התוכנית: מס על רווחים מהימורים, הפסקת מירוצי הסוסים וסילוק מכונות המזל

התוכנית: מס על רווחים מהימורים, הפסקת מירוצי הסוסים וסילוק מכונות המזל

מי מתנגד להטל מס על רווחים מהימורים והאם האינטרס של הציבור עומד לנגד עיניהם? פואנטה עם הפרטים על ך ועל מירוצי הסוסים ומכונות המזל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה יותר הגיוני מלהטיל על מס על רווחים מהימורים חוקיים כדי לצמצם את ההתמכרות הלאומית? מה שנראה הגיוני לאנשים שרוצים בטובת הציבור, לא נראה הגיוני לשרת הספורט מירי רגב מהליכוד וגם לא לח"כ מיקי זוהר מהליכוד. אפשר קש לשער טובתו של מי עומדת לנגד עיניהם, בעוד ששר האוצר משה כחלון רוצה לצמצם את תופעת ההימורים החוקיים בישראל.

למה הימורים חוקיים בישראל – התמכרות לאומית

הישראלים מחכים שאראלה תתקשר אליהם. הם מוציאים יותר ויותר כסף על פיס, טוטו, ווינר ולוטו – המוגדרים הימורים חוקיים, וההכנסות של הגופים האלה מזנקות משנה לשנה- כפי שפירטתי לאחרונה כאן. כידוע, צמצום ההימורים החוקיים הוא אחד הדגלים של שר האוצר כחלון, שבמסגרת חוק ההסדרים מבקש לבטל את הימורי הסוסים, לאסור על מכונות מזל ולהעלות את המס על הרווחים מההימורים החוקיים – אשר נפוצים בקרב אוכלוסיות חלשות יותר מאשר באוכלוסיות חזקות.

למה מתנגדים רגב וזוהר להעלות את המס על רווחים מהימורים?

כאמור, לסוגיה של הטלת מס על רווחים מהימורים יש מתנגדים רבים, החל משרת הספורט מירי רגב, שטוענת שהדבר יפגע אנושות בספורט הישראלי, ועד ראשי הערים שמקבלים תקציבים רבים מאותם כספים. היום התנהל בוועדת הכספים דיון בסעיף הזה מתוך חוק ההסדרים ל-2017-2018, והצעקות הזכירו יותר פעולה קולנית בצופים או אפילו בסטה בשוק.
שרת התרבות והספורט מירי רגב לא היססה להרים את קולה כמה וכמה פעמים, וכך גם חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), שהאשימה את רגב בכך שהפעילה לחצים על גורמים רבים להגיע לדיון ולהתנגד.

האם מס על רווחים מהימורים חוקים יגרור את הציבור לעבריינות?

אחת הטענות של המתנגדים היא שככל שאנשים יימנעו מהימורים חוקיים, כך הם יזלגו להימורים לא חוקיים. כנגד טענה זו אמרו אחרים שאנשים מגיעים להימורים לא חוקיים דווקא לאחר שהתוודעו להימורים חוקיים.

"אנחנו שיאני העולם במיסוי על הימורים. בארה"ב משלמים 25% מס – אבל מקזזים את ההפסדים שנגרמו מרכישת הטפסים. באוסטריה, בסינגפור ובאוסטרליה יש 0% מס. היום, בישראל, אם הימרת ב-5,000 שקל והרווחת 6,000 שקל – תשלם מס של 30% ותקבל בפועל רק 4,200 שקל. אין לזה אח ורע בעולם", הסביר רו"ח יוסי פילוס, יו"ר מועצת המנהלים של הטוטו, ראש משרד קסלמן וקסלמן בישראל.

פילוס הוסיף שהוא ממלא את תפקידו בהתנדבות ויצא נגד ההאשמות על שכר גבוה מדי להנהלות של הגופים הללו: "הטוטו מתנהל ביעילות מירבית, הדירקטוריון עובד בהתנדבות והכול מפוקח. תקציבי הספורט במדינת ישראל מגוחכים. הלוואי שהיינו ברמה של מדינת עולם שלישי"

מחכים לטלפון

מס על רווחים מהימורים – מי ייפגע?

כאמור, הרבה טענות נשמעו נגד העלאת גובה המס, כשיש מספר גורמים שחוששים להיפגע: איגודי הספורט שמקבלים חלק ניכר מתקציביהם מהטוטו, הרשויות המקומיות שמשתמשות בתקציבים לבניית מבני ציבור ועוד. מנכ"ל משרד התרבות והספורט אמר שהרפורמה תפגע בשורת הרווח מההימורים בהיקף של 250 מיליון שקל, וזה יפגע בתקציבי הספורט: "התקציב שלנו כולו הוא 650 מיליון שקל, זו פגיעה אנושה". השרה רגב הבהירה שהיא בעד ביטול ההימורים החוקיים כליל, אם יימצא מקור תקציבי אחר.

הסדקים בקואליציה המשיכו גם בדבריו של ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) שניהל את הישיבה והביע התנגדות למתווה: "הדרך הנכונה לצמצום ההימורים החוקיים היא באמצעות הסברה כבר בבתי הספר".

המשתתפים תקפו את נציגי האוצר, ומנכ"ל משרד האוצר הודיע כי אם יימשכו ההתקפות נציגי האוצר לא ישתתפו בדיונים. הדיון הסתיים בהכרזה שמשרד האוצר לא יוותר על ביטול מירוצי הסוסים ומכונות המזל, ולגבי המיסוי טרם הושגה הסכמה.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות