונוכרומטיים והוא לא מפריע בעין, כאשר המכשיר מונח על השולחן בחדר חשוך.

חומרה

למרות שאין כאן סוללה חיצונית, עדיין אפשר למצוא ב-G6 חריץ הרחבה עבור כרטיס זיכרון (הרחבה עד 2 טרה) וגם כניסת 3.5 מ"מ עבור אוזניות. שני דברים שאשמח ש-LG לא תוותר עליהם גם בדגמים הבאים. המעבד הוא ארבע ליבות סנפדרגון 821. אומנם לא מדובר במעבד החדיש ביותר מבית קוואלקום, אבל הוא עושה כאן עבודה מעולה. המכשיר כולל 4 ג'יגה זיכרון עבודה ואחסון פנימי של 32 ג'יגה. היה נחמד אם כבר היה מגיע עם 64 ג'יגה. סורק טביעת האצבע ממוקם בגב המכשיר והוא מגיב היטב.

מצלמה

ממשק המצלמה גם נהנה מיחס 18:9. כך ניתן לצלם תמונות במבנה קוביה ולראות בזמן אמת בחלק התחתון את תוצאות הצילום. המצלמה מגיעה עם שתי עדשות אחוריות בעלות חיישן 13 מגה פיקסל, תוצאות הצילום טובות וחדות באור יום. הייתי שמח לשיפור בזמן המיקוד. עדשה אחת כוללת מייצב תמונה אופטי ומפתח צמצם f1.8 והעדשה השנייה לא כוללת את המייצב תמונה ומפתח צמצם של f2.4. הצילום בלילה מספק תמונות בינוניות ורועשות. LG גם מאפשרת צילום עם העדשה הנוספת, כך שמתקבלת תמונה רחבה יותר. אחלה פתרון לצילום אובייקטים גדולים או מספר רב של אנשים. מצלמת הסלפי עם חיישן 5 מגה פיקסל בינונית.

סוללה

LG כללה ב-G6 סוללה בקיבולת מכובדת של 3300 מיליאמפר/שעה. הסוללה החזיקה לי עד שבע-שמונה בערב. מחבר הטעינה הוא מהסוג החדיש – USB-C ויש כאן טכנולוגיית טעינה מהירה – Quick Charge 3.0, המסוגלת לטעון בתוך כרבע שעה 20% מהסוללה וקצת יותר מ-40% מהסוללה בתוך חצי שעה. מדובר בדרך נוחה להוסיף אנרגיה למכשיר במשך היום. חבל שפתרון הטעינה האלחוטי קיים רק בגרסה האמריקאית של ה-G6.

בשורה התחתונה

ל-G6 יש המון יתרונות: מסך מדהים וגדול עם גוף מכשיר קטן, מסגרת דקיקה, מצלמה טובה עם עדשה רחבה, עמידות למים, הרחבת זיכרון וטעינה מהירה.

הייתי שמח למצוא כאן גם טעינה אלחוטית וסוללה קצת יותר חזקה, אבל בסך הכל, אין יותר מדי על מה לקטר.

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadgets Reviews של צחי הופמן.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות