חיסכון יום־יומי – לצמצם הוצאות מבלי לצאת מהשגרה

חיסכון יום־יומי – לצמצם הוצאות מבלי לצאת מהשגרה

לא תמיד חייבים לפגוע ברמת החיים כדי לצמצם הוצאות. החל מהפחתה בהוצאות הדלק ועד קנייה נבונה בסופר – הכירו כמה הרגלים שאפשר לשנות בקלות

הנחות בתדלוק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

לאנשים רבים קשה לדמיין את עצמם חוסכים סכומים משמעותיים מבלי לשנות לגמרי את שגרת חייהם. האמת היא שזו פשוט מאוד פונקציה של זמן. ככל שתצליחו להתמיד בחיסכון, כך הסכומים הקטנים שחסכתם יהפכו לסכומים גדולים יותר ויותר. למעשה, החיסכון יכול להתרחש גם במקומות הכי שגרתיים שיש' כמו בתחנת הדלק או בסופר. רוצים לדעת איך ניתן לעשות זאת? כל התשובות לפניכם.

חוסכים בתדלוק

דלק היא אחת מההוצאות השוטפות היקרות ביותר, במיוחד אם מדובר בבית שבו יש יותר מרכב אחד. אך הרכב חייב דלק כדי לפעול ועל דלק צריך לשלם. עוד לפני שהגעתם לשלב התדלוק, תוכלו לחסוך בהוצאות על ידי נהיגה נכונה בלבד.

הנוסחה פשוטה – כאשר הרכב מתאמץ יש צריכה מוגברת של דלק, מה שאומר שאתם תצטרכו לתדלק יותר. לכן, חשוב להימנע למשל מבלימה או האצה פתאומית של הרכב, פעולות הגורמות לרכב להגיב בעוצמה ולצרוך יותר אנרגיה. בנוסף, הקפידו לכבות את המנוע בכול עת שאינכם נוהגים בכביש.

אמנם אינכם לוחצים על הגז בשלב זה, אך המנוע עדיין זקוק לדלק כדי לפעול גם כשהרכב עומד. דרך נוספת למנוע צריכה מוגברת היא לנהוג בחלונות סגורים בלבד. כשחלונות הרכב פתוחים, ישנה יותר התנגדות של רוח אל מול הרכב. כדי לעמוד בהתנגדות הזו, המנוע עובד קשה יותר, וכבר הבנתם בשלב זה מה המשמעות של העבודה הקשה הזו.

באמצעות אפליקציה של תחנת דלק YELLOW, תוכלו לחסוך כסף במעמד התדלוק והרכישה בחנות הנוחות. בכול פעם שתתדלקו בתחנה או תרכשו דבר מה בחנות, תצברו בארנק הדיגיטלי שבאפליקציה סכום של 10 אג' על כול ליטר או 10% מסכום הקנייה. הסכום הצבור יחסוך לכם בהוצאות העתידיות פשוט מעצם ההתנהלות השגרתית ביותר שלכם.

חוסכים בסופר

כדי לחיות אנו חייבים לאכול, ולמזלנו אנחנו כבר לא חיים בתקופה שבה צריך לגדל מזון בחצר האחורית, אפשר לגשת לסופרמרקט הממוזג ולמצוא את כל המצרכים במקום אחד. אך ההוצאות בסופר יכולות להיות גבוהות מאוד, במיוחד עבור משפחות עם ילדים כמובן. החדשות הטובות הן שיש דרכים לחסוך גם כאן. אחת הדרכים היעילות ביותר לחסוך היא פשוט להשוות מחירים. השוואה יכולה להיעשות באמצעות בדיקה של סל הקניות הקבוע שלכם דרך אתר הסופר. דרך נוספת להשוואה היא לרשום את העלות הכוללת של סל הקניות בסופר אחד בקרבת הבית שלכם לעומת סופר אחר הנמצא באזורכם. אפילו הבדל של מספר אגורות בכול מוצר יכול להתבטא בצורה משמעותית בסכום הסופי ובוודאי שעוד יותר בהוצאה השנתית.

בכל יציאה לסופר הכינו מראש רשימה מדויקת של הדברים שאותם אתם צריכים לקנות. חשוב שתיצמדו לרשימה הזו ותימנעו מלהתפתות למבצעים שונים או מוצרים חדשים שסתם מתחשק לכם לבדוק מסקרנות. אם הילדים באים אתכם לקניות, הכינו את עצמכם למגוון בקשות שאינן תואמות את הרשימה שהכנתם. כדי למנוע את המאבק הזה, הגדירו מראש פינוק אחד שהילדים יכולים להוסיף לעגלה. הגבולות הברורים הללו יסייעו בצמצום ויכוחים ותסכול.

ישנם בהחלט מבצעים שאותם שווה לרכוש, אך מומלץ להעדיף מוצרים בעלי תוקף ארוך או כאלה שאין להם תוקף כלל, כמו חומרי ניקוי, חומרים למכונת הכביסה או קופסאות שימורים. יחד עם זאת הימנעו בכול מחיר מקניית מוצר שאינכם צריכים או צורכים בקביעות, גם אם המבצע שעליו נראה משתלם במיוחד.

הטיפ האחרון והמוכר ביותר הוא להימנע מלהגיע רעבים לסופר. הרעב עשוי להניע אתכם להוסיף פריטים מיותרים לעגלה ולהתפתות למוצרים לצריכה מידית שלא באמת יועילו לשגרה שלכם.

1
נגישות